Sorki, ale zdecydowanie lepiej miec silniejsza grafike i slabszy procesor, niz na odwrot. Dlaczego ?
Chyba wszyscy zapominacie o mozliwosciach karty niezaleznych od procesora, czyli np. wygladzanie krawedzi, czy przepustowosc pamieci. Co to daje ? A to, ze na takiej karcie mozna sobie wlaczyc FSAA x4 albo 8x i grac w o wiele lepszej jakosci, nizby to bylo z lepszym prockiem i gorsza grafika. A przepustowosc pamieci ? Daje to, ze taka gierke mozna sobie uruchomic w wyzszej rozdzielczosci i bedzie chodzila tak samo plynnie, jak na tej gorszej karcie z szybszym procem.
No i na koniec (prawie) regula, ze procesor podkreci sie stosunkowo mocniej, niz grafike. Czasami da to wiekszy przyrost fps-ow, a czasami mniejszy, niz przy podkrecaniu grafy, ale lepiej juz (pomim zdaniem) podkrecac wlasnie CPU, niz GPU z roznych wzgledow (przynajmniej dla poczatkujacych).
Jak dla mnie uklada sie to wiec w takiej kolejnosci:
grafika
CPU
plyta
pamieci
Niestety, plyta ma moim zdaniem wieksze znaczenie, niz stosowane pamieci, poniewaz wydajnosc podsystemu pamieci na niej wlasnie wiecej znaczy, niz CL4 albo CL5 dla gierki. Pomijam skrajnosci, jak wybor DDR-2/667 kontra DDR3-1600. Poza tym wlasnie od plyty zalezy, jak bardzo podkrecisz reszte komponentow (CPU/szyny/pamiec).