Wymiana 8800GTS na 9500GT

+1 głos
wizyt: 2,906

<!-- /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} @page Section1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} --> <!--[if gte mso 10]> /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standardowy; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;} <![endif]-->

Kilka lat temu nabyłem w sklepie kartę Gigabite 8800 GTS 320 MB (GV-NX88S320H-B-RH) niestety po dwóch latach pracy na ekranie pojawiły się artefakty. Kartę oddałem, więc na gwarancji. Przedstawię kilka dat może kogoś to zainteresuje. Zgłoszenie do naprawy przeglądu było 21-07-2009. Po wielu wizytach w salonie i rozmowach z serwisem mamy już połowę października i otrzymałam w ramach rekompensaty kartę Asus 9500GT (EN9500GT/DI/512MD3). Jak to możliwe? Serwis utrzymuje, że to karta o znacznie lepszych parametrach niż moja. Czy ktoś może mi poweidzieć, dlaczego 9500GT jest mocniejszy od 8800GTS? Ja nie wiem.

 

14 października 2009 w Karty graficzne przez użytkownika tanakov Poziom 7 (13,190)
   

20 odpowiedzi

+1 głos
 
Najlepsza odpowiedź
Wszyscy poniżej mają rację!!!!

idź do sklepu/serwisu i zrob im karczemna awanturę, gdyż zrobili Cię w balona przez ogromne BBBBBBB!!!!!
nie będę podawał danych technicznych tych kart gdyż koledzy niżej dokładnie to opisali. Aczkolwiek zaznaczę ze GF9500GT jest ze trzy razy słabszy od 8800GTS!!!!!

Niedawno miałem podobną sytuacje z grafiką też Gigabyte :P tylko że to ja przesadziłem przy O/C i dlatego padła :P
Oddałem na gwarancje, a tam trzymali ją ponad 21dni bez uprzedzenia mnie, że będzie to trwało tyle czasu, wg naszego prawa po upłuwie 21 dni roboczych i braku informacji ze straony serwisu o przedłużającej się naprawie masz prawo do odzyskania pieniędzy , które wydałąś na te grafikę lub otrzymania sprzętu podobnego wydajnośćiowo do reklamowanej grafiki bądź też (co jest lepsze) innej w cenie reklamowanego sprzętu z przed dwóch lat!!!! :) co oznacza, że powinni wymienić Ci tą grafe na coś pokroju Gf GTX275 lub radeona 4890 :)

Idź się kłócić!!!!!

P.S.
reklamowałem Radeona 4850, a z powrotem dostałem 4870 :) i jestem zadowolony :)
odpowiedź 14 października 2009 przez użytkownika Bakak Poziom 8 (38,780)
wybrane 9 listopada 2013 przez użytkownika TheSpeed
0 głosów
9500GT to chlam nadajacych sie do komputerow biurowych...
Skad oni taki nius wzieli to ja nie wiem ^^.
Idz do serwisu, i powiedz ze masz w d*pie tego kniota i chcesz spowrotem sprawna grafe...
Ewentualnie zeby ci dali podobna wydajnosciowo GTS 250.
odpowiedź 14 października 2009 przez użytkownika international Poziom 5 (3,070)
0 głosów
Niestety, jak często w takich przypadkach bywa, serwis próbuje robić cię w konia. Oczywiście 9500GT jest znacznie mniej wydajną kartą - właściwie w dzisiejszych standardach to raczej karta biurowa, niż dla gracza. Co prawda wyprodukowana jest w nowocześniejszym procesie technologicznym, lecz wydajnościowo wypada nieporównywalnie gorzej. Na 8800GTS wciąż da się w miarę komfortowo grać nawet w nowe tytuły, zaś 9500GT ze swoją 128-bitową magistralą i kiepską architekturą doprowadzi cię w tych samych tytułach do bólu zębów. Jedyne, w czym 9500GT wykazuje przewagę, to pobór mocy; oszczędność wynika tu jednak bezpośrednio z mniejszych możliwości GPU. Moja rada - wejdź sobie na http://www.benchmark.pl/zestawienie_gpu.html, znajdź obie karty i zestaw je ze sobą, a wynik zestawienia wydrukuj i wróć do serwisu z żądaniem wymiany karty na faktyczny odpowiednik z dzisiejszych czasów, jeśli nie mają już dostępnych takich kart jak twoja. Zbliżone osiągami karty z obecnych konstrukcji to GeForce 9600GSO/GT czy Radeon HD4670. Nie daj się zbyć byle czym. Powodzenia!
odpowiedź 14 października 2009 przez użytkownika GumisK Poziom 2 (310)
0 głosów
Dokładnie to twoja 8800GTS ma jakieś 10-12 tys pkt w 3dmark06 a 9500gt ma ok 5 :P więc jest 2x słabsza niż twoja
odpowiedź 14 października 2009 przez użytkownika michal2klb Poziom 4 (1,980)
0 głosów
I to mnie właśnie denerwuje, bo robią z ludzi debili. Powiedzą że jest lepsza a tak wcale nie jest. :/
odpowiedź 14 października 2009 przez użytkownika michal2klb Poziom 4 (1,980)
0 głosów
Nie daj się zbyć byle gownem. Mnie kiedyś serwis tez oszukał.. Możesz ewentualnie przystać na 9600gt ale to co oni ci proponują to oszustwo i maja nadzieje że nie zorientujesz się.
odpowiedź 14 października 2009 przez użytkownika el_profeta Poziom 6 (5,770)
+1 głos
8800GTS/320 to karta z wyższej półki ale dwa lata temu. Z tego co obserwuje na aukcjach Allegro karty te jak również inne 8800GTS/640, GTX strasznie się sypią... a ich uszkodzenia są właśnie takie jak Twojej.
Za kartę zapłaciłeś w ówczesnym okresie zdrowo ok 1 tysiąca złotych. Obecnie 9500GT to karta o wydajności nie zbliżającej się nawet to 8800GTS/320 mimo że w teorii to 1 generacja wyżej. 9500GT jak wspomniał @international to karta czysto dla zastosowań biurowych ew dla niewymagających użytkowników/graczy kosztująca 170zł brutto!!
Wg. mnie aby sprawiedliwości stało się zadość wymiana powinna być na co najmniej model 9800GT, który reprezentuje odpowiednią wydajność.

porównanie 8800GTS do 9500GT:
96 zunifikowanych jednostek teksturująco/cieniąjących do 32 w wersji 9500GT... co czyni ją odpowiednikiem 8600GT/GTS!!

Wypełnianie tekstur (billion/sek) 24 dla 8800GTS/320 do 8.8 w 9500GT więcej nie trzeba pisać.

Sprawę najlepiej zgłosić do UOKiK po wcześniejszym upomnieniu serwisu/sklepu. Może się zorientują że nie trafili na jelenia.

Pozdrawiam!

odpowiedź 14 października 2009 przez użytkownika yakusa Poziom 4 (1,240)
+1 głos
Miałem podobny problem z serwisem. Chodziło właśnie o Gigabyte. Dałem swoją uszkodzoną X38 do naprawy gdyż coś stało się z kontrolerem pamięci. Ci nie chcieli mi jej oddać przez... prawie 2 miesiące! Czekałem, czekałem i jeszcze raz czekałem.

Z pewnego źródła dowiedziałem się że w mojej płycie ktoś gratisowo urwał slot pamięci RAM. Oczywiście nikt się do tego nie przyznał i nic się nie działo, ani serwis nie odpowiadał ani sklep gdzie to zakupiłem.

Nerwy mi puściły. Poszedłem do sklepu i zażądałem nowej płyty od zaraz! Powiedziałem że mam gdzieś co się z nią dzieje, że 2 miesiące to o półtora miesiąca za długo i albo dostanę ją teraz albo idę do rzecznika praw konsumentów. Następnego dnia dostałem płytę X48 dopłacając jedynie 100zł więcej. Płyta notabene była droższa od X38 o około 300zł.

Tak też nie daj się robić w balona i wyraź swoje głębokie niezadowolenie. Powiedz że tego badziewia nie chcesz w swoim komputerze i że mają dać Ci coś albo podobnego wydajnościowo albo wręcz szybszego (nigdy w drugą stronę)

Podaj wyniki w 3D Mark dla pokazania że się znasz na temacie, podaj wyniki z gier, ewentualnie zagroź sprawą w sądzie którą oczywiście oni przegrają więc unikać będą tego jak ogień wody.

Dodatkowo serwis Gigabytea jest oporny więc czasami nie ma co liczyć że wszystko się dobrze zakończy, że wystarczy czekać. Życzę powodzenia w walce z hmmm, trudno, z oszustami.
odpowiedź 14 października 2009 przez użytkownika Szymon331 Poziom 8 (29,410)
+1 głos
O zesz to co oni zrobili to szczyt chamstwa -,- WALCZ o swoje i nie popuść tym du*ką... a jak nie nie beda chcieli ci dać lepszej karty ( po 1 nie moga dac słabszej z powodów prawnych.. po 2 okłamali cie pisząc ze jest lepsza ) z tych 2 faktow mozesz ich podać do ( nie pamiętam dokładnie jak sie nazywało ) ale cos tam od spraw konsumenta !


Niech moc będzie z tobą ! ;d
odpowiedź 14 października 2009 przez użytkownika Terrorek Poziom 6 (5,530)
0 głosów
a tak poza tym 9500 to kotlet 8600 ( czy jakos tak na pewno niżej od 8800 :D )
odpowiedź 14 października 2009 przez użytkownika Terrorek Poziom 6 (5,530)
0 głosów
Nie daj się wrobić.
Ta karta jest dużo słabsza od GF 8800 GTS.Powinieneś dostać za nią GF 9800GT ,karta ta to praktycznie to samo co wersja 8800.
Wydajność obu kart sprawdź sobie w dziale "Zestawienie GPU" na stronie benchmark-a.

odpowiedź 14 października 2009 przez użytkownika dewo2 Poziom 5 (2,660)
0 głosów
Koledzy już Cię poinstruowali co robić w takiej sytuacji i ja radzę Ci dokładnie to samo. To, jak handlowcy próbują czasem robić w konia klientów, to się w głowie nie mieści. Walcz o swoje. Większość osób odpuszcza, bo szkoda czasu/nerwów/pieniędzy i sprzedawcom się wydaje, że mogą takie praktyki bezkarnie uskuteczniać. Pora z tym skończyć i walczyć o swoje, choćby to była walka o przysłowiową złotówkę. Gdyby sytuacja była odwrotna, na pewno ściągnęli by z Ciebie kasę co do grosza.
odpowiedź 14 października 2009 przez użytkownika HemaN Poziom 6 (5,280)
+1 głos
Koledzy mają rację, z tym że trzeba pamiętać o przepisach, które i Ciebie jako konsumenta obowiązują.

Pamiętaj nigdy nic na gębe! WSZYSTKO MA BYĆ SPISANE NA PAPIERZE! Wtedy to sprzedawcy zaczynają działać natychmiastowo.

Polecam lekturę:
http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=390
odpowiedź 14 października 2009 przez użytkownika dawid_dj Poziom 4 (1,540)
0 głosów
nie bierz 9500gt !!!
mam te karte i bardzo żałuje ze ją kupilem odradzan
odpowiedź 14 października 2009 przez użytkownika brajan95 Poziom 1 (140)
0 głosów
Serwis zrobił cię w przysłowiowe "JAJA" ponieważ jedynie mogą wymienić produkt na ten sam lub jeżeli nie jest to możliwe, zaproponować wymianę produktu na inny o tych samych parametrach w tym przypadku wydajność albo oddać pieniądze. We wrześniu padł mi Asus HD 3870 X2 więc serwis zaproponował mi radka HD 4850 X2 lub zwrot gotówki. Ja oczywiście wybrałem zwrot gotówki ponieważ 1350 zł to nie jest mała sumka :)
Radzę ci napisz do nich skargę z podkreśleniem że jeśli skarga nie zostanie pozytywnie rozpatrzona to zgłosisz sprawę Rzecznikowi Praw Konsumentów. Z góry podkreślam że podobne perypetie miałem rok temu z serwisem GIGABYTE ponieważ próbowali mi wmówić że sam uszkodziłem ich płytę główną ale napisanie skargi zadziałało i zwrócili mi pieniądze
odpowiedź 14 października 2009 przez użytkownika dymekxx Poziom 5 (3,470)
0 głosów
Tak jest, na gebe nic nie ma.
Niech dadza ci na pismie, ze daja karte porownywalna z 8800GTS - wowczas jako serwis straca prawa wykonywania zawodu ;-) bo nikt potem takiego jelenia nie przyjmie do pracy, ktory 8800GTS od GT9500 nie potrafi odroznic.
Jesli daja Ci taka karte, jak 9500, to spytaj, ile pieniedzy jeszcze do tego doloza.
I nic nie odpisuj, zanim sie nie zastanowisz i nie zasiegniesz porady przed tak oszukanczymi praktykami. W zasadzie skarge moglbys zlozyc juz, ale rownie dobrze mozesz uzyc tego argumentu jako bata do natychmiastowego wyjasnienia sprawy.
odpowiedź 14 października 2009 przez użytkownika jeomax.co.uk Poziom 11 (475,040)
0 głosów
nie PODPISUJ mialo byc :)
odpowiedź 14 października 2009 przez użytkownika jeomax.co.uk Poziom 11 (475,040)
0 głosów
ja bym swojej 8600 GTS na 9500 GT nie zamienił..
odpowiedź 14 października 2009 przez użytkownika assistant Poziom 8 (44,040)
0 głosów
Co ty 8800gts co najwyżej możesz dostać 9800gt lub 9600gso ale 9500:/ to karta do wyświetlania pulpitu heh
odpowiedź 17 października 2009 przez użytkownika Krzychu2009 Poziom 5 (3,000)
0 głosów
Dzięki wszystkim za radę... Nie przyjąłem nowej karty... Poprosiłem o zwrot pieniędzy... Za tych kilka stówek sprawie sobie Radeona 5850 oczywiście z małą dopłatą;) Byli przekonani ze karta jest dużo mocniejsza do momentu, w którym wujek Google i BenchIT nie wyprowadzili ich z błędu... Myślę ze to najlepsze rozwiązanie. GTS 250 to jakieś 500zł wiec mimo wszystko dużo mniej niż zapłaciłem za 8800GTS ponad 2 lata temu... A i jeszcze uwaga, dzwoniłem do Rzecznika Praw Konsumenta... Ten mnie pocieszył i powiedział ze w tym przypadku mogę jedynie napisać list z prośbą o oddanie karty i naprawić ją na własna rękę(a potem zażądać zwrotu kosztów naprawy o ile nie przekroczy wartości karty(niemożliwe!)) lub POPROSIĆ o wymianę na nową kartę(i to taką "która nie przekracza parametrami tej reklamowanej" bowiem w przypadku wygórowanych żądań serwis może odstąpić od umowy). W umowie gwarancyjnej jest zapis że serwis ma 28 dni roboczych ale nie jest napisane co im grozi w przypadku przekroczenia terminu... Jednak na słowo Rzecznik Praw Konsumenta otwiera się wiele drzwi i pojawia wiele możliwości;) Do czego prowadzi ta niewiedza.. Moja sprawa zakończyła się szczęśliwie... Jeszcze raz dziękuję za rady i Pozdrawiam
odpowiedź 17 października 2009 przez użytkownika tanakov Poziom 7 (13,190)
...