Mocny komputer dla grafika - w okolicach 4 - 5 tys

+1 głos
wizyt: 3,457

Witam wszystkich!

Po paru latach użytkowania swojego starego komputera, stanąłem przed kupnem nowego. Tak jak w tytule - potrzebuję komputer do obróbki grafiki - głównie jest to 2D, a więc bardzo ważny jest ram - około 6GB oraz szybki procesor. Ostatnimi czasy programy do grafiki 2D zaczęły korzystać ze wspomagania karty graficznej, więc i ten element jest ważny. Co do procesora to myślałem o tym stosunkowo nowym - pentiumie i7; karta graficzna to jakaś z serii 200; ram - różnica miedzy ddr2 a ddr3 jest znikoma więc lepiej ddr3. Czy dobrze myślę, że taka konfiguracja będzie dobra? co do reszty podzespołów kompletnie się nie znam więc zdaję się na Was.

z góry dziękuję za pomoc.

P.S. Interesuje mnie jakiś monitorek dobrze wyświetlający barwy, jednak nie musi mieć jakiegoś powalającego czasu reakcji - typowo taki do grafiki 2D. powyżej 19"

 

Pozdrawiam Kuba

28 listopada 2009 w Telewizory przez użytkownika kubekk Poziom 3 (750)
   

42 odpowiedzi

–1 głos
Proponuje
i7 920 919+20 939 zł
http://allegro.pl/item824938445_intel_core_i7_920_4x2_66_ghz_8mb_oem_4_8gt_sec_d0.html
Gigabyte GA-EX58-UD3R X58 s1366 685zł
http://www.proline.pl/sklep.php?p=GIGABYTE+EX58-UD3R
Patriot DDR3 Triple Chanel 3x2GB 1600 8-8-8-24 Viper cena 595zł
http://www.proline.pl/sklep.php?p=PATRIOT+DDR3+6GB+D16
HD 5770 cena ok 600 np
http://allegro.pl/item830023180_powercolor_hd5770_1gb_ddr5_850_4800mhz_dx11_zabrze.html
Samsung 1TB 32MB HE103UJ sATA-2 RAID-F1R 359 zł
http://www.proline.pl/sklep.php?p=SAM+1TB+32+HE103UJ
Cooler Master Elite RC-331-KKN1-GP Black ok 150 zł mam taka spokojnie wystarcza
CHIEFTEC GPS-550AB-A - 550 W 229 zł
http://arest.pl/shop/index.php?inc=produkt&ID=9905&katid=14
napęd jak kto lubi 110 zł
Na monitorach sie nie znam.
Narazie wyszło 3668 zł czyli zostaje jeszcze kupic monitor mysle ze 21" za ok 700zł sie cos znajdze
odpowiedź 28 listopada 2009 przez użytkownika petrop3 Poziom 7 (24,160)
+3 głosów
Intel Core i7 920 + NOCTUA NH-U9DX
GIGABYTE GA-EX58-UD3R
Patriot 6GB DDR3 2000 Viper II Triple XMP LLK
Enermax Modu82+ 625W
EVGA GTX 275
WD RAPTOR 300GB

a monitor najlepiej Samsung 22" FHD:)








odpowiedź 28 listopada 2009 przez użytkownika Krzysiek0389 Poziom 5 (3,100)
+1 głos
cena którą podałem dotyczy tylko skrzynki - monitor to osobna inwestycja
odpowiedź 28 listopada 2009 przez użytkownika kubekk Poziom 3 (750)
+1 głos
Zestaw ktory podal kolega Krzysiek0389 jest naprawde ok, ale trzeba zmienic pare rzeczy.

Po pierwsze, plyte glowna mozna wziac UD6.
Ram zamienic na OCZ Platinum.

Co do dysku, to chyba lepiej tutaj byloby zainwestowac w SSD na system. (OCZ Vertex Turbo 30GB)

Grafika jak najbardziej ok.
Monitorek brac na np. S-PVA - matryca daje rade.
Polecalbym tutaj Nowego gatewaya XHD lub FPD2485W.

Chlodzenie mozna zamienic na scythe mugen 2.
No i oczywiscie upewnic sie ze i7 920 bedzie w rewizji d0.

Czemu karta nV? Coraz wiecej programow graficznych wykorzystuje Cuda. Ot co :)
odpowiedź 28 listopada 2009 przez użytkownika GreQonE Poziom 10 (123,890)
+1 głos
Krzysiek podał naprawdę niezły zestaw. Procesor ze ścisłej czołówki wydajnościowej i mocna grafika z obsługą CUDA. RAM możesz wymienić zgodnie z zaleceniem GreQonE, ale nie zgadzam się z propozycją wrzucenia SSD na dysk systemowy. Owszem, jest szybki, ale drogi i nikt tak na prawdę nie wie jaką oferują żywotność. Lepiej dwa klasyczne dyski w RAID 0. Otrzymasz podobną prędkość przy niższej cenie i dużo większej pojemności.
odpowiedź 28 listopada 2009 przez użytkownika Skipperro Poziom 7 (19,430)
+1 głos
monitorek FPD2485W nie nadaje się do grafiki, a przynajmniej nienajlepszym jest rozwiązaniem, gdyż regulacja jasności jest znikoma - reguluje sie glownie sterownikowo, co jest niedopuszczalne przy grafice. opinia - test benchmark.pl
odpowiedź 28 listopada 2009 przez użytkownika kubekk Poziom 3 (750)
+1 głos
a czy te 6gb ramu jest odpowiednie? chodzi mi o to czy nie sądzicie aby dać troszkę więcej? czy jest to już jednak niepotrzebne łądowanie kasy, np w 8GB?
odpowiedź 28 listopada 2009 przez użytkownika kubekk Poziom 3 (750)
+1 głos
6 GB powinno wystarczyc, a co do monitora to polecam Dell :: 2209WA na matrycy IPS tu masz link do ceny monitora
http://x-kom.pl/index.php?show_prod=42919&_ssk=&_spl=33&_ih=
a tutaj masz testy tego monitora :

http://www.frazpc.pl/artykuly/778/LG/Flatron/W2234S/vs/Dell/2209WA/czyli/co/rozni/TN/i/IPS
odpowiedź 28 listopada 2009 przez użytkownika toniek-94 Poziom 7 (22,710)
+2 głosów
kubekk, 6gb bo wybrany procesor obsluguje triple channel, czyli bedziesz mial w kompie 3 kosci pamieci po 2GB kazda, jesli okazalo by sie za malo to mozesz dokupic albo nastepne 3 kosci po 2gb (czyli w sumie 12GB :P) albo 3 kosci po 1GB (razem 9GB) przy innych ustawieniach (np 3x2GB i 2GB czyli w sumie 8GB zaliczylbys lekki spadek wydajnosci)
odpowiedź 28 listopada 2009 przez użytkownika slawkow68 Poziom 5 (3,820)
+3 głosów
Intel Core i7 920 D0 + NOCTUA NH-U9DX (chłodzenie)
Gigabyte GA-EX58-UD5
Patriot 6GB DDR3 2000 Viper II Triple XMP LLK (3 x 2GB)
Corsair TX 950W
2 x GTX 260 Asus 896/448
WD Raptor 300GB

Monitor Samsung 23'' P2370 FHD

ten jest lepszy:) komentować:D

odpowiedź 28 listopada 2009 przez użytkownika Krzysiek0389 Poziom 5 (3,100)
+1 głos
te pamięci OCZ są znacznie tańsze od Patriot, czy są też o tyle słabsze?

co do monitorów to w grę wchodzą NEC oraz EIZO - reszta to do oglądania filmów najwyżej. Miał ktoś do czynienia z tymi monitorkami, jaki konkretny model w rozsądnej cenie polecilibyscie?
odpowiedź 28 listopada 2009 przez użytkownika kubekk Poziom 3 (750)
0 głosów
kubekk widziałes mój zestaw,jest bardzo dobry i w cenie,monitor juz nie wiem jaki chcesz,ale dałem 2 karty graficzne GTX 260 SP216 bo są w cenie i wydajniejsze niż jedna GTX 285 która kosztuje 1200zł:) płyta główna,procka,dysk masz z najwyższej półki,zasilacz tez jest mocny:)
odpowiedź 28 listopada 2009 przez użytkownika Krzysiek0389 Poziom 5 (3,100)
+1 głos
@kubekk

Z tego co pamietam to ten gateway xhd jest na ips chyba matrycy.
Mozesz go obmacac gdzies w sklepie. Sprobj, a nuz Ci sie spodoba.

6gb powinno ci spokojnie starczyc, jednak mozesz sie szarpnac na 12. (Ocz platinum lub reaper jezeli bedziesz chcial podkrecac - wcale nie sa gorsze od patriotow, powiedzialbym raczej ze lepsze)

Nie ma tutaj zbytniego sensu pakowac sie w SLI z dwoch gtx260, lepiej walnac jedna karte, moze troche mniej wydajna, ale pozniej ew. mozesz dolozyc druga. (Proponuje GTX285)

Zasilacz - zostalbym przy enermaxie, ale ewentualnie mozna wziac wyzszy model.

Obudowa? tego nie wybralismy, mysle ze nada sie Antec 1200 (jak dla grafika to komputer bedzie bardzo dlugo chodzil, a ta buda jako jedna z niewielu ma tak ogromny przewiew juz w standardzie).

Raptor jest dosc bezsensowny i nie oplacalny.
Tak jak mowilem, w cenie tego raptora mozesz wziac albo 1x SSD 60GB albo 2x 30GB i w RAID0 je spiac, wiec lepiej zrobic tak i do tego dodac np. 3x Samsung F3 500GB w RAID5 na dane.
odpowiedź 28 listopada 2009 przez użytkownika GreQonE Poziom 10 (123,890)
+1 głos
pięknie dziękuję wszystkim za pomoc, a zwłaszcza Tobie Krzyśku.
troszkę sprzęcik przekracza mój budżet - wyszło mi 5272zł za całość,a do tego obudowa...
o właśnie! - jaką polecilibyście obudowę?
odpowiedź 28 listopada 2009 przez użytkownika kubekk Poziom 3 (750)
–1 głos
@ GreQonE
ale to ma byc komp i tak do grafiki 2D,za GTX 285 trzeba dać ponad 1200zł a za 1100zł ma 2 GTXy 260. PO drugie 6GB to jest po full,zobacz jakie ramy są drogie bo za 6 GB tych co podałem wychodzi 1000zł,bo tyle stoją po 2000MHz a 12GB to niepotrzebny wydatek i wydajność bedzie ta sama. Własnie lepiej wźiaść mocniejszy zasilacz bo ten Enermax ma słabszą charakterystykę napięciową a Corsair ma gw 5 lat:) po co ma się pakować w drogie dyski SSD które dopiero wchodzą i mają małą pojemność,to już niech lepiej kupi jakiś zwykły 1TB.


odpowiedź 28 listopada 2009 przez użytkownika Krzysiek0389 Poziom 5 (3,100)
+1 głos
z tym RAID'em kompletnie się nie orientuje, oprócz tego, że opinie są podzielone na temat jego opłacalności stosowania, wiem tylko ze to chyba wyższa szkołą jazdy...

odnośnie SLI czy innego crossfire - to jak za np 2 lata będę chciał kupić tą konkretną kartę, czy oda mi się ją znaleźć w sklepach? może być tak że pozostanie mi szperać po allegro i modlić się.
odpowiedź 28 listopada 2009 przez użytkownika kubekk Poziom 3 (750)
–1 głos
Kuba masz gg to napisz do mnie 10415922 coś wżnego powiem...
odpowiedź 28 listopada 2009 przez użytkownika Krzysiek0389 Poziom 5 (3,100)
–1 głos
nie sztuka wydac sporo kasy. Po co ladowac w dyski ssd skoro dobre i malo pojemne kosztuja ponad 1000 zł za 350zl robisz 2 dyski po 500gb jak ci malo to laczysz 2 dyski po 1 gb czyli 2gb ale tu juz niecale 600 zł. Owszem programy się szybciej otwieraja ale to wiekszego sensu nie ma. Wydaje mi sie ze nie jest to warte tych np. 800zł
odpowiedź 28 listopada 2009 przez użytkownika petrop3 Poziom 7 (24,160)
+1 głos
@Krzysiek0389

Chyba nie rozumiesz calej idei grafiki.

Myslisz ze jak wczytujesz milion piecset sto dziewiecset brushy do PS to zwykly pojedynczy dysk przerobi to szybko?
Nie! Ma zbyt wysoki czas dostepu, wiec kiedy jeszcze nie bylo SSD uzywalo sie w tym celu raptorow badz dyskow SAS/FC i innych. Te dyski mialy predkosci obrotowe 10-15k obr/min dzieki czemu ich czas dostepu oscylowal pomiedzy 3-9 ms, gdzie przy jednotalerzowym dysku 500gb ten czas wynosi realne 14 ms.
Nie robi to roznicy graczowi, jednak grafik odczuje znaczna roznice po przesiadce na SSD. Czemu nie raptor?
Dlatego ze jest kompletnie nie oplacalny.
Ten raptor ktorego proponujesz kosztuje na komputroniku 939 pln na moment obecny, oferujac realny czas dostepu w granicach 8 ms udostepniajac stosunkowo szybkie 300gb powierzchni ktora nikomu nie jest potrzebna. Prawda jest taka ze na najwazniejsze pliki starczy 60GB. Wiec, placac za tego raptora 939 wzgledem SSD za 1000 pln (wersja 60gb ocz vertex turbo) zyskujemy:
- 240 GB nikomu nie potrzebnego miejsca
Tracimy:
- 150 MB/sek transferu ciaglego
- 8 ms czasu dostepu
- ok 100 MB/sek transferu sekwencyjnego

Co do grafiki, ok, argument rozumiem. Wszystko byloby ok, gdyby to byl sprzet dla gracza, ale nie jest. Grafik moze w pewnym momencie chciec dolozyc ta druga karte bez bawienia sie w zbedne wyprzedaze obecnego sprzetu, poza tym nie jestem do konca pewien jaki jest przyrost w CUDA jezeli chodzi o multi-gpu.

cd.
odpowiedź 28 listopada 2009 przez użytkownika GreQonE Poziom 10 (123,890)
+1 głos
@Krzysiek0389

Co do ramu, uwierz mi ze 6gb czasem nie wystarcza. (ja mam 8 i czasem braknie).

Po co komu brac 2000 mhz ram? wystarczy zwykle 1600 mhz ocz platinum. Mozna wziac drozsze patrioty, ale po co?

Nie daja nam tak naprawde nic w zamian za doplacona kase.

Co do zasilacza, Enermax to bardzo dobra firma, ja niestety jestem lekko zrazony co do firmy Corsair, ale coz.
Po co komu zasilacz 950 watt do takiego sprzetu?
Mysle ze 700 Watt to taka granica rozsadku, dlatego mozna wziac enermaxa 700 watt i wszystko bedzie smigac, ewentualnie tagana bz. (sam posiadam wersje 1100 watt i jest git)

Co do dyskow to juz wyjasnilem ze lepiej wziac to SSD (60GB Ocz Vertex Turbo) + 3x Samsung F3 500gb w raid5, da to optymalna konfiguracje.

No i o obudowie tez pisalem, polecam Antec TwelveHundred
odpowiedź 28 listopada 2009 przez użytkownika GreQonE Poziom 10 (123,890)
0 głosów
GreQonE

dobra piszesz o kupowaniu ale tu te 5 tyś nie wystarcza:D
no tak bedzie brał 1600MHz bo nie opłaca 2000:D

ok no to na pewno jest Intel Core i7 920 D0,Gigabyte GA-EX58-UD5 i OCZ Platinium 12GB DDR3 CL7

no to teraz myśl nad zasilaczem i dyskiem:) i chłodznie na procka Noctua,Mugen czy Thermal?:D


odpowiedź 28 listopada 2009 przez użytkownika Krzysiek0389 Poziom 5 (3,100)
0 głosów
OCZ DDR3 3x 2GB 1600MHz CL7 Platinum Triple Channel
Raczej wystarczy jak na razie jeden zestaw, byloby cienko z budzetem gdybysmy poszli w 12gb.

Scythe Mugen 2 - dlatego ze mam juz zaufanie do produktow tej firmy, nie mialem za duzo Noctua w rekach.

"Antec Gamer Twelve Hundred Case - bez zasilacza"
Juz wyjasnilem dlaczego :)

"Tagan BZ PipeRock Series 600W" Bo po co wiecej? :)

Samsung SpinPoint F3 500 GB (SATA II, 16MB cache, NCQ) x3 zeby je w RAID0 lub RAID5 spiac, moze brzmi to groznie, ale wystarczy przeczytac instrukcje od plyty glownej i kazdy sobie poradzi z jego postawieniem. (zamiast tego mozna wziac 30GB SSD, ale w tym przypadku mija sie to z celem bo nie starczy kasy na dodatkowe dyski na storage)

No i reszta zestawu:
Gigabyte GA-EX58-UD5
Intel Core i7 920 2,66 GHz BOX w rewizji D0 tylko i wylacznie
GeForce with CUDA GTX 275 EVGA 896MB 2xDVI (PCI-E)
+Jakis naped SATA (polecam Asusa)

odpowiedź 29 listopada 2009 przez użytkownika GreQonE Poziom 10 (123,890)
+1 głos
Wszyscy wzięli się do proponowania konfiguracji ale nikt nie spytał na czym pracujesz!? a to chyba podstawa informacja. a wiec na czym pracujesz?? autocad mechanical, czy może jeszcze coś innego??
odpowiedź 29 listopada 2009 przez użytkownika ironreiker Poziom 6 (5,560)
0 głosów
ironreiker

Dobre :)

Popieram w całej rozciągłości; podaj aplikacje z których korzystasz.
Jeżeli pracujesz w CS4, to skup się na szybkim dysku, zamiast ładować kasę w GPU.
No ale napisz o jaką obróbkę Ci chodzi. Inaczej się projektuje zestaw dla art directora, inaczej dla operatora DTP a inaczej dla inżyniera pracującego w AutoCadzie.
odpowiedź 29 listopada 2009 przez użytkownika mimo2002 Poziom 4 (1,510)
0 głosów
photoshop CS4
3dmax
zBrush
Adobe Premiere CS3

co do photoshopa to 70% fotografia, a 30%szeroko pojęta grafika

reszta programów chyba wiadomo
odpowiedź 29 listopada 2009 przez użytkownika kubekk Poziom 3 (750)
0 głosów
powiedzcie mi proszę, jakiego podzespołu jest to sprawka, że w momencie malowania mam okropne spowolnienie ruchu pędzla względem wykonanego na tablecie?
odpowiedź 29 listopada 2009 przez użytkownika kubekk Poziom 3 (750)
–1 głos
Korzystałem z tabletu (jakiegoś Viacoma) tylko na Macach. Ale były dużo gorsze niż PC jakiego mam (za to 4 x droższe).
Według mnie, jeśli w CS4, to po kolei:
Sprawdzić tablet w innym komputerze i jeśli sprawny
Sprawdzić USBeki w kompie i jeśli sprawne

Ilość miejsca na c: (musi być trochę wolnego na win)
Scratch disc w CS4 dobrze jest umieścić na osobnym, nieużywanym do niczego innego dysku (partycji).
Sprawdzić ilość pędzli, czcionek i innych dupereli w aplikacjach (mam taki pakiet 10 000 fontów, jakbym je włączył na raz, to myślę, że mało każdy zestaw by wymiękł).
No i na koniec, jeśli nic nie zadziałało, to warto by przeinstalować system. A instalując aplikacje, po każdej sprawdzać działanie tabletu; wtedy wyjdzie co jest odpowiedzialne za to spowolnienie.

Wiem, z autopsji, że to jakiś dzień, czy dwa roboty ale masz w perspektywie wydanie kilku tysięcy na nowy komputer (może nie potrzebny).

Osobiście pracuję na zestawie jaki widać w profilu i do pakietu CS4 jest wystarczający. Wystarczający, to znaczy, że komputer czeka na mnie a nie ja na niego.
odpowiedź 29 listopada 2009 przez użytkownika mimo2002 Poziom 4 (1,510)
–1 głos
skoro już wiemy co na nim będziesz działał to mogę Ci śmiało powiedzieć z doświadczenia ze taki komp nie jest Ci potrzebny. i7 nie jest wart swojej ceny za te pieniądze możesz kupić marginalnie wolniejsze cpu ( całą platformę) za nieporównywalnie mniejsze pieniądze a to co zaoszczędzisz możesz śmiało wydać na monitor najlepiej z matrycą ips proponuje EIZO, ja większość czasu spędzam w inventorze i catii. ale reguła jest taka im większa rozdzielczość , jasność, kontrast i powierzchnia pracy tym lepiej. możliwość umieszczenia większej ilości narzędzi na widoku. grubo zastanowiłbym się na podłączeniem kilku monitorów osobno na przybornik i powierzchnie roboczą. dobrym rozwiązaniem byłby tu nowy radeon ze względu na możliwość podłączenia kilku monitorów i DC.
odpowiedź 29 listopada 2009 przez użytkownika ironreiker Poziom 6 (5,560)
0 głosów
goście ale tu mu mętlik robicie,nagle wyskakujecie że Icore 7 jest nie potrzebny,ale może on kupuje kompa na jakiś dłuższy czas. To co ma kupić c2d E8400 czy nieudanego quada?
jak kupuje dobry to niech kupuje...
o ile mi wiadomo radeon nie nadaje się do takich typu rzeczy:)
odpowiedź 29 listopada 2009 przez użytkownika Krzysiek0389 Poziom 5 (3,100)
0 głosów
tak jak napisał Krzysiek - chcę kupić komputer na dłuższy czas. Nie jestem osobą, która co chwile modyfikuje swój sprzęt, a praktycznie prawie wogóle tego nie robi, ograniczając się tylko do wymiany dysków, w momencie gdy za grosze można kupić kolosy. W przypadku gdy używa się komputera do grafiki na potrzeby www - to nawet moja obecna konfiguracja jest wystarczająca ( intel Dual core 3GHz 2gb ramu geforce 7300) jednak w momencie Mocnej ingerencji w zdjęcia, interpolowane z resztą np do 1,5m przy dłuższym boku - praca to katorga, lub zupełne zawieszenie programu.

co do tabletu - nie jest to kwestia hardware'u, tylko słabego sprzętu.

zastanawiam się tylko czy te 2x 260 to nie jest zbyteczny wydatek.
odpowiedź 29 listopada 2009 przez użytkownika kubekk Poziom 3 (750)
0 głosów
1. Skoro wiesz o co chodzi z tym tabletem, to po co pytasz? Żeby sam sobie odpowiedzieć?
2. Od 2 lat pracuję w domu (po 10 latach agencyjnych) na tym komputerze; nie robię stron www, zajmuję się budowaniem wizerunku firm głównie POSy, outdoor, katalogi i ulotki. Jak miałem 2 GB RAMu, to przy dużej ilości stron w Illustratorze z linkowanymi zdjęciami, obrabianymi jednocześnie w Photoshopie komputer się zapychał. Teraz wydałem 1000 zł na 2 dyski w RAID0, więcej lepszego RAMu i HD4770 i nic mi się nie zapycha. A robię montaże po 1-2 GB w psd. Jeżeli przy interpolacji do B0 komputer Ci się zawiesza, to nie oznacza, że jest za słaby, tylko źle skonfigurowany. Weź Win7 64 bit, więcej RAMu i dysku, dobrze to skonfiguruj i gotowe. Kurde w 2000 roku składałem plakaty A0 na kompie z PIII 800EB z ATI 9550 i 2 GB RAMu!
3. Piszesz, że chcesz komputer do pracy a chcesz tam dwie karty graficzne?! To albo musisz przekonać żonę, tatę, czy inną osobę do kupna kompa do gier, pod pretekstem pracy albo mało wiesz. W większości agencji reklamowych pracuje się na MACach (nie lubię tych komputerów, a dobrze je znam - 10 lat), spójrz jakie karty tam montują. Jeszcze w 2006 pracowałem na najnowszym wtedy Macu, który miał Radeona 9800...
4. Consume, consume, consume...
Wiem, że pracując w tej branży powinienem przyklaskiwać ogólnemu pędowi do konsumpcji, którą sam nakręcam...
Szał zakupów świątecznych? Czy jakaś fajna gra - też zmieniłem kompa do X3 Reunion, a przy okazji do pracy :)
odpowiedź 29 listopada 2009 przez użytkownika mimo2002 Poziom 4 (1,510)
0 głosów
@kubekk

Czytasz wogole co pisze?
odpowiedź 29 listopada 2009 przez użytkownika GreQonE Poziom 10 (123,890)
0 głosów
1. Jakbym się na wszystkim znał to nie zadawałbym tutaj pytań
2. dwie karty zaproponowano mi tutaj; w mac pro z tego co wiem znajdują się 2 karty, a w innych konfiguracjach jeszcze wiecej - ale to już pewnie do filmów z RED'a
3. nie zadaje pytań aby samemu sobie odpowiedać (prosze czytać ze zrozumieniem)
4.Mac - to ze na nich pracują nie znaczy ze jest sens sie w nie pchać (nie ma co patrzeć na sprzęt w macach bo tam system jest pisany pod sprzęt a nie sprzęt tworzony pod system)
odpowiedź 29 listopada 2009 przez użytkownika kubekk Poziom 3 (750)
0 głosów
ale macie tu zestaw podać a nie schodzić na inne tematy:)

Intel Core i7 920 D0 + Scythe Mugen 2 (chłodzenie)
Gigabyte GA-EX58-UD5
OCZ DDR3 3x 2GB 1600MHz CL7 Platinum Triple Channel
Tagan 600Watt
EVGA GTX 275 lub 2 x GTX 260 Gainward (jak do gier)
64GB Patriot PS-100 SSD Solid State Drive 2,5” 64MB Cache lub wersja 32GB

odpowiedź 29 listopada 2009 przez użytkownika Krzysiek0389 Poziom 5 (3,100)
0 głosów
Intel Core i7 920 D0 + ScytheMugen2 990zł + 169zł
GigabyteGAEX58-UD5 850zł
OCZ DDR3 3x 2GB 1600MHzCL7 PlatinumTriple Channel 749zł
Tagan 600Watt 349zł
GeForce GTX 275 EVGA896MB2xDVI 889zł
Intel X25-M G2 820zł

obudowa:
odpowiedź 29 listopada 2009 przez użytkownika kubekk Poziom 3 (750)
0 głosów
@Kuba
tamten cały zeswaw jest git tylko Intel X25-M G2 820zł ma trochę małą prędkość zapisu bo tylko 70MB/s i nie wiem czy aż tyle pojemnośći potrzebujesz,ja bym stawiał jednak na SSD 64GB na tego z zapisem 150MB/s Patriota.
odpowiedź 29 listopada 2009 przez użytkownika Krzysiek0389 Poziom 5 (3,100)
0 głosów
Antec TwelveHundred, naprawde nie czytasz moich wypowiedzi..
odpowiedź 29 listopada 2009 przez użytkownika GreQonE Poziom 10 (123,890)
0 głosów
@KUBA
Antec TwelveHundred (to jest obudowa)
odpowiedź 29 listopada 2009 przez użytkownika Krzysiek0389 Poziom 5 (3,100)
0 głosów
poprostu zapomniałem wysłąć odpowiedzi na temat tej obudowy. jak dla mnie płąci się z pewności za niepotrzebne światełka i przezroczystą obudowę w niektórych miejscach. mi zależy na czymś dobrym i tanim co nie będzie przeszkadzać w pracy światełkami.

moze taka? - Chieftec CX05B-B
odpowiedź 29 listopada 2009 przez użytkownika kubekk Poziom 3 (750)
0 głosów
właśnie jak nie grasz w gry KUba to po co chcesz serie 200 jak możesz wźiąść profesjonalną Nvidie Quadro FX :D:D:D
odpowiedź 29 listopada 2009 przez użytkownika Krzysiek0389 Poziom 5 (3,100)
...