Witam. Chciałbym dołożyć swoje 3gr. do tej dyskusji ;) Ja wybrałbym GeForce'a 9800GTX. I nie chodzi tu o PhysX, bo działa on już na kartach nVidii z serii 8, a CUDA to nie żadna zaleta, tylko program zaprzęgający kartę graficzną do obliczeń nie związanych z grafiką, np. naukowych. ATI wymyśliło to już wcześniej od nVidii, ale ich program jest dostępny tylko dla wybranych. Programowy PhysX według testów jednego z najlepszych czasopism o grach dość znacznie zmniejsza ilość FPS w grach. Wykorzystują go między innymi takie tytuły jak: Gothic 3, Gears of War, Mass Effect, Unreal Tournament III... Być może jednak nie warto na to zważać, bo przy okazji premiery DirectX'a 11 i nowego Windowsa (w roku a.d. 2010 :)), ma powstać nowy rodzaj shaderów odpowiadający bodajże za obliczenia fizyczne (karta przejmie rolę akceleratora PhysX). Będą one ponoć kompatybilne z programami obu graficznych gigantów (w tym samym roku do gry ma wejść również Intel!). Uzasadniając jeszcze mój wybór tak z innej beczki-wydaje mi się, że więcej twórców gier wspiera akceleratory nVidii (optymalizują gry pod GeForce'y).