jeśli kupiłeś za jednym razem płytę główną, która teraz okazuje się wadliwa oraz pamięci ram DDR2 w dodatku masz to na jednym dokumencie tj paragon lub faktura, to wg naszego prawa (prawa konsumentów) sprzedawca musi!, powtarzam musi ci wymienić na taki sprzęt, który będzie o tych samych parametrach lub lepszych. Jeśli masz pamięci ram DDR2 to również musi on uwzględnić ten fakt. Jeśli chce ci wsadzić płytę główną na DDR3 to koniecznie musi ci też przyjąć pamięci ram DDR2, które możesz w tym wypadku zwrócić, po takiej cenie jaką kupiłeś. I przy zwrocie pieniążków za płytę i ram wtedy możesz sobie kupić płytkę jaką chcesz z DDR3 i pamięci DDR3. Jeśli sprzedawca nie będzie ci chciał przyjąć zwrotu to wtedy idziesz do rzecznika praw konsumentów i wszystko rzecznik załatwi. Ja miałem podobny problem z moim pierwszym kompem. Mi wysiadł procek, a że procesorów już nie produkowali i nie było ich na stanie do mojej płyty głównej, to otrzymałem zwrot za procesor oraz za płytę główną (bo poszedłem do rzecznika praw konsumentów). Nasze prawo w tej kwestii jest bardzo dobre. Trzeba tylko zastraszyć sprzedawcę rzecznikiem praw konsumenta. Większość sprzedawców jak i kupujących nie zna praw jakie im przysługują.
Reasumując możesz zwrócić i płytę główną oraz pamięci DDR2 i żądać zwrotu pieniędzy a ty sobie możesz kupić coś nowego. Jeśli nie to idziesz do rzecznika praw konsumentów on się wszystkich zajmie/