Gry-wydajność a płynność rozgrywki

0 głosów
wizyt: 1,657

Witam po raz kolejny.Mam pytanko odnośnie gier a konketnie ustawień.Otóż mam  jaki komponent komputera jest najważniejszy karta,pamięć czy procesor odnośnie gier?.2 pytanie to jak wygląda sprawa z rozdziałką czy np gra w rozdziałce 1280x1024 i detalami na max wygląda lepiej niż gra ustawiona w rozdzielczości 1680x1050 i ustawieniami na low?,ogólnie co jest ważniejsze rozdzielczość czy ustawienia w niej?.Co żżera najwięcej pamięci podobno sporo zależy od Antyalizingu i filtrowania.Ja ustawić grafike aby stosunek wydajności do jakości był najlepszy?.Hah więkrzośc ludzi sie szczyci,że np gra im chodzi w najwyższych ustawieniach  ,ale nie podają na jakiej rozdziałce;).

 

 

pozdrawiam.

22 lutego 2010 w Gry przez użytkownika Felippe Poziom 5 (3,450)
   

2 odpowiedzi

+1 głos
A to musisz sam juz osobiscie sprawdzic, na kazdej z gier osobno. Te wszystkie sztuczki z obnizaniem rozdzielczosci stosuje sie tam, gdzie sprzet jest za wolny, aby gra chodzila plynnie.
Ja sam lubie wlaczac VSync dla efektu najlepszej plynnosci, a czasem obnizac poziom najmniej znaczacych detali (jak np. jakosc cieni z Ultra na Very High), by miec satysfakcjonujaca rozgrywke. Czasem wylacza sie AA tylko po to, by w monitorze ustawic mniejsza rozdzialke i by to on swoim skalowaniem rozmywal brzegi - ale to glownie w produkcjach bardzo nieadekwatnych do sprzetu.
W grze wazne sa zarowno procesor, jak i GPU - kazde wplywa na inne elementy gry. Osobiscie wole slbsze CPU i mocniejsze GPU, jako ze moge wowczas korzystac ze specyficznych bajerow karty, ktorych nie da mi mocny procesora - a wiec np. duza przepustowosc pamieci da mi wlaczanie AA bez znacznego spadku wydajnosci, czy tez w ogole wlaczenie AA spowoduje upiekszenie gry, jakiego nie da CPU. Niektorzy preferuja jednak silniejsze CPU, ktore daje mniejszy spadek fpsow w trakcie rozgrywki (minFPS) w momentach krytycznych. I tak dalej i tak dalej - kazdy tytul to osobna bajka, podobnie jak poszczegolne konfigi. Musisz sprawdzic sam.
odpowiedź 22 lutego 2010 przez użytkownika jeomax.co.uk Poziom 11 (475,040)
0 głosów
Nie licząc gier korzystających z zaawansowanego AI, które musi być obliczone dla tysięcy jednostek na ekranie, więcej czasu potrzebnego na wygenerowanie jednej klatki obrazu zajmuje nakładanie tekstur na obiekty (karta graficzna) niż ich tworzenie (procesor). Dlatego Z reguły (od której jest kilka wyjątków) lepsze efekty uzyska się na komputerze z mocną grafiką i słabszym procesorem niż odwrotnie.

Co do pamięci wygląda to tak: Jeśli gra zużywa maksymalnie podczas działania 1500MB, to mając wolne 1500MB (czyli nie tyle zainstalowane, ale tyle wolne po uruchomieniu systemu i jego dodatków), to gra będzie chodziła pełną parą. Dokupienie dodatkowej pamięci nie przyspieszy działania. Jeżeli w komputerze tyle pamięci, żeby uruchomić grę, ale mniej niż jej maksymalne zużycie, wydajność spadnie. Szybkość pamięci RAM nie ma dużego wpływu na wydajność.

Jeśli masz monitor LCD, ustaw natywną rozdzielczość monitora, albo mniejszą o tych samych proporcjach, żeby uzyskać sprzętowy antialiasing, choć moim zdaniem to zły pomysł.

Szczegółowe ustawienia rozdzielczości czy ilości detali są sprawą indywidualną dla danej gry (zależy jak szybko traci FPS wraz z wzrostem detali) i zależą od wytrzymałości gracza na słabsze efekty.
odpowiedź 22 lutego 2010 przez użytkownika Skipperro Poziom 7 (19,430)
...