A to musisz sam juz osobiscie sprawdzic, na kazdej z gier osobno. Te wszystkie sztuczki z obnizaniem rozdzielczosci stosuje sie tam, gdzie sprzet jest za wolny, aby gra chodzila plynnie.
Ja sam lubie wlaczac VSync dla efektu najlepszej plynnosci, a czasem obnizac poziom najmniej znaczacych detali (jak np. jakosc cieni z Ultra na Very High), by miec satysfakcjonujaca rozgrywke. Czasem wylacza sie AA tylko po to, by w monitorze ustawic mniejsza rozdzialke i by to on swoim skalowaniem rozmywal brzegi - ale to glownie w produkcjach bardzo nieadekwatnych do sprzetu.
W grze wazne sa zarowno procesor, jak i GPU - kazde wplywa na inne elementy gry. Osobiscie wole slbsze CPU i mocniejsze GPU, jako ze moge wowczas korzystac ze specyficznych bajerow karty, ktorych nie da mi mocny procesora - a wiec np. duza przepustowosc pamieci da mi wlaczanie AA bez znacznego spadku wydajnosci, czy tez w ogole wlaczenie AA spowoduje upiekszenie gry, jakiego nie da CPU. Niektorzy preferuja jednak silniejsze CPU, ktore daje mniejszy spadek fpsow w trakcie rozgrywki (minFPS) w momentach krytycznych. I tak dalej i tak dalej - kazdy tytul to osobna bajka, podobnie jak poszczegolne konfigi. Musisz sprawdzic sam.