Zmiany w sekcji Poradnik

+1 głos
wizyt: 1,351

Cześć

We wrześniu 2009 zapowiadałem, że planujemy przenieść sekcje na Forum.

http://www.benchmark.pl/poradnik/Uwaga_Uwaga..._We_wrzesniu_przeniesienie_dzialu_na_Forum-1727.html

Pojawiło się kilka głosów przeciwnych tej zmianie, dlatego wstrzymaliśmy się z tą decyzją. Oglądalność tego działu jest relatywnie najniższa w całym serwisie, choć ma on swoich wielbicieli i fanów.

W obecnej chwili nie będziemy jeszcze rezygnować z tej sekcji, ale musimy uwolnić ją od administrowania. Musimy także zrezygnować z systemu punktowania i nagradzania za rozwiązania problemów.
Od 15 marca przestaniemy przyznawać punkty według starego systemu.

Czekamy na wszelkie sugestie i pomysły, jak powinien wyglądać i jak powinien być prowadzony dział Poradnik, jeśli nie chcemy łączyć go z benchmarkowym Forum.

 

15 marca 2010 w Inne przez użytkownika Wojtek Kiełt Poziom 3 (680)
   

42 odpowiedzi

+1 głos
Witam. Za bardzo nie rozumiem czemu Redakcja miała by rezygnować z tego działu. Wg. mnie jest on potrzebny, a przyznawane pkt motywują ludzi do pomocy, którą na pewno każdy z nas potrzebował. Jak wygląda administracja tego działu? Jeżeli np nie Macie administratorów do tego działu to jeżeli podołam zadaniu to zgłaszam się na chętnego... W każdej innej formie dział ten nie będzie już taki, a każde zmiany (przeniesienie na forum, brak pkt, administratora itd) to zmiany na gorsze, które nic nie dadzą.. to jest moja decyzja..
odpowiedź 9 marca 2010 przez użytkownika polischmen Poziom 6 (6,580)
+1 głos
Według mnie usunięcie punktacji z tego poradnika ,to jak pozbawienie kogoś ręki :P Bez tego systemu ludzie po prostu będą mniej zainteresowani tym działem bo nie będą mieć z tego żadnych profitów. I jeszcze kwestia nagradzania rozwiązanych problemów. Kiedy we wrześniu pojawił się poprzedni komunikat to wpadłem może na dość może i dziwny ,ale ciekawy pomysł. Należy do tego celu zebrać paru ludzi z całej społeczności benchmark. Oczywiście chodzi oto ,żeby każdy specjalizował się w czymś innym jak np.jeden specjalizuje się w CPU,GPU i pamięciach RAM ,a drugi np.w urządzeniach wielofunkcyjnych ,sieciach WiFi i aparatach cyfrowych ,a trzeci będzie np.znał się na monitorach ,nawigacji GPS i będzie się dobrze orientował na rynku notebooków. Oczywiście może i będą dostawać jakieś punkty ,ale nie za ilość newsów tylko tak jak wypłata :P ,że raz w miesiącu dostajemy np.15 punktów. I system punktowania można zmienić tak:
3 punkty-według sprawdzającego odpowiedź najbardziej opłacalna i najlepsza dla tego co założył problem :P
2 punkty-według tego co sprawdza odpowiedź dobra ,ale on i tak znalazł lepszą ofertę np.GPU czy CPU w jakimś sklepie Online :P
1 punkcik-dla odpowiedzi ,która nie jest po prostu taka jaka powinna być i ten co założył problem ma swoją wizję :D

Jak by co piszę na takiego majstra :P
Oczywiście do tego mojego projektu musiało by być z jakieś pięć czy siedem osób i to takich aktywnych ,a nie tych niedzielnych :P
odpowiedź 9 marca 2010 przez użytkownika Zen... Poziom 7 (10,080)
+1 głos
Jednak trzeba coś zmienić, wiele porad nie jest ocenianych lub oceny są nie adekwatne do otrzymanych odpowiedzi.
odpowiedź 10 marca 2010 przez użytkownika Dante Poziom 5 (2,900)
+1 głos
IMHO dobre rozwiązanie. Zobaczymy po prostu czy poradnik utrzyma się "za darmo" czyli bez pogoni za punktami a tylko z czystej chęci pomocy. Jeżeli nie to trudno, osobiście wolałbym aby cały czas istniał bo podoba mi się jego forma. Szukanie problemów po forum i zaśmiecanie go 1000 postem na ten sam temat nigdy mnie nie pociągało, dlatego najlepiej by było gdyby poradnik przetrwał (nawet bez punktów).
odpowiedź 10 marca 2010 przez użytkownika bchrubas Poziom 5 (3,920)
+1 głos
Droga redakcja właśnie redakcja strzela sobie gola samobójczego w bramkę jak już chcecie się pozbyć poradnika to wypier..... go,a dlaczego nie chce byście to robili ano dlatego ze warto trzymać coś takiego zawsze ktoś komuś może pomoc,a propo punktacji to spytam się tak czy serwis utrzymałby się sam bez internautów?(proszę na to pytanie o odpowiedz)Wiem ze macie sponsorów ITD ale czy sponsorzy zostaną z wami jak nikt nie będzie na benchi zaglądał?to ze dajecie punkty to tylko chwała wam za to nie odbierajcie innym tego,dzięki wam inni mniej zamożni starają się pomagać by ulepszyć swój sprzęt,wiec nie robią tego za darmo.Zastanówcie się nad tym co napisałem,chcecie odebrać ludzia motywacje do pomocy?Wiem ze nie pomagamy tylko ze względu na punkty ale to jakaś motywacja.Pozdrawiam
odpowiedź 10 marca 2010 przez użytkownika henry230 Poziom 6 (9,710)
–1 głos
Ja pomagam tutaj ludziom za darmo, dopiero stosunkowo niedawno dowiedzialem sie, ze mozna punkty wymienic na zlotowki przy zakupach w sklepie. Niemniej uwazam, ze przeniesienie dzialu na forum byloby niepotrzebnym posunieciem, chociaz dzis zbyt wielu ludzi traktuje forum jako panaceum na wszystko i pierwsze miejsce, gdzie ciagnie mlodego czlowieka - to forum.

Fakt, ze forum latwiej prowadzic, poza tym ma ono juz wlasciwe swoje mechanizmy, ale na gdyby na forum wprowadzic dzial poradnik, to tam ocena rozwiazywan problemow opieralaby sie na sekwencji zero-jedynkowej, czyli "pomogl" albo "nie pomogl", nie widzialem mozliwosci oceny odpowiedzi. Pytanie, czy Redakcja chce nadal promowac nagradzanie "pomagaczy" punktami wymiennymi na zlotowki - jesli tak, to chwala; jesli nie bardzo - to lepiej przemyslec przelicznik; a jesli w ogole nie - to juz szkoda, choc w zasadzie moznaby sie reklamowac jako portal z najwiekszym dzialem zorganizowanej pomocy uzytkownikow, co pokryloby czesc (jaka ? nie wiem) kosztow z tym zwiazanych.

Jesli zas glownym problemem jest czas, ktory trzeba poswiecic na moderowanie Poradnika, to chyba najlepiej moim zdaniem byloby usunac oceny, a zostawic samo wybranie rozwiazania, za ktory przyznawany bylby z automatu 1 punkt. Plus dodanie opcji "raportuj rozwiazanie" po to, aby
(c.d.n.)
odpowiedź 10 marca 2010 przez użytkownika jeomax.co.uk Poziom 11 (475,040)
–1 głos
redakcja nie musiala co chwila sprawdzac poprawnosci rozwiazania, czy tez jego zgody ze stanem faktycznym (jak np lewy uzytkownik zadajacy lewe pytania i wybierajacy jako rozwiazanie swojego klona, ktory zbiera za to punkty). Beda bowiem pilnowac tego sami zainteresowani uzytkownicy, ale pod warunkiem, ze beda mieli w tym interes - czyli ow system punktowania i wymiany bylby zachowany. Jesli trafiloby sie takie "lewe" rozwiazanie, to np. ja podejrzewajac niecny udzial oszukiwaczy klikam w przycisk "raportuj" i Redakcja ma sygnal i przyglada sie tej sprawie dopiero na wezwanie, a nie jak do tej pory - ze przyglada sie kazdemu rozwiazaniu, ocenia punktowanie itd itd.

Oprocz przycisku raportuj (tylko do wybranych juz odpowiedzi) powinien byc jeszcze przycisk "zglos" obok kazdej wypowiedzi - wowczas uzytkownicy zglaszaja zlamanie regulaminu, brzydkie wyrazy, probe popelnienia przestepstwa i co tam jeszcze.

Tak, tak - trzeba zrzucic robote z Redakcji na Czytelnikow :-/ Mysle, ze to zadziala, ale musi byc zachowany system punktowania za najlepsza odpowiedz i zachowana opcja wymiany punktow na kase przy zakupie w sklepie. Mozna przemyslec wielkosc wymiany albo premiowania punktow w inny sposob, ale nie mozna go usuwac moim zdaniem, bo jest to mechanizm regulujacy dzialanie wyzej opisanego organizmu :)
odpowiedź 10 marca 2010 przez użytkownika jeomax.co.uk Poziom 11 (475,040)
+1 głos
Czy w związku z tym pochwały z forum będą przeliczane na punkty?

Moim zdaniem poradnik tutaj powinno się utrzymać, aczkolwiek szczerze mówiąc prócz użytkownika jeomax.co.uk i kilku innych udzielających porady to z ich poziomem bywa różnie niestety :/ Na forum łatwiej o dyskusję, natomiast tutaj o rozwiązania konkretnego problemu.

Do pytań w stylu "jaka karta", "jaki zestaw" faktycznie lepszym miejscem jest forum.
odpowiedź 10 marca 2010 przez użytkownika Maksym Słomski Poziom 5 (3,380)
+1 głos
No rzeczywiście jest ,ale i jak tutaj są takie pytania to chętnych do choć drobnej pomocy nie brakuje :P
odpowiedź 10 marca 2010 przez użytkownika Zen... Poziom 7 (10,080)
–1 głos
Mnie to juz to tak naprawde zwisa, pomysl z poczatku byl fajny.
Pomoc ludziom do tego punkty, ale gdy sie okazalo ze skala punktowa sklada sie glownie z 1, to troszke pogorszylo to sytuacje.

W zasadzie nigdy nie chodzilo mi o zdobywanie punktow, ale o miejsce w top-10 - kazdy ma swoj sposob na dowartosciowanie sie :P

Rozwiazalem 100 problemow roznych uzytkownikow, z czego napisalem ponad poltora tysiaca wypowiedzi - zaloze sie ze conajmniej 30% tych wypowiedzi jest w tematach ktorych autorzy wogole nie pozamykali.
Tak samo, przeznaczajac ten sam czas na pisanie newsow, zamiast 100 punktow mialbym tych punktow 2000.

Ogolnie, mysle ze to jest jeden z niewielu portali, ktory zawiera dzial poradnik - dzieki niemu na forum pojawia sie mniej tzw. smieciowych pytan - odfiltrowujemy je w poradniku.

No ale juz robcie jak chcecie ;)

My 5 c.
odpowiedź 10 marca 2010 przez użytkownika GreQonE Poziom 10 (123,890)
–1 głos
No wlasnie GreQ: scigalismy sie niezle, ile emocji przez to mialem, w koncu jak juz troche sobie dales na wstrzymanie i Cie przegonilem, to teraz beda likwidowac poradnik, ze tez zawsze mi wiatr w oczy (i kotwica w plecy :P).
Sciganie sie to jedna z bardzo niewielu silnych motywacji dla facetow, przenoszac to na forum nie wiem, jak to bedzie wygladalo - czy beda za to jakies punkty, co z nimi potem mozna bedzie robic itd ? Wolalbym nie widziec tych forumowych "opisow" userow, ktore forum przyznaje za ilosc postow :-/
odpowiedź 10 marca 2010 przez użytkownika jeomax.co.uk Poziom 11 (475,040)
–1 głos
@joemax

To samo chcialem napisac, jestes godnym rywalem =)


Tez mnie zastanawia jak to ma wygladac, bo jak nie bedzie TOP-10 to idzcie z tym :P
odpowiedź 10 marca 2010 przez użytkownika GreQonE Poziom 10 (123,890)
+1 głos
Ja osobiście staram się unikać wszelakich for - za dużo tam pustej "gadki" niewiele wnoszącej w tematy. Tutaj wiedziałem czego się spodziewać. Wiele z informacji wyczytanych przy rozwiązywaniu problemów wzbogaciło moja wiedzę (choć były i takie bezsensowne). Być może i to co pisałem pomagało innym. Na forum już tak nie będzie (dla mnie). A co do punktów i ocen to przychylam się do słów joemaxa.
odpowiedź 10 marca 2010 przez użytkownika PJSPP Poziom 6 (9,730)
+1 głos
Widzicie panowie ze mna bylo to samo. Mi nie zalezalo na pktach ale poprostu z czasem mialem dosc tego... bylem dlugo dlugo TOP1 :) 600+ postow i co ? w wielu tematach poprostu mimo mojej pomocy ktos mi 1.0 dawal oceny itp ... duzo nie pozamykanych tematow , duzo tematow ktos sam sobie zamykal lub komus co nic nie napisal dlatego poprostu olalem sprawe totalnie.

Mozna policzyc na palach ze ktos w ogole napisal Dziekuje :) dlatego dla mnie moze sobie poradnik zniknac lub nie. Nie zalezy mi na tym totalnie.

To jest Polska mentalnosc jak i w wieluuuu rzeczach :) Nie bede pisal przykladow bo mnie np. Panie i Panowie w beretach zjedza :P

odpowiedź 10 marca 2010 przez użytkownika BaMpEr Poziom 8 (45,430)
+1 głos
Wiele osób nie robi tego dla pkt tylko dla TOP-10. Administratorem może być jakiś zaawansowany, zaufany user.
Poradnik to dobry dział, dobrze jakby został.
odpowiedź 10 marca 2010 przez użytkownika assistant Poziom 8 (44,040)
+1 głos
Obecny system jest bardzo skuteczny dzięki takiej właśnie formie. Nagrody i rywalizacja to jest to, co tygryski lubią najbardziej;]
Gdyby ludzie się tak ścigali do pomocy staruszkom w przechodzeniu po pasach albo dźwiganiu ciężkich zakupów - świat byłby lepszy:D
Moderowanie takiego działu nie jest raczej skomplikowanym zajęciem i co bardziej zaawansowani i zainteresowani użyszkodnicy na pewno poczuli by się dumnie biorąc tą odpowiedzialność na siebie i sumiennie wywiązująć się z tego obowiązku.
odpowiedź 10 marca 2010 przez użytkownika tintirintin Poziom 6 (7,180)
–1 głos
@BaMpEr

Calkowita racja, popieram :)
odpowiedź 10 marca 2010 przez użytkownika GreQonE Poziom 10 (123,890)
+1 głos
jak zaglądam na benchmark.pl,a robię to codziennie, to zawsze zaczynam od "poradnika" (takie jakieś zboczenie już mam:P). W obojętnie jakiej formie by miał być w przyszłości, wolę, żeby został tu gdzie teraz jest:)
odpowiedź 10 marca 2010 przez użytkownika wyglorz-84 Poziom 6 (7,400)
+1 głos
Dlatego trzeba wymusić na pytających by zamykali tematy, jeżeli dostali odpowiedz lub jeśli znaleźli rozwiązanie.
A jeżeli coś się nie podoba to ban i tyle. Niestety czasami na chamstwo trzeba odpowiadać chamstwem.

Ludzie poświęcają swój cenny czas by pomóc. Ciężki to działa ponieważ, jedynie pytający może zweryfikować czy ktoś pomógł. Administrowanie sprowadza się tu tylko do monitorowania czy zostaje nie zostaje naruszona etykieta wypowiedzi.
odpowiedź 11 marca 2010 przez użytkownika Dante Poziom 5 (2,900)
+1 głos
albo po prostu dać admina który by tym wszystkim zarządzał, a jeżeli była by taka możliwość (zależy od pytania), a poradnik nie był by zamknięty - zamknąć go z najlepszą odpowiedź, poradą
odpowiedź 11 marca 2010 przez użytkownika polischmen Poziom 6 (6,580)
+1 głos
@Dante

A ile razy na forum zamiast pochwały jest "dzięki za informacje" itd..
odpowiedź 11 marca 2010 przez użytkownika assistant Poziom 8 (44,040)
–1 głos
Miki: No bo to forum, nie Poradnik ;-)
odpowiedź 11 marca 2010 przez użytkownika jeomax.co.uk Poziom 11 (475,040)
+1 głos
"albo po prostu dać admina który by tym wszystkim zarządzał,"
Tylko jak admini ma sprawdzić, że dana porada zadziałała?
Admini to nie omnibus ze wszystkich dziedzin sobie nie poradzi.
odpowiedź 12 marca 2010 przez użytkownika Dante Poziom 5 (2,900)
–1 głos
Trzeba wierzyc uzytkownikom. Jesli mowi, ze zadzialalo - to znaczy, ze zadzialalo.
Inna kwestia jest oszustwo i proby zapobiegania temuz - o co pewnie Ci chodzi. Moze taki user z prawami moderatora mialby dostep do IP i po tym moglby sprawdzac kolejne rozwiazania - czy nie ma jakiegos zwiazku (np. podobna okolica, podobne adresy po raz kolejny itp), ale to juz niestety post factum, a nie zamiast. I wowczas po wykryciu oszustwa punkty moglyby byc zabierane, po przeprowadzeniu wnikliwej analizy.
odpowiedź 12 marca 2010 przez użytkownika jeomax.co.uk Poziom 11 (475,040)
+1 głos
Dante.. dlatego zaznaczyłem że jak można.. oczywiście.. admin to nie alfa i omega (wybaczcie admini:), ale często są przypadki że ktoś np da odpowiedź "dzięki ten i ten.. pomogłeś mi / to mi rozwiązał problem itd" a pkt nie da..
odpowiedź 12 marca 2010 przez użytkownika polischmen Poziom 6 (6,580)
+1 głos
Jak widać bez interesowana pomoc wyginęła, wszyscy martwią się o punkty, a nie możliwość pomocy innym mniej doświadczonym użytkownikom.
odpowiedź 12 marca 2010 przez użytkownika cza12ster Poziom 8 (45,860)
+1 głos
Ja byłem, jestem i będę przeciwny...Co prawda ostatnio jakoś zaniedbałem poradnik ale to po prostu sprawa czasu...SZANOWNA REDAKCJO: ZOSTAWCIE MI PORADNIK:p
odpowiedź 12 marca 2010 przez użytkownika entuzjasta789 Poziom 7 (13,460)
–1 głos
cza12ster: nie wyginela. Gdyby ludzie martwili sie o kase, to kazdy wolalby slac newsy albo pisac recenzje, bo to i mniej trudu, i szybciej leci, i mniej nerwow. Punkty musza byc dla motywacji i pilnowania porzadku, bez tego mialbys osiolka z kijkiem bez marchewki :)
odpowiedź 13 marca 2010 przez użytkownika jeomax.co.uk Poziom 11 (475,040)
+1 głos
gościu- Ty to masz głowę:D
odpowiedź 13 marca 2010 przez użytkownika entuzjasta789 Poziom 7 (13,460)
+1 głos
Ja bym uniemożliwił otwieranie nowych problemów bez zakończenia starych, dodał możliwość edytowania swojej wypowiedzi, wyrzucił oceny bo to różnie z tym bywa i jest bez sensu i ewentualnie jeśli ktoś doda nową odpowiedź do jakiegoś wątku to żeby ten wątek znalazł się z powrotem na pierwszej stronie jesli jest na dalszej bo zdarza się wiele zapomnianych wątków bez rozwiązania
odpowiedź 14 marca 2010 przez użytkownika crazykaro Poziom 7 (12,920)
–1 głos
No to jak wrzucamy pomysly, to ja oprocz likwidacji punktow (z zostawieniem samego przycisku wyboru rozwiazania), co wiaze sie z likwidacja zestawienia za rozwiazania najwyzej oceniane - proponuje nowe zestawienie w to miejsce, o nazwie problemy z najmniejsza iloscia odpowiedzi.
Dzieki temu szybko moznaby miec dostep do problemow, na ktore nikt nie udzielil odpowiedzi (lub udzielono ich najmniej) i watki moze nie znikalyby tak szybko w archiwum.
Brak mozliwosci otwierania kolejnego watku bez zakonczenia poprzedniego jest troche niedopracowany - trzebaby wprowadzic jakis limit, np. 3 watki bez zamkniecia skutkuja niemoznoscia otwarcia nowego.
CHoc z doswiadzcenia wiem tez, ze zamykanie czasem jest niemozliwe i dlatego proponuje w takim przypadku wybor opcji "brak rozwiazania" jako najlepsze rozwiazanie - zamykaloby to temat przez autora, ale nikomu nie dostawalby sie punkt i wtedy moznaby otwierac dalej. Oczywiscie, z tym wiaze sie tez koniecznosc statystyki takich rozwiazan - ktora moglaby byc dostepna obok nicka tak, by ludzie wiedzieli, czy warto odpisywav.
Itd etc :)
odpowiedź 14 marca 2010 przez użytkownika jeomax.co.uk Poziom 11 (475,040)
+1 głos
Z tym "brakiem rozwiązania" jako opcją zakończenia wątku to dobry pomysł.
Natomiast rezygnacja z systemu punktowania za rozwiązanie problemu od 15 marca to znowu jest zły pomysł. Przerzucanie sekcji Poradnik na forum to jeden z głupszych pomysłów bo forum i tak już jest zapchane i cięzko to wszystko wertować a dziennie pojawiają się średnio 4-6 nowych problemów
odpowiedź 14 marca 2010 przez użytkownika crazykaro Poziom 7 (12,920)
+1 głos
Więc jak z Tymi zmianami? Panie Wojtku? (najlepsze imię co nie? :D )
odpowiedź 16 marca 2010 przez użytkownika polischmen Poziom 6 (6,580)
–1 głos
No wlasnie, tez chcialbym uslyszec "glos z gory" w tej sprawie - czy sa jakies przemyslenia, czy juz ustalenia ? Gdyby trzeba bylo kogos do jakies moderacji, czy cos, to z Poradnikiem chetnie moglbym pomoc.
odpowiedź 17 marca 2010 przez użytkownika jeomax.co.uk Poziom 11 (475,040)
+1 głos
Mam pewien pomysł na dalsze losy poradnika.

Z wypowiedzi które tu przeczytałem wywnioskowałem że:
- motywacja/zachęta do odpowiedzi jest mile widziana.
- jest grupa userów, która chętniej będzie udzielać się w tej sekcji, niż na forum.
- nie tylko punkty motywują do udzielania się w Poradniku, ale również czysta rywalizacja :)

Z systemu punktowania musimy zrezygnować i od 15 marca już ich nie przyznajemy, ale będzie nowy sposób nagradzania.

Ogólnie koncepcja jest taka: pod koniec miesiąca będziemy tworzyć zestawienie ~10 najczęstszych i najbardziej przydatnych problemów, wraz z ich rozwiązaniami.
Zestawienie będzie publikowane na stronie głównej jako "Poradnik".
Autorzy wybranych rozwiązań będą nagradzani, a jednocześnie będą współautorami głównej publikacji.

Od stałych bywalców, którzy deklarują pomoc w administracji tym działem, oczekiwałbym tylko aby podsyłali propozycje do takiego zestawienia.

Co o tym sądzicie?
odpowiedź 17 marca 2010 przez użytkownika Wojtek Kiełt Poziom 3 (680)
+1 głos
Witam. Pomysł może być, jednak nagradzał bym te osoby które włożyły największy wkład czyli te które rozwiązały najwięcej problemów. Zależy też jakie będą nagrody - 5 pkt, 50 pkt, gry czy sprzęt może coś innego??
odpowiedź 18 marca 2010 przez użytkownika polischmen Poziom 6 (6,580)
–1 głos
Dolaczam sie do pytania polischmena.
odpowiedź 18 marca 2010 przez użytkownika GreQonE Poziom 10 (123,890)
–1 głos
A tak poza tym Wojtku, ten pomysl z zestawieniem to juz proponowalem dawno dawno temu i zostal zbesztany. Ogolnie jest bardzo dobry (bo moj :D).
odpowiedź 18 marca 2010 przez użytkownika GreQonE Poziom 10 (123,890)
–1 głos
Top 10 Issues ;-)
Jak moglbym podsylac pozycje na ta liste i kiedy ? Mailem, czy moze pojawi sie jakis dodatkowy gadzet pod tekstem problemu (tam, gdzie "ilosc odslon" oraz "dodaj do obserwowanych") ? Taki gadzet moglby sie samoczynnie wyswietlac przez 5 ostatnich dni kazdego miesiaca dla - powiedzmy - pierwszej dziesiatki z "Top 10 Najwiecej rozwiazanych problemow", to stosunkowo latwe do wykonania przez webmajstra, a na samym koncu zobaczyc podsumowanie z formularzy.
odpowiedź 19 marca 2010 przez użytkownika jeomax.co.uk Poziom 11 (475,040)
+1 głos
Zablokować możliwość rozwiązywania tematu przez osobą która go stworzyła!!!
odpowiedź 20 marca 2010 przez użytkownika crazykaro Poziom 7 (12,920)
...