Brak połączenia z internetem na karcie Realtek RTL8111DL

0 głosów
wizyt: 3,058

Witam,

 

Świeżo po zakupie nowego komputera i zainstalowaniu na nim Windows 7 64-bit, natknąłem się na problem z funkcjonowaniem karty sieciowej  Realtek RTL8111DL (zintegrowana na płycie głównej AsRock M3A785GXH). Pomimo podłączenia kabla sieciowego, komputer nie łączy się z internetem. Na problem pomaga przeinstalowanie sterowników, jednak po każdym reboocie systemu sytuacja się powtarza. Nie potrafię zlokalizować przyczyny tego stanu, nie ma znaczenia z pewnością wersja sterownika - to samo dzieje się na sterowniku dołączonym na CD z płytą główną, na najnowszym driverze ze strony Realteka, a także na sterowniku domyślnie instalowanym przez Windows. Proszę o jakąś wskazówkę, nie chcę być zmuszony do reinstalowania sterowników za każdym razem, gdy chcę skorzystać z internetu. Dodam tylko, że na dwóch innych komputerach podłączonych do tego samego kabla sieciowego wszystko jest w jak najlepszym porządku.

 Z góry dziękuję za porady

3 maja 2010 w LAN przez użytkownika GumisK Poziom 2 (310)
   

4 odpowiedzi

0 głosów
wejdz do centrum sieci i udostępniania i zobacz, czy masz wykryte 2 sieci (jedna z dostępem do internetu a druga nie) tam pisze wszystko. Ja miałem takie coś... pomaga wyłączenie karty sieciowej i włączenie jej, włączanie systemu przy odpiętym kablu sieciowym i dopiero po zalogowaniu podpinasz... długo nad tym siedziałem, ale to jakiś błąd systemu chyba jest, nie znalazłem przyczyny, a na prawdę długo próbowałem. Po reinstalce systemu problem znika, ale pojawia się po tygodniu, czasem 2 lub 3...
odpowiedź 3 maja 2010 przez użytkownika fifek19 Poziom 5 (2,990)
0 głosów
Zadzwoń po prostu do twojego dostawcy internetu i zgłoś ze masz nowy komputer. On każe ci podać jakiś tam numer karty sieciowej zapisze sobie to w systemie i będzie działać.
odpowiedź 3 maja 2010 przez użytkownika Cybul2 Poziom 5 (3,730)
0 głosów
Na mojej płycie gigabyte było to samo, prawie po każdym uruchomieniu systemu musiałem wyłączyć sieciówkę i ponownie ją włączyć. Jechałem tak parę miesięcy, dopóki nie wydano nowych sterowników. Teraz już problemu nie ma. Możliwe że u Ciebie są problemy na linii karta sieciowa-operator, jak masz modem to spróbuj go resetować lub odłączyć na jakiś czas z prądu, a jak to nie pomoże to pewnie trzeba będzie dzwonić.
odpowiedź 3 maja 2010 przez użytkownika Vilgefortz Poziom 2 (480)
0 głosów
Spórój użyć aktualizacji systemu Windows
Jeśli to czysta instalacja nie ma wielu łatek (o ile posiadasz oryginalny system xD)
Zainstaluj zalecane aktualizacje i zobacz
Prawdopodobnie jest również aktywna akualizacja widnows do tej karty
odpowiedź 17 maja 2010 przez użytkownika hubi199 Poziom 1 (180)
Wystarczy ręcznie skonfigurować adresy IP, po powodem jes ała synchronizacja serwera DHCP z daną kartą sieciową.
np.
192.168.0.20
255.255.255.0
192.168.0.1
8.8.8.8
Prawidłowe adresy uzyskamy gdy wpiszemy przy działajacym internecie polecenie ipconfig /all
...