Przedmówcy zdecydowanie mają rację.
Teoretycznie generowany ruch powinien utrzymywać się na poziomie D: 8 kB/s U: 5 kB/s. W zależności od rodzaju gry i 'rejtów', wartości te mogą się wahać, ale nie sadze by przekroczyły ich dwukrotność. 1024 / 8 = 128 >> 128 kB. Zapotrzebowanie na upload, który w Twoim przypadku stanowi 'wąskie' gardło, to jedyne 10 % możliwości łącza.
Inną sprawą jest to, że łącze o wysokiej przepustowości daje szansę na to, że dane z gry zostaną szybciej obsłużone. Jeśli będziesz balansował na krawędzi przydzielonego pasma, istnieje większe prawdopodobieństwo, że pakiety będą wpadały w kolejkę, co spowoduje opóźnienie w ich transferowaniu. Tym samym będzie wzrastać latencja.
Być może routing do wybranego przez Ciebie serwera jest niekorzystny.