Jaki upload / download do gier Online?

0 głosów
wizyt: 5,303
Witam! Jaki powinien być optymalny UPLOAD i DOWNLOAD do gier online np. BC2? Obecnie mam 20mbit donwload i 1mbit upload ale jestem średnio zadowolony z grania w sieci (lag) ping mam podczas gry średnio 95-130. Korzystam z łącza ADSL (ZyXel P-2602HW-D1A) 
18 maja 2010 w Internet przez użytkownika havok Poziom 7 (17,530)
   

7 odpowiedzi

0 głosów
 
Najlepsza odpowiedź
Zamknij temat jak mozesz.
odpowiedź 20 maja 2010 przez użytkownika GreQonE Poziom 10 (123,890)
wybrane 9 listopada 2013 przez użytkownika TheSpeed
0 głosów
Nie tedy droga, bo to nie o liczbe megabitow/sek chodzi. Dawno temu mialem lacze 1/0.5MB i nie widzialem pingow wiekszych niz 20.
odpowiedź 18 maja 2010 przez użytkownika podnietek Poziom 6 (9,300)
0 głosów
do grania po sieci w zupełności wystarcza już łącze 2Mb/s pobierania danych i 128-256kb wysyłania danych. Lagi są powodowane głównie winą słabego serwera i może to dziwnie zabrzmi, ale również odległości użytkownika od serwera, od tego tak naprawdę zależy płynność rozgrywki. Grałeś kiedyś po sieci lan? krótka odległość i gubienie pakietów na poziomie maksymalnie 1-2. A w sieci Internet odległości są znaczne, straty na odległości są w miarę duże i stąd te wysokie pingi. Lag to lag, chwilowe "zadyszka" serwera i tyle w temacie.

Ja mam 25Mb/s DN i 1,5Mb/s UP i nie narzekam, wcześniej był 1Mb/s, 128kb/s i różnicy praktycznie nie ma.
odpowiedź 18 maja 2010 przez użytkownika killerPL Poziom 8 (27,410)
0 głosów
W skrocie co killerPL napisal:
Download/upload nie ma znaczenia dopoki >128 kbit DL i >128 kbit UL (to moja czesc :) ) oraz, ze jezeli chcesz miec mniejszy ping to wybierz serwer blizej siebie lub zmien operatora. (Na takiego, ktory uzywa innych lacz)
odpowiedź 18 maja 2010 przez użytkownika GreQonE Poziom 10 (123,890)
0 głosów
Przedmówcy zdecydowanie mają rację.

Teoretycznie generowany ruch powinien utrzymywać się na poziomie D: 8 kB/s U: 5 kB/s. W zależności od rodzaju gry i 'rejtów', wartości te mogą się wahać, ale nie sadze by przekroczyły ich dwukrotność. 1024 / 8 = 128 >> 128 kB. Zapotrzebowanie na upload, który w Twoim przypadku stanowi 'wąskie' gardło, to jedyne 10 % możliwości łącza.

Inną sprawą jest to, że łącze o wysokiej przepustowości daje szansę na to, że dane z gry zostaną szybciej obsłużone. Jeśli będziesz balansował na krawędzi przydzielonego pasma, istnieje większe prawdopodobieństwo, że pakiety będą wpadały w kolejkę, co spowoduje opóźnienie w ich transferowaniu. Tym samym będzie wzrastać latencja.

Być może routing do wybranego przez Ciebie serwera jest niekorzystny.
odpowiedź 19 maja 2010 przez użytkownika lol_ek Poziom 6 (9,640)
0 głosów
W przypadku multiplayera nie tyle ważne jest łącze, co serwer, na którym to wszystko stoi. Zły serwer to także tona lagów i szalenie wysoki ping. Do gier SPOKOJNIE wystarczy proste jeden 1Mb/s, chyba, że gra jest pokroju BC2 a serwery obsługują z 30 osób. Można się wtedy pokusić o 2MB/s. Zostanie kupa zapasu.
odpowiedź 19 maja 2010 przez użytkownika Niaghaman Poziom 3 (560)
0 głosów
Problem może być w tym ze usługi TP czy innego operatora na wsiach lub w małych miejscowościach pozostawiają wiele do życzenia nie wiem dokładnie z czego to wynika ale przykładowo miałem neta 1 mb i pingi były super ale wziąłem sobie potem 2 mb i pingi się podwoiły dopiero jak TP wymieniło centrale pingi ponownie były super myślę ze to stara centrala nie dawała rady bo 2 mb to był do tej pory max dla mojej okolicy. Popytaj znajomych z okolicy może tez mają wysokie pingi. I nie sugeruj się tylko BC 2
odpowiedź 19 maja 2010 przez użytkownika drumlin Poziom 6 (7,990)
...