Szymon: zapomnialem dopisac, ze ta metode wymyslilem sam na podstawie obserwacji wydawania rekomendacji, w zwiazku z czym to moje osobiste zdanie, a nie jakas regula. Jak sie potwierdzi w kolejnych produkcjach, to nie widze przeszkod, by wlasnie tak kazdy przeliczal skape dane rekomendacji na swoje FullHD ;-)
Nawiasem mowiac, system rekomendacji jest chory i potem konsumenci maja wielki problem z doborem sprzetu pod gry. Nie mowiac rozczarowaniu sprzetem. Przeciez sa benchmarki, ktore okreslaja wydajnosc sprzetu w punktach - wystarczy, by producenci podawali w rekomendacji wyniki owych benchmarkow dla kazdej z klas, np. low-high-ultra, gdzie kazda klasa posiadalaby atrybuty jakosci oraz predkosci wyrazonej w fps i wszystko staloby sie prostsze. Np. FarCry2: CPU - L2000/3000, H3000/4000, U4000/5000. Jest o wiele krocej, a o ile lepiej - z czego wynika, ze poziom L gwarantowalby rozgrywke z minimalnymi detalami w niskiej rozdzielczosci z danym FPSem (L byloby 30, H - 45, U - 60), gdy procesor osiagnie w benchmarku skladowa dla CPU 2000 i karta graficzna skladowa 3000.
No ale chlopaki od 3DMarka wola brac w lape od producenta jednej platformuy, zamiast zrobic cos pozytecznego dla swiata gier :/