Bakak: ale nie chodzi tu o zadne uproszczenia lingwistyczne i skroty myslowe, tylko o precyzyjne wyrazanie sie i trafny opis zjawiska.
Swietnie, ze tlumaczysz cos, o czym.. wlasnie pisal Deathstar. Wsadzasz w plyte karte, wsadzasz procesor, pstrykasz Power i... w/g Ciebie procesor ograniczna grafike. Deathstar mowi, ze nie - ze to zalezy od gry. I ma racje.
Ktos pisal gdzies o uzytkownikach dobierajacych karty pod procesory - na konkurencyjnym forum chyba PCL. Niech sobie dobieraja, fajnie, tylko ze standardowo za obsluge grafiki odpowiadaja drivery systemu, a za jej wykorzystanie odpowiada wykonywany KOD.. tak wiec precyzyjnie mowiac, to od KODU zalezy, jak zostanie wykorzystany sprzet. Nie uruchamiajac gry tym kodem bedzie kod systemu i jego komponenty aka sterowniki, tu nie ma mowy o zadnym ograniczaniu. Natomiast startujesz gre i juz masz obciazenie poszczegolnych komponentow. Startujesz inna gre - masz tak samo, ale w zaleznosci od silnika rozklad mocy ukierunkowany na duet CPU/GPU bedzie inny (spojrz BF3 vs MW3).
I niezdrowo mowic, ze procesor A blokuje grafike, a procesor B nie. Bo bardzo latwo znajde przyklad gry, gdzie coraz szybszy procesor daje wiecej FPS. I wpadasz w pulapke, bo w/g tego modelu jest tylko jeden CPU nie spowalniajacy grafiki. Najszybszy. A za 3 miesiace wyjdzie szybszy CPU i co powiesz ? Nooo.. mozna tak w kolko, ale to obled, dlatego mowie, ze niezdrowo.
Sugeruje trzymac sie CPU i GPU w kontekscie danej gry.