Multimedia Polska i wieczorne lagi

+1 głos
wizyt: 2,463

Witam.

Piszę tutaj bo już naprawdę nie wiem jak mam rozmawiać z moim wspaniałym ISP jakim jest Multimedia Polska, a może ktoś podsunie jakiś pomysł.

Oto problem:

Od jakiegoś czasu (ze dwa tygodnie) zacząłem odczuwać problemy z działaniem internetu. Problem pojawia się wieczorami (18-23) i polega na: pojawianiu się lag spike'ów podczas grania w gry sieciowe (pare sekund ping po 30-60, a potem spike do 1000+ i tak co chwile), nie działających streamów z meczami, lagami na kurnik.pl, torrenty max 70kB/s, nie otwierające się strony (czasem muszę kilka razy odświeżyć aby zaczęło wczytywać). Wiem, że ten problem nie dotyczy tylko mojej osoby w moim mieście.

BOK MM mówi jak zawsze, że u nich wszystko git i żebym im wysłał screena z pingiem i tracert do hosta, ale nawet tego nie będę robił bo wiem, że z tego nie można stwierdzić błędu po ich stronie (wszystkie pingi są normalne i żaden pakiet nie gubi się na hoście, gubią się po drodze, ale wg nich to nie ważne). Odpisaliby tylko, że problem jest poza ich siecią (mają takie standardowe formułki). 

Co ciekawe, sprawdziłem te gry (Diablo 2, Lineage 2) łącząc się poprzez serwer proxy (your-freedom.net) i wtedy nie mam żadnych lag spike'ów. Wszystko stabilnie. Co dowodzi np. tego, że to nie jest wina hostów.

Nie wiem czy MM coś blokuje wieczorami, czy może po prostu mają przeciążony któryś z węzłów, ale nie wiem jak im coś udowodnić, bo dla nich jedynym wyznacznikiem jakości internetu jest transfer, a ten jest taki jak w umowie (przynajmniej w testach speedtest.net, oraz test.mm.pl).

Jestem z Wrocławia, łącze 6Mb/s. Byłbym wdzięczny za każdy pomysł i pomoc.

22 listopada 2011 w Internet przez użytkownika pikimar Poziom 3 (780)
   

3 odpowiedzi

0 głosów
Jakiś czas temu też miałem problem z moim ISP. Ogólnie chodziło oto, że internet był bardzo nie stabilny raz działał raz nie, gubił pakiety i pingi okropnie wielkie. Poświęciłem się i przez 2 tygodnie regularnie o różnych porach dnia sprawdzałem speedtestem i pingtestem potem zrobiłem screena wszystkich wyników i wysłałem do centrali po jakimś tygodniu się tym zajęli. Jako przyczynę podali awarię serwerowni w moim bloku tiaaaa…, ale chociaż dostałem 2 miesiące gratis. Internet 10/2 Mbit/s.
odpowiedź 22 listopada 2011 przez użytkownika reaktywator Poziom 5 (3,720)
+1 głos
Nie mieszkam w Twoim regionie. Ale również mam w Multimedii internet o prędkości 6mb/s. Czasami też mam lagi, niedawno miałem sytuację że speedtesty pokazywały mi 2mb/s. Porozmawiałem z nimi przez telefon, ostrzej i coś tam z tym zrobili. Jak kolega powyżej robiłem screeny i wysłałem maila a potem telefoniczny kontakt:)
odpowiedź 22 listopada 2011 przez użytkownika -AssassiN- Poziom 4 (1,650)
+1 głos
Również mam neta z MM. Kiedyś się z nimi kłóciłem o to ale stwierdzili, że wszystko ok. Zrobiłem tracert i pingi wysłałem im to, na jakiś czas był spokój, a teraz znowu...
Napisałem jeszcze:
> ?> Witam,
> ?> Uważam, że do karty cm w cmts podłączono za dużo klientów i gdy
> ?> wszyscy zaczynają korzystać z Internetu to wtedy przestaje działać,
> ?> gdyż zapchany jest kanał downstream. Proszę o przełączenie ?mnie do
> ?> karty na której jest mniej klientów.
> ?> Pozdrawiam

Dołącz do tego wyniki testów
odpowiedź 24 listopada 2011 przez użytkownika Bandyto3xx Poziom 6 (8,410)
...