Jak robic benchmarki w grach ?

0 głosów
wizyt: 942

Witajcie,

 

Jako ze chcialbym znowu napisac cos w M-R, tym razem potrzebuje zrobic benchmarki w grach. A zbytnio nie wiem, jak sie do tego zabrac, bo:

* nie wszystkie gry maja wbudowane benchmarki, cos na wzor niesmiertelnego timedemo z Quake, przykladem gry posiadajacej benchmark jest DIRT3

* FRAPS moze mierzyc predkosc, tylko ze potrzeba zgranej powtorki - czegokolwiek, co mozna powtorzyc po ponownym podlaczeniu gr, przxykladem gry majacej zgrane pokazowki na dysku jest np. Il-2 Sturmovi: FB/1946, czy WingsOfPrey jak pamietam.

 

Niektorzy wlaczaja np. gre w single player, ktora ma jakis etap (level) w polowie zautomatyzowany i tam mierza FRAPSem pewien wycinek (np. w BFBC2)

 

Macie jakies sensowne pomysly ? Wiem, ze wiele portali robi testy, ale zaden nie daje przepisu, jak to robi - niektorzy tlumacza, ze to w obawiie, ze AMD albo nVidia moglyby wypuscic kolejne sterowniki wyposazone w "dopalacz" dla takiego benchmarku, co mogloby zepsuc w sumie obiektywizm.

 

Gry, jakie mam i ktore bede testowac to: Assasin's Creed, BFBC2, BF3, Dirt3,RaceDriver: GRID, MicrosoftFlight DEMO, Flight Simulator X, FarCry2, GTA IV, STALKER, Wings of Prey.

18 kwietnia 2012 w Gry przez użytkownika jeomax.co.uk Poziom 11 (475,040)
   

4 odpowiedzi

+1 głos
Ode mnie propozycja, abyś napisał maila do którejś z redakcji takiego serwisu, który robi na grach które posiadasz testy.

STALKER - do tego jest benchmark, osobno ściągany. Włączasz tylko opcje i leci sama pokazówka, a na koniec dostajesz ładny wykresik :). Co do reszty gier, ciężko mi znaleźć jakiś sposób, bo musiałbyś chyba zrobić zapis w jakimś miejscu, i wykonywać dokładnie te same ruchy, może tasker albo coś takiego? tam można chyba zaprogramować sekwencję przycisków... innej idei nie mam :)
odpowiedź 18 kwietnia 2012 przez użytkownika Deathstar Poziom 7 (13,000)
+1 głos
Musisz obrać dobre miejsce testowe, takie, aby móc bezproblemowo powtórzyć test. Nawet jak gdzieś za późno ruszysz myszką, czy coś to i tak raczej będą to małe różnice w wyświetlanych klatkach. Oczywiście test dla każdej konfiguracji testowej wykonaj kilkukrotnie i uśrednij wyniki.
Zależnie od tego co testujesz warto by było wysilić się i znaleźć takie miejsca w grze, które obciążają w zaleznosci od tetowanego sprzetu, albo karte graficzna albo Cpu.

Wiem, ze moje porady mało wnoszą do twojego problemu, ale staralem sie:)
A i uwazaj na takie miejsca, gdzie jest np wczytywanie czy cos, np w gta 4 podczas wczytywania fraps wywala kilkaset klatek:D
odpowiedź 18 kwietnia 2012 przez użytkownika git444 Poziom 5 (3,160)
–1 głos
> Musisz obrać dobre miejsce testowe, takie, aby móc bezproblemowo powtórzyć test.

No.. sorry, kolego, ale chyba nie bardzo rozumiesz idee testowania pod katem porownan. Takie testy z "za pozno ruszona myszka" to sobie mozna wiesz, gdzie wsadzic ? :) Jak rowniez mam uwazac na spadek FPS ? Toz to wlasnie o taki obiektywizm chodzi.

Prosilbym o sensowne rady :)

Mam klawiature Sidewinder X6, wiec moze pozmieniac wszystkie ruchy na klawisze i potem zrobic jakie makra, ktore odpalic razem z FRAPSem w jakims wspolnym momencie, np. wczytania danego levela i wyswietlania przez FRAPSa tego samego FPS ?
odpowiedź 19 kwietnia 2012 przez użytkownika jeomax.co.uk Poziom 11 (475,040)
0 głosów
W zasadzie jeśli nie będziesz korzystać z dedykowanych benchmarków to za wiele nie zdziałasz. UT3 miał możliwość nagrania demka z i później jego odtworzenia, ale to już bardzo stara gra.

Wiem że bawiąc się konsolą danej gry można coś zdziałać, niestety nigdzie w sieci nie znalazłem info co do gier z twojej listy :/

Dirt 3 - ma chyba wbudowane narzędzie testowe
Stalker i far Cry - również maja wbudowane benchmarki
odpowiedź 20 kwietnia 2012 przez użytkownika Bakak Poziom 8 (38,780)
...