TP-LINK TL-WR941ND - problem, co innego wybrać?

+1 głos
wizyt: 1,863
Nabyłem ostatnio router TP-LINK TL-WR941ND, który od samego początku sprawiał problemy. Bezustannie zawiesza całą sieć (Wi-fi oraz LAN). Podłączone do niego mam: stacjonarny przez LAN oraz laptop przez wi-Fi w standardzie N. Działanie routera to loteria, ale minimum 4 razy dziennie muszę go restartować. Przychodzi chwila, że się zawiesza i wywala sieć wi-fi jak i połączenie LAN.

Ponoć ten problem to domena tego modelu (o ile nie większości TP-LINK), ale wiem, że jest wielu użytkownikó, którzy sobie chwalą ten model i u których działa on stabilnie i bezawaryjnie.
Jak myślicie? Czy to wina mojego egzemplarza? Mojego ISP?
Myślę o oddaniu go na gwarancję i przy tym wymianie na inny router. Jakie modele są obecnie godne polecenia? Zależy mi na stabilnej pracy w standardzie N, szyfrowaniu, firewallu, małych lagach i tym, że w przyszłości będę chciał podłączyć pod niego TV.

Myślałem o jakimś D-Linku, Cisco(Linksys) bo w TP-LINKA już chyba nie uwierzę.
16 stycznia 2013 w Routery przez użytkownika K-A-M-I-L Poziom 5 (2,990)
   

3 odpowiedzi

0 głosów
Dodam, że próbowałem wielu rozwiązań.
Sprawdziłem wszystkie dostępne FIRMWARE - na każdym ten sam problem.
Konfigurowałem wielokrotnie w przeróżny sposób - ten sam problem.
Sprawdziłem wpływ 10m kabla, którym łączę router z gniazdem w moim mieszkaniu - ten sam problem.
Działanie przy zmienionej ilości anten - nie pomogło.
Zmieniłem miejsce umiejscowienia router (być może istniały zakłócenia sygnału) - nic nie pomogło.

odpowiedź 16 stycznia 2013 przez użytkownika K-A-M-I-L Poziom 5 (2,990)
+1 głos
Witam,

A wcześniej jaki miałeś router że wszystko było ok?
Próbowałeś wyłączyć całkowicie radio(wifi) i czy wówczas również będzie się zawieszał? Być może trafiłeś na wadliwy egzemplarz i możesz go zwrócić ale warto wcześniej zrobić kilka testów za nim go oddasz. Najlepiej to postaraj się o jakiś inny i będziesz wiedział czy to Twój ISP czy router.

Pozdrawiam
odpowiedź 17 stycznia 2013 przez użytkownika fanta6 Poziom 10 (192,280)
0 głosów
Niestety kupiłem go do nowego mieszkania i nie mam innego modelu aby sprawdzić czy to wina ISP. Naczytałem się wiele na temat tego, że jeżeli wykorzystuje się ten router zarówno jako LAN hub oraz Wi-fi to często występują te zwiechy, ale nie dzieje się tak raczej u wszystkich użytkowników.
Byłem dzisiaj w sklepie i złożyłem reklamację. Na dniach mam dostać nowy egzemplarz tego samego modelu. Zobaczymy jak nowy będzie się sprawował.
odpowiedź 17 stycznia 2013 przez użytkownika K-A-M-I-L Poziom 5 (2,990)
...