Jeżeli się zawiesza to zgłoś to do Orange, niech Ci wymienią na nowy, przy okazji możesz ich zapytać o inne urządzenie, którym można zastąpić owego Livebox'a, aczkolwiek i tak będziesz musiał płacić za niego dzierżawę.
I teraz rozwiązanie jest takie:
Jeżeli powiedzą Ci że musisz mieć Livebox'a aby korzystać z usług telefonicznych to najważniejsze aby go wymienili na taki, który nie będzie się zawieszał - i jeden problem masz z głowy. Szwagier nie zgłaszał mi problemów z jego Livebox'em 2.0 więc po prostu trafiłeś na felerny egzemplarz.
Jeśli chcesz poprawić zasięg na parterze to tak jak pisałem wcześniej, dokup jakiegoś AP. Jest tego masa na rynku, wystarczy wtedy połączyć Livebox'a z AP kablem Ethernet i "siać" dalej sygnał. Jeżeli nie chcesz w domu dodatkowych kabli to chyba najprostszym rozwiązaniem są urządzenia od TP-link'a które wpina się w gniazda sieci elektrycznej.
Tu masz informację o urządzeniach o których mowa:
http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/internet-z-gniazdka-technologia-plc.html
Oczywiście rozwiązań jest wiele ale ja siedząc po tej stronie szklanego ekranu nie zaprojektuję Ci dokładnie domowej sieci LAN/Wifi, mogę tylko zaproponować kilka możliwych rozwiązań, które musisz dobrać pod własne potrzeby i możliwości finansowe.
Pozdrawiam