Router zamiast Livebox 2.0

+1 głos
wizyt: 6,608

Witam,

Niestety, ale mam neostrade i ten nieszczęsny Livebox 2.0 a w dodatku nie moge pozbyć się telefonu stacjonarnego. Problem w tym, że teraz telefon, aby działał, musi być bezpośrednio podłączony do Liveboxa - a nie jak wcześniej - do gniazdka telefonicznego.

Zatem mam pytanie. Czy istnieje router, który ma możliwość podjpięcia do niego normalnego telefonu stacjonarnego? Chciałbym wymienić router na inny - jak miałem kiedyś :( 

22 kwietnia 2013 w Routery przez użytkownika krzyżu Poziom 2 (300)
   

7 odpowiedzi

0 głosów
z tego co widze, potrzebny Ci router z modemem ADSL. takich na rynku jest pelno. z praktycznych porad moge Ci powiedziec, co masz zrobic:
do gniazdka telefonicznego montujesz rozgaleznik. do jednego wejscia wpinasz telefon (pamietaj o zalozeniu filtru tuz przed telefonem), do drugiego router.

co do konkretnego modelu - napisz, czego oczekujesz. nie wiem czy chcesz zrobic siec wewnetrzna, z ilu i jakich urzadzen, duzym wyznacznikiem jest rowniez cena.

jedne z tanszych tego typu urzadzen sa oferowane przez firme TP-Link. pamietaj jeszcze, ze router bedziesz musial skonfigurowac :)
odpowiedź 23 kwietnia 2013 przez użytkownika Amshel Poziom 6 (9,650)
0 głosów
Witam,

No i tu się Pan kolega myli.

Autor posiada zapewne usługę FunPack HD gdzie telefon jest uruchomiony na zasadzie VoIP, czego wymogiem jest podłączenie aparatu telefonicznego do Livebox'a(z wbudowaną bramką VoIP) - wiem bo instalowałem to u szwagra.

Ja bym podszedł do tej sprawy z nieco innej strony i spytał autora w czym ten Livebox sprawia problem? Osobiście uważam że wersja 2.0 nie jest taka zła. Można do niego podłączyć drukarkę czy nawet dysk zewnętrzny jak również pozwala na wystarczającą konfigurację.

Są na rynku routery z bramką VoIP ale wymagają one skonfigurowania połączeń telefonicznych do których potrzebne są dane SIP (chyba tak to się nazywa). Niestety nie mam pewności czy Orange udostępnia te dane i czy telefon będzie działał prawidłowo na innych urządzeniach niż Livebox.

Dlatego zostawiłbym tego Livebox'a w spokoju i ewentualnie dokupił dowolny punkt dostępowy, jeśli problemem jest np. słaby zasięg czy też nieodpowiadająca użytkownikowi/wymuszona lokalizacja instalacji Livebox'a.

Pozdrawiam
odpowiedź 23 kwietnia 2013 przez użytkownika fanta6 Poziom 10 (192,280)
0 głosów
P.S.

Jak widać nie jesteś na bieżąco :)
odpowiedź 23 kwietnia 2013 przez użytkownika fanta6 Poziom 10 (192,280)
0 głosów
nalezy sie zatem zapytac autora, czy tak jest faktycznie. z tego co wiem TP/Orange ma wiecej niz jedna usluge.

ale faktycznie, w tym temacie nie jestem na biezaco. z drugiej strony nie udaje specjalisty w kazdym temacie, jaki sie nawinie :)

pozdrawiam
odpowiedź 23 kwietnia 2013 przez użytkownika Amshel Poziom 6 (9,650)
0 głosów
Autor wyraźnie napisał "Problem w tym, że teraz telefon, aby działał, musi być bezpośrednio podłączony do Liveboxa" - więc na 100% tak właśnie jest.
odpowiedź 23 kwietnia 2013 przez użytkownika fanta6 Poziom 10 (192,280)
0 głosów
Panowie, zatem doprecyzuje.

Chciałbym zmienić Liveboxa, bo mieszkam w starym budownictwie i na parterze gdzieniegdzie jest problem z korzystaniem z internetu. Druga sprawa, że czasem mi się wiesza i muszę go włączać i wyłączać. Ale nie forsuję zmiany routera na siłę, szukam tylko lepszego rozwiązania.

Zgadza się, telefon jest bezpośrednio podłączony do Liveboxa. Myślałem, że to nie funkcjonuje jako VOiP, ale wygląda na to, że jednak tak. Niestety, ale akurat na temat VOiP za wiele nie wiem, nigdy w sumie się tym nie interesowałem - nie wiem też, czy Orange udostępnia dane SIP.
odpowiedź 23 kwietnia 2013 przez użytkownika krzyżu Poziom 2 (300)
0 głosów
Jeżeli się zawiesza to zgłoś to do Orange, niech Ci wymienią na nowy, przy okazji możesz ich zapytać o inne urządzenie, którym można zastąpić owego Livebox'a, aczkolwiek i tak będziesz musiał płacić za niego dzierżawę.

I teraz rozwiązanie jest takie:

Jeżeli powiedzą Ci że musisz mieć Livebox'a aby korzystać z usług telefonicznych to najważniejsze aby go wymienili na taki, który nie będzie się zawieszał - i jeden problem masz z głowy. Szwagier nie zgłaszał mi problemów z jego Livebox'em 2.0 więc po prostu trafiłeś na felerny egzemplarz.

Jeśli chcesz poprawić zasięg na parterze to tak jak pisałem wcześniej, dokup jakiegoś AP. Jest tego masa na rynku, wystarczy wtedy połączyć Livebox'a z AP kablem Ethernet i "siać" dalej sygnał. Jeżeli nie chcesz w domu dodatkowych kabli to chyba najprostszym rozwiązaniem są urządzenia od TP-link'a które wpina się w gniazda sieci elektrycznej.

Tu masz informację o urządzeniach o których mowa:

http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/internet-z-gniazdka-technologia-plc.html

Oczywiście rozwiązań jest wiele ale ja siedząc po tej stronie szklanego ekranu nie zaprojektuję Ci dokładnie domowej sieci LAN/Wifi, mogę tylko zaproponować kilka możliwych rozwiązań, które musisz dobrać pod własne potrzeby i możliwości finansowe.

Pozdrawiam
odpowiedź 23 kwietnia 2013 przez użytkownika fanta6 Poziom 10 (192,280)
Posiadam liveboxa 2.0 i jestem bardzo zadowolony:))))) Routerek livebox potrafił chodzi non stop az 43 dni BEZ zawieszania. A końcu sam resetował. A teraz już chodzi aż 11 dni. Nigdy nie miałem sytuacje, aby  router zawiesiłby i musiałbym dokonać wyłącz i włączyć. POLECAM POSIADANIA.
...