wersja GTX 960

0 głosów
wizyt: 211
Witam. Mam dylemat co do wyboru karty graficznej z rdzeniem GTX 960 a dokładniej o wybór producenta chłodzenia. Głównie zastanawiam się nad MSI gaming 2g, Asus strix i Gigabyte G1 Gaming ale również waham się nad wersją referencyjną bo jest tańsza o 200 zł. Mam monitor który ma tylko wejście VGA więc dobrze by było żebym nie musiał dokupywać przejściówki.  Nie wiem czy się opłaca wydawać 1100zł kiedy można kupić tą samą kartę z innym chłodzeniem za 850. Głównie chodzi mi o to aby była cicha chłodna i wydajna. komputer stoi pod biurkiem więc trochę jest wygłuszany. obudowa to silentium PC Gladius m 40 z oknem i 6 wentylatorami. Mój budżet to maksymalnie 1100zł.
7 lutego 2015 w Karty graficzne przez użytkownika Mackaz Poziom 3 (880)
   

2 odpowiedzi

0 głosów

Jak referent to napewno nie chłodna i cicha, ja bym wybrał asusa, różnica jest w wydajności, referenty są głośne i gorące a firmowe są (ale nie muszą) wydajne i stosunkowo ciche

odpowiedź 7 lutego 2015 przez użytkownika QizmoPL Poziom 8 (37,590)
edycja 7 lutego 2015 przez użytkownika QizmoPL
czyli opłaca się dopłacić?
moim zdaniem tak
Juzes wrocil trollu z bana ?
Jak zwykle musze cie poprawiac, bo glupoty takie walisz, ze jeszcze ktos naprawde poslucha tych "rad".
Karta GTX 960 jest cicha i chlodna karta, dlatego producenci w wiekszosci ja fabrycznie podkrecili. I teraz jest tak, ze w zaleznosci od rodzaju chlodzenia masz rozne natezenia halasu, czy nawet jego charakterystyke - kazda jest inna przeciez, w zaleznosci od chlodzenia. Roznice miedzy nimi - czyli niereferentami - sa zauwazalne, bo od 33.4 dBA do 36.2 dBA:
http://www.tomshardware.com/reviews/nvidia-geforce-gtx-960,4038-11.html
Tak wiec wystarczy trafic na glosniejszego niereferenta i bedzie on pracowal porownywalnie z referentem, jesli chodzi o glosnosci, oczywiscie jakosc tego halasu bedzie troche inna, bo w przypadku referentow masz maly wentylatorek, ktory pcha powietrze przez caly radiator na zewnatrz, a to jest charakterystyczny szum powietrza w przypadku wejscia na duze obroty. Ma to tez i swoje plusy, jako ze OTES (tak sie nazywa ten typ chlodzenia) wypluwa cieple powietrze poza obudowe, a nie pakuje go do srodka, jak wiekszosc rozdmuchowaczy - niereferentow.
W mojej opinii roznica 850-1100 jest na tyle wielka, ze za 1100 zwyczajnie mozna polecic juz inna karte. W cenie 850 zl masz juz np. model Jetstream od Palita, czy Phantoma od Gainwarda (to w sumie ta sama firma), ktory dobrze sobie radzi z halasem.
0 głosów

Mam jeszcze 3 pytania:

1. Czy wersja Super Jet stram i Jet Stream różną się tylko taktowaniami czy czymś w chłodzzeniu?

2. Na tej stronie co podesłał jeomax.co.uk nie znalazłem inforamcji na temat chłodzeń od MSI. Na poziomie których chłodzeń są?

3. niedawno znalazłem tą karte http://www.morele.net/karta-graficzna-msi-geforce-gtx-960-gaming-2gb-gddr5-128-bit-hdmi-dvi-3xdp-712773/  w  ofercie sklepy morele.net. Pierwszy raz widze zieloną karte od msi i się zastanawiam czym się różni od MSI Gaming bo wygląda jak Gaming tylko zielona a jest o 100zł droższa. 

odpowiedź 7 lutego 2015 przez użytkownika Mackaz Poziom 3 (880)
1. Ciezko cos znalezc innego, jak tylko informacje - ze roznia sie tylko taktami. Obie karty natomiast maja wysokosc "2.5 slota" (informacje ze strony producenta), co w praktyce przeklada sie na zajecie 3 slotow.
2. MSI sa wyposazone w TwinFrozr V - jest to dosyc skuteczne rozwiazanie, praktycznie na poziomie Asusa, czy Gigabyte. Oczywiscie polowa cieplego powietrza ucieka na zewnatrz budy, a druga polowa idzie do srodka, niestety. Lepsze to, niz pionowe uzebrowanie radiatora - MSI wreszcie poszlo po rozum do glowy ;-)
3. Zielona karta jest z okazji okraglej liczby sprzedazy kart. Z porownywarki MSI wynika tez, ze karta ta jest ciut ciezsza i ciagnie nieco wiecej pradu:
http://www.guru3d.com/news-story/msi-celebrates-100-million-nvidia-graphics-cards-sold.html
...