Jaki router kupić do sieci domowej do 250zł?

+1 głos
wizyt: 874

Witam! 

 Zacznę od tego, że mam Internet w Orange - Neostrada do 10Mb (+ usługa TV satelitarna), poprzednio stałe 6Mb i wtedy też dostałem Liveboxa 1.0. Próba kontaktu z BOK lub w salonie w sprawie wymiany Liveboxa na 2.0 lub 3.0 zawsze kończy się zbyciem - wymianiają tylko uszkodzony sprzęt na taki sam model, jaki się posiada. Jak dla mnie, Livebox 1.0 ma dużo wad (np. bardzo słabe WiFi - mały zasięg i strony np. na telefonie ładują się bardzo długo - możliwe, że mój model, bo u kumpla na jego Liveboxie 1.0 wszystko działało normalnie) i w sumie tylko jedną zaletę - połączenie z siecią :). Dlatego też zwracam się do was z prośbą o zaproponowanie routera do sieci domowej do kwoty maksymalnie 250zł. Sam się wstępnie rozejrzałem i zainteresowały mnie następujące modele: NetGear DGN2200 (http://www.morele.net/router-netgear-wireless-n-300mbps-adsl2-2-modem-router-1x-usb-annex-a-dgn2200-100pes-neostrada-321780/) i TP-Link TD-W8970 (http://www.morele.net/router-tp-link-td-w8970-576148/).  Znalazłem te pytania na innej stronie.1. Kwota, jaką mogę maksymalnie przeznaczyć na zakup: 250zł2. Typ łącza: Neostrada - ADSL3. Jakim wtykiem zakończony jest kabel: RJ114. Liczba komputerów do podziału: 1 stacjonarny, 1 laptop, 1 telefon, 1 telewizor, 1 dekoder telewizji satelitarnej Orange5. QoS: Tak6. Podział pasma: Tak - może w przyszłości się przyda7. Dodatkowe wymagania: Brak8. Do czego będzie wykorzystywane urządzenie: Połączenie z Internetem9. Ile pięter będzie musiał ew. obejmować zasięg: 210. Sprzęt który aktualnie posiadam: Livebox 1.0 Z góry dziękuję za odpowiedź, życzę miłego wieczoru i pozdrawiam, Maximi
19 sierpnia 2013 w Routery przez użytkownika Maximi Poziom 2 (250)
   

3 odpowiedzi

0 głosów
Witam,

Z doświadczenia (jeśli chodzi o firmę Orange) wiem, że jak się na nich nie "krzyknie" to nic z nimi nie załatwisz. Idź do salonu (bo tak chyba najlepiej i najszybciej) i postaw sprawę jasno: że masz w domu dwa komputery stacjonarne + dekoder i nie masz jak ich podłączyć do starego Livebox'a, dlatego domagasz się wymiany na nowszy model. Zaznacz przy tym że jesteś ich klientem od dłuższego czasu (jeśli faktycznie jesteś) i jak dotąd byłeś zadowolony z świadczonych przez Nich usług jak i obsługi klienta. I jeśli nie wymienią Ci tego Livebox'a na nowszy model to będziesz zmuszony zmienić operatora po zakończeniu umowy z Nimi [mam nadzieje że nie zostały Ci do końca umowy jeszcze 2 lata :) ]

Generalnie jak się ich przyciśnie to zmiękną - jakiś czas temu walczyłem z Nimi, ponieważ obniżyli mi prędkość z 10 do 3Mb/s, po wystosowaniu odpowiedniego pisma prędkość została przywrócona do 10Mb/s a za okres w którym miałem mniejszą prędkość, wystawili mi sporo mniejszy rachunek :)

Pozdrawiam
odpowiedź 20 sierpnia 2013 przez użytkownika fanta6 Poziom 10 (192,280)
0 głosów
Tak, wiem. Ale nie mam do nich już siły. :/
Jeszcze raz spróbuję, najpierw pisząc na kanał pomocy na Facebooku, a jeżeli nie poskutkuje (a powinno), to przejadę się do 2-3 salonów w mieście. Z tego, co wiem, to kanał pomocy na Facebooku rozwiązuje więcej problemów niż BOK i pomoc techniczna razem wzięta, nawet na forum Orange często moderatorzy piszą, żeby kontaktować się tą drogą. Jeżeli się uda, to dostanę Livebox 2.0. Już jest to lepsze rozwiązanie niż Livebox 1.0, który posiadam obecnie - żenada.

A jeżeli los nie będzie mi sprzyjał i nic nie uda mi się załatwić, to chyba skuszę się na tego NetGeara.
odpowiedź 22 sierpnia 2013 przez użytkownika Maximi Poziom 2 (250)
0 głosów
Ja bym na twoim miejscu kupił pierwszy lepszy router i po kłopocie i nie martwił się tym, że coś tam :)

Livebox 2.0 pewnie będzie na 2 kompy tylko ... i więcej problemów niż włosów na głowie (już nie jeden podłączałem więc wiem co mówię...)
odpowiedź 27 listopada 2013 przez użytkownika lolek112 Poziom 2 (310)
edycja 27 listopada 2013 przez użytkownika LukaszN
...