PC z 2011 - sensowna modernizacja do gier

0 głosów
wizyt: 65

Witam Państwa,

Planuję modernizację swojego PCta 

P8H67-M EVO, Core i3-2100, GTX460, 8GB RAM

Na co dzień siedzę na Linuksie i w zupełności ta konfiguracja mi wystarcza, ale od czasu do czasu chciałbym zagrać w nowe gry z w miarę cieszącymi oko efektami i akceptowalnym  FPS. O ile Skyrima ciągnie bez problemu, to do DOOMa jest już za słaby.

Przez rozbudowę rozumiem wymianę cpu i gfx. Najmocniejszy core, który ta pływa obsłuży to zgodnie z https://www.asus.com/pl/Motherboards/P8H67M_EVO/HelpDesk_CPU/ Core i7-3770.

Co do gfx, to rozważam GTX980 albo 1060.

Zadowolę się sprzętem używanym. Budżet, jaki chcę przeznaczyć to do 2000 PLN.

Pytanie do Was, czy taka inwestycja jest sensowna. Czy np. GTX980 nie da rady rozwinąć skrzydeł na tej platformie i nie ma sensu przepłacać, może wystarczy nieco starsza grafika? Albo może i7 będzie też przeinwestowaniem i wystarczy i5?

Scenariusz dopłaty 1000PLN i wymiany mobo, ramu, cpu, i gfx aby zyskać 10 fps raczej odpada. Skłaniam się ku ekonomicznemu kompromisowi.

Z góry dzieki za wszelkie uwagi.

7 sierpnia w PC przez użytkownika bagheera Poziom 1 (130)
   

2 odpowiedzi

+1 głos
Inwestycja jest sensowna, biorac pod uwage wymagania rekomendowane do DOOMa.

Alternatywa jest zamiana plyty na cos na P67/Z68/Z77 - zajmie troche czasu, ale powinno byc w miare tanie. Da to mozliwosc uzywania procesorow "K" na plycie, a w zasadzie podkrecania ich, co jest niemozliwe na plytach H67 (prawde mowiac plyty H umozliwiaja o/c o 5 binow = byc moze to jest jakas informacja dla Ciebie).

DOOM zadowoli sie GTX-em 970, wiec tu moglbys przyoszczedzic. GTX 1060 to jest zamiennik 970 wlasnie, choc model 6 GB ma zwyczajnie wiecej pamieci, co moze sie kiedys przydac. 970-tki mialy problem z VRAMem okreslany jako "3.5 GB + 0.5 GB" - pewnie w sterach to rozwiazali.. albo i nie - ale warto, zebys wiedzial. 980-tka tego problemu nie ma.

Nierozwijanie skrzydel nie dotyczy tych komponentow.
odpowiedź 7 sierpnia przez użytkownika jeomax.co.uk Poziom 11 (465,800)
Dzięki za odpowiedź. Doom oczywiście jest tu tylko przykładem. Chciałbym mieć możliwość zagrania we współczesne gry na tej platformie jeszcze 2-3 lata. OC raczej mnie nie interesuje. Mając czas dla siebie kilka h w tygodniu zazwyczaj po północy (jak żona i dzieci śpią :P) to szkoda go na hardwarowe mody - do OC raczej trzeba konkretne mobo i chłodzenie, a zysk 0,5% wydajności dla samej idei to kiepska inwestycja zasobów dla mnie.
Czyli wspominane i7 + GTX 980 to dobra inwestycja biorąc pod uwagę moje potrzeby/możliwości? :>
Dobra, ale zaktualizuj sie z o/c, bo to nie jest tak, jak piszesz :)
0 głosów
Witaj

A jaki masz ZASILACZ ??

Jaki monitorek i w jakich rozdzielczościach grasz??

Jaka obudowa ?? Czy jest miejsce na DŁUGIE KARTY graficzne ??

Zainwestował bym w I5

GTX 1060 6GB

Napęd SSD pod system i aktualnie grana Gierke    240GB  STYKA spokojnie
odpowiedź 8 sierpnia przez użytkownika -ZIBI- Poziom 8 (41,170)
Obudowa:
http://www.coolermaster.com/case/mid-tower/elite-430-black/

Zasilacz:
OCZ Modxstream Pro 500W

Monitor:
Dell U2312HM

SSD mam mały pod główny OS - Linux, na Windowsa mi szkoda :)
...