Jeżeli sprzęt masz na gwarancji (grafika z artefaktami) to zapodawaj na serwis. Serwis ma 21 dni roboczych na wywiązanie się ze swojej pracy.
Istnieje jeszcze inna możliwość. Możesz iść do sprzedawcy (do 2 lat od daty zakupu sprzętu) i powiedzieć, że masz sprzęt, niezgodny z umową (bo są artefakty). W tym przypadku ty decydujesz o swoich roszczeniach:
1) Naprawa usterki
2) Obniżenie ceny produktu
3) Odstąpienie od umowy- to w Twoim wypadku dla ciebie najlepsze - zwrot pieniędzy.
Sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do Twojego pisma (oczywiście trzeba mieć dowód zakupu).
Polecam lekturę:
http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=390
Co do karty zintegrowanej, to może być problem. To,że ma wysokie temperatury to może być normalna cecha towaru a nie jego wada. Warto poszukać specyfikacji urządzenia i przeszukać fora internetowe pod względem sprawowania się tego modelu. Jeżeli będzie znacznie odbiegać od norm to możesz próbować dochodzić własnych, ale będzie to niezmiernie trudne - skoro mimo dużych temperatura karta pracuje bez zastrzeżeń.