Czy przy zwrocie gwarancyjnym moge zarza…dac pienie™dzy ??

0 głosów
wizyt: 1,712
Witam , wczoraj zakupilem monitor iiyama e2409hds i chcialem go dzisiaj zwrócic‡ w sklepie. Dowiedzialem sie ze jest to niestety niemozliwe. Chcialem go zwrocic bo poprostu nie wiedzialem i nic nie pisali w internecie o tym ze ma strasznie nierowne podwietlenie ( przy czarnym tle widac u gory i na dole niebieskie paski). Dowiedzialem sie jednak ze jezel w ciagu 2 tygodni ukaze sie jakis martwy pixel to iiyama wymieni mi go na nowy. I teraz mam pytanie , czy jak iiyama bedzie mi zabierala ten monitor to zamiast wymiany moge zarzadac zwrotu pieniedzy ?? ( bo szczescie w nieszczesciu znalazlem 1 martwy pixel :D)
28 grudnia 2010 w Telewizory przez użytkownika andrev Poziom 6 (5,550)
   

12 odpowiedzi

+1 głos
Teoretycznie możesz domagać się zwrotu pieniędzy. Jest to częsty problem w tych monitorach i wiem, że niektórzy pieniądze odzyskiwali. Musisz się jednak spieszyć bo na zwrot towaru jest tutaj chyba 10 dni (pewien nie jestem).
odpowiedź 28 grudnia 2010 przez użytkownika Mateusz Tomczak Poziom 4 (2,370)
0 głosów
Dziś oddałem kupioną wczoraj GT240. Oddali kase, nawet powodu nie trzeba podawać. Chyba masz 7 dni na zwrot.
odpowiedź 28 grudnia 2010 przez użytkownika assistant Poziom 8 (44,040)
0 głosów
Rękojmia daję Ci 4 możliwości, zwrotu, wymiany lub naprawy.
Oddając sprzęt w ramach rękojmi wybierasz 1 z 4 możliwości tj:
-wymiana
-naprawa
-obniżenie ceny
-zwrot gotówki

Więcej tutaj: http://pl.wikipedia.org/wiki/R%C4%99kojmia

Jednak nie wiem jak rękojmia traktuje wypalone piksele, ponieważ istnieje pewna dopuszczalna liczba wypalonych pikseli oraz subpikseli. A to że producent dając Ci pewien okres gwarancji na 0 wypalonych pikseli, robi to z własnej woli, zachęcając do zakupu swoich produktów.
odpowiedź 28 grudnia 2010 przez użytkownika tomek1081 Poziom 6 (5,920)
0 głosów
Jeżeli kupowałeś w sklepie internetowym, możesz do 10 dni zwrócić towar bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
Jeżeli był to zwykły sklep to sprzedawca nie ma obowiązku przyjęcia towaru.
odpowiedź 28 grudnia 2010 przez użytkownika tomek1081 Poziom 6 (5,920)
0 głosów
W tradycynym sklepie to zależy od dobrej woli sprzedawcy/polityki sklepu(jak zwał ,tak zwał).Zwykle jest tak,że jak 2 razy wymieniasz to za 3cim razem mają obowiązek oddać Ci kasę którą wydałęś na sprzęt a za drugim to wymiana na nowy wolny od wad lub naprawa tj.za pierwszym.Jeśli jest to sklep internetowy wg.prawa do 10ciu dni sprzęt można oddać bez podania przyczyny tylko koszty przesyłki Ty ponosisz a oni mają prawo zwrócić kasę na podane konto.



odpowiedź 28 grudnia 2010 przez użytkownika vinetou80 Poziom 6 (5,690)
0 głosów
ja wiem ze oni mi go nie muszą przyjąć w sklepie , przecierz napisalem ze mi nie przyjeli , tylko teraz czy przy oddaniu go na gwarancje mogą mi zwrocic pieniadz.

kakaocyc chodzi ci o nierownomierne podswietlenie czy o pixele ??
odpowiedź 28 grudnia 2010 przez użytkownika andrev Poziom 6 (5,550)
0 głosów
Generalnie producenci przyjeli, ze monitor przyjmowany jest do reklamacji, gdy masz spelnione warunki ISO 13406-2:

http://en.wikipedia.org/wiki/ISO_13406-2

okreslajace, ile jakich bledow w matrycy moze wystapic w danej klasie produktu.

Aby odroznic dead-pixel od hot-pixela, albo stuck-pixela, poczytaj to:

http://en.wikipedia.org/wiki/Defective_pixel

Niektorzy producenci (jak Iyama) ida dalej w swoich gwarancjach i przyjmuja zwroty nawet po pojawieniu sie jednego tylko defektu (poczytaj w umowie gwarancyjnej, jaki to typ defektu, posilkujac sie podanymi powyzej definicjami).

Jesli wszystko wskazuje, ze towar nadaje sie do reklamacji - to sklep musi ja uznac i postapic w/g przepisow. Rekojmia umozliwia zwrot gotowki - w tym przypadku klient "może odstąpić od umowy, ale tylko w przypadku, gdy wada jest istotna, tzn. nie pozwala na użytkowanie przedmiotu zgodnie z jego przeznaczeniem (art. 561 Kodeksu cywilnego)".
Jak widac, monitor da sie uzywac, wiec nie spodziewaj sie zwrotu pieniedzy z tego tytulu. Jedynie sprzedawca moze w takiej sytuacji zdecydowac o oddaniu gotowki, poniewaz od jego dobrej woli (i kondycji finansowej) to zalezy. Sam tez bym nie oddal, bo inaczej nie oplacaloby sie prowadzic biznesu, jakby wiekoszsc ludzi oddawala towar zaraz po zakupie, a dzieciom tez jesc dac trzeba ;-)
Gotowke mozesz od nich wyciagnac ewentualnie po kolejnej naprawie (trzeciej, jak pamietam), jesli nie przynosi ona skutku.
odpowiedź 28 grudnia 2010 przez użytkownika jeomax.co.uk Poziom 11 (475,040)
0 głosów
dzieki jeomax , jeszcze powiedz mi jedną rzecz, Jak u mnie na czarnym tle widać czerwoną kropke to jest to martwy pixel czy gorący ?? :D
odpowiedź 28 grudnia 2010 przez użytkownika andrev Poziom 6 (5,550)
0 głosów
http://img2.imagebanana.com/img/adw4sv1d/2010122719.42.33.jpg tam po lewo widać ten pixel (wiem ze slabo ale to zdjecie z telefonu)
bo nie chce oddac go na gwarancje i pozniej placic 150 zl ( tak jest w warunkach gwarancji ze jezeli nie wykryja usterki to obciazają cie taką kwotą za serwis :D)
odpowiedź 28 grudnia 2010 przez użytkownika andrev Poziom 6 (5,550)
0 głosów
Hot piksele widać na czarnym tle, na białym zanikają.
odpowiedź 28 grudnia 2010 przez użytkownika Mateusz Tomczak Poziom 4 (2,370)
0 głosów
Niema że nie chcą przyjąć..do 7 dni masz prawo oddać..tylko musisz odpowiednio porozmawiać..PIH itd..
odpowiedź 29 grudnia 2010 przez użytkownika assistant Poziom 8 (44,040)
0 głosów
Stuck Sub-Pixel to jest piksel, ktory sie swieci caly czas. Czasem mozna go samemu nareperowac (jak przeczytales linki, to bedziesz wiedzial, jak). Hot pixel zaczyna swiecic sie tak samo przy dlugim wyswietlaniu.

Ja mialem w poprzednim Samsungu 5 takich subpikseli i wcale mi to nie przeszkadzalo, cieszylem sie z dobrego ekranu i tyle :) Podczas normalnego uzytkowania wcale ich nie widzialem.
odpowiedź 29 grudnia 2010 przez użytkownika jeomax.co.uk Poziom 11 (475,040)
...