Generalnie producenci przyjeli, ze monitor przyjmowany jest do reklamacji, gdy masz spelnione warunki ISO 13406-2:
http://en.wikipedia.org/wiki/ISO_13406-2
okreslajace, ile jakich bledow w matrycy moze wystapic w danej klasie produktu.
Aby odroznic dead-pixel od hot-pixela, albo stuck-pixela, poczytaj to:
http://en.wikipedia.org/wiki/Defective_pixel
Niektorzy producenci (jak Iyama) ida dalej w swoich gwarancjach i przyjmuja zwroty nawet po pojawieniu sie jednego tylko defektu (poczytaj w umowie gwarancyjnej, jaki to typ defektu, posilkujac sie podanymi powyzej definicjami).
Jesli wszystko wskazuje, ze towar nadaje sie do reklamacji - to sklep musi ja uznac i postapic w/g przepisow. Rekojmia umozliwia zwrot gotowki - w tym przypadku klient "może odstąpić od umowy, ale tylko w przypadku, gdy wada jest istotna, tzn. nie pozwala na użytkowanie przedmiotu zgodnie z jego przeznaczeniem (art. 561 Kodeksu cywilnego)".
Jak widac, monitor da sie uzywac, wiec nie spodziewaj sie zwrotu pieniedzy z tego tytulu. Jedynie sprzedawca moze w takiej sytuacji zdecydowac o oddaniu gotowki, poniewaz od jego dobrej woli (i kondycji finansowej) to zalezy. Sam tez bym nie oddal, bo inaczej nie oplacaloby sie prowadzic biznesu, jakby wiekoszsc ludzi oddawala towar zaraz po zakupie, a dzieciom tez jesc dac trzeba ;-)
Gotowke mozesz od nich wyciagnac ewentualnie po kolejnej naprawie (trzeciej, jak pamietam), jesli nie przynosi ona skutku.