Wszystko zalezy od taktow.
Masz BFG OC, ktora chodzi na 675/1940 i ma 128 shaderow, GTS 450 w standardzie chodzi na 783/3600 (GDDR5, pomimo to ma delikatnie mniejsza przepustowosc pamieci "dzieki" wezszej o polowie szynie do pamieci) i ma 192 shadery.
W starszych grach (DX9) liczyc sie wiec beda owe takty i tam tez nie oczekuj na wielkie przyspieszenie - bedzie ledwo zauwazalne (mowimy o standardowych taktach GTSa 450).
Wieksze, choc wcale nie tak duze, przyspieszenie odnotujesz w nowszych grach, ktore wykorzystuja bardziej moc shaderow (DX10), a takze bedziesz mogl wreszcie pograc w DX11.
GTS 450 to nastepca 8800 GTS/512 w tym samym segmencie (po drodze jeszcze byl GTS 250) i tak tez go nalezy traktowac - wiecej mozliwosci, ale zmiany w predkosci tylko "czasowe", czyli cos, czym inzynierowie tlumacza czas potrzebny na skonstruowanie i wypuszczenie kolejnej karty.
Im wiec wyzej karta taktowana od specyfikacji podanej wyzej, tym lepiej sie ja oplaca brac.
Ja jednak optowalbym za dolozeniem do GTXa 460, jesli kasy starczy. Postaraj sie zanalizowac ceny.