gts 450 mala ilosc klatek w cs 1.6

+1 głos
wizyt: 1,496

Witam.

 

Zakupiłem kartę wymieniona w tytule i wyświetla tylko 60 fps w tej grze. Wyłączyłem synchronizacje pionowa jak radzili ludzie na forach ale nic to nie pomogło. Ostatnia moja kartą tej marki  był gf 2 wiec moja wiedza pierwszej świeżości nie jest.  W innych grach ilosc klatek jest oczywiscie na miare mozliwosci karty wiec wydaje mi sie ze to jakich kruczek w sterownikach.

Dziękuje za pomocne i sensowne odpowiedzi. 

1 sierpnia 2011 w Karty graficzne przez użytkownika lukasz271zaq Poziom 4 (2,000)
   

13 odpowiedzi

+1 głos
 
Najlepsza odpowiedź
VSync trzeba sprawdziec w 3 miejscach:
* w grze
* w panelu sterowania nVidii - ustawienia GLOBALNE
* w panelu sterowania nVidii - profil konkretnej GRY (zakladka obok - USTAWIENIA PROGRAMU).

BTW nie chodzi Ci o roznice miedzy 60 fps a 100 fps na LCD, tylko o framedrop - czyli spadek FPS podczas gry. Jesli masz mocny procesor, to spadek bedzie mniejszy - i to jest wazne, by framedrop byl co najmniej na 60 z wylaczonym VSync (to w tescie sie sprawdza), a jak tak jest - to ustawiasz VSync On i masz plynnosc.
Na starszych monitorach CRT byla roznica 60 - 85 fps - nawet 100, sam widzialem w Q2, ale to musi byc sprzet (monitor) adolny do wyswielenia tego, a przecietny LCD nie jest.
odpowiedź 1 sierpnia 2011 przez użytkownika biuro74 Poziom 5 (4,770)
wybrane 9 listopada 2013 przez użytkownika TheSpeed
0 głosów
Zapomniałem napisać ze wszystkie ustawienia w grze są poprawne.Sprzętu tez nic nie ogranicza.... Na Integrze HD4200 wyciągam tam 100 fps. Na tej karcie jest tylko sztywne 60 fps. Nie mnie, nie więcej tylko 60.
odpowiedź 1 sierpnia 2011 przez użytkownika lukasz271zaq Poziom 4 (2,000)
0 głosów
I po co w to wnikać :D 60 fps wystarczy ;)
Coś tam ogranicza, inne wszystko działa dobrze, o co się martwić. CS ma ograniczenie do 100 fps ogólnie, także czy integra czy co innego niema znaczenia.
odpowiedź 1 sierpnia 2011 przez użytkownika assistant Poziom 8 (44,040)
0 głosów
No niestety ma kolego znaczenie bo komfort gry na 60 fps a 100 to diametralna różnica. W gry single player można sobie grac nawet na40 fps ale do multi niestety potrzeba już trochę więcej. Może to się komuś wydawać śmieszne bo rzekomo oko ludzkie powyżej 50 fps nie widzi różnicy ale komfort gry w cs'a na 60 klatkach dla mnie jest zbyt niski. Czuje jak gra zwalnia przy szybszych reakcjach a do tego celownik zmniejsza już dużo dłużej przy rozrzucie. No nic :) Czekam dalej:)
odpowiedź 1 sierpnia 2011 przez użytkownika lukasz271zaq Poziom 4 (2,000)
+1 głos
Masz monitor LCD ?
Jeżeli tak i działa on z odświeżaniem max 60 Hz to więcej niż 60 klatek niema sensu.
Popatrz w ustawieniach panelu nvidia może masz VSync na stałe.
odpowiedź 1 sierpnia 2011 przez użytkownika assistant Poziom 8 (44,040)
0 głosów
Monitor ma odświeżanie 85 Hz. Procesor to Athlon II e240 podkręcony do 3.2 Ghz wiec wydaje mi się ze w tej grze powinien sobie poradzić. Sprawdzę ten VSync i podzielę się wrażeniami. Dzięki panowie.
odpowiedź 2 sierpnia 2011 przez użytkownika lukasz271zaq Poziom 4 (2,000)
0 głosów
No i okazało się ze ten Vsync to synchronizacja pionowa(o której pisałem wcześniej) która jest wyłączona w we wszystkich możliwych miejscach a klatek dalej jest 60. Moim zdaniem to jest jakaś blokada nałożona przez sterownik. Sterownik jest najnowszy ze strony producenta.
odpowiedź 2 sierpnia 2011 przez użytkownika lukasz271zaq Poziom 4 (2,000)
0 głosów
Doszedłem w kocu od czego było tylko 60. Maksymalna liczba wstępnie wygenerowanych klatek była pod ustawieniami globalnymi i ustawiona była na 3. Po zwiększeniu na 8 mam znów 100 fps. Wychodzi na to ze sam mam sobie dać rozwiązanie problemu :) Dzięki panowie za pomoc i pozdrawiam.
odpowiedź 2 sierpnia 2011 przez użytkownika lukasz271zaq Poziom 4 (2,000)
0 głosów
No to sprawdz, czy nie masz teraz input laga. Bo jak sobie prerenderujesz 8 klatek przed ich wyswietleniem, to bedzie do ponad 0,1s gry, ktora zostanie wyswietlona, zanim dokonaja sie zmiany z kolejnego liczenia klatek.
Czyli w skrocie: machaj szybko myszka i patrz, czy sa opoznienia w reakcji.
odpowiedź 2 sierpnia 2011 przez użytkownika biuro74 Poziom 5 (4,770)
0 głosów
No zmieniło się głownie tyle ze zamiast 60 wyświetla mi 100 fps. Komfort gry jest wciąż żenująco niski. Są opóźnienia przy praktycznie kazdym szybszym ruchu. Nvidia chyba olała tą grę.
Sprawdzałem na każdej ilości klatek przed wyświetleniem i nie ma praktycznie żadnej różnicy. A chodziło mi po głowie żeby kupić AMD z którego zawsze bylem zadowolony...
odpowiedź 2 sierpnia 2011 przez użytkownika lukasz271zaq Poziom 4 (2,000)
+1 głos
Sprobuj jeszcze wylaczyc ten VSync i zmienic liczbe prerenderowanych klatek na 0, 1 albo 2 - ktores powinno chodzic w koncu dobrze.
Aa... i nie wlaczales w sterach nic dodatkowego, ponad domyslne ustawienia nVidii (jak AA x16, czy korekcja gamma) ? ;-)
odpowiedź 3 sierpnia 2011 przez użytkownika biuro74 Poziom 5 (4,770)
0 głosów
mozesz tez wylaczyc Triple buffering, ktore jest wlaczane razem z VSync.
odpowiedź 3 sierpnia 2011 przez użytkownika biuro74 Poziom 5 (4,770)
0 głosów
Bardzo dziwna sprawa z tymi sterownikami. Przypisane ustawienia do aplikacji w ogóle nie reagowały na zakładkę dla konkretnej aplikacji wiec sterować moglem tylko ustawieniami globalnymi i praktycznie nic się nie zmieniało. Jestem po postawieniu systemu od nowa. Wreszcie ten sterownik zaczął działać poprawnie i mogę przypisywać konkretne profile do aplikacji. A co najlepsze zaczęło to działać :) Zdziwiło mnie przygotowanie klatek do wyświetlenia i wynikające z nich opóźnienia. W sterownikach Ati na coś takiego nigdy nie natknąłem wiec pewnie tam są ustawiane na sztywno. System działał w miarę sprawnie wiec nie mam pojęcia skąd brały się te wcześniejsze błędy. Catalysty tez były całkowicie usunięte. mniejsza z tym. Z wyłączona synchronizacja i ustawienia klatek do 0 działa OK. Bardzo dziękuje za pomoc bo nieprędko wpadłbym na to ze ta opcja z klatkami ma jakikolwiek wpływ na komfort gry.

Dziękuje i pozdrawiam.
odpowiedź 3 sierpnia 2011 przez użytkownika lukasz271zaq Poziom 4 (2,000)
...