Rozpatrzenie gwarancji w sklepie - Asus.

+1 głos
wizyt: 1,626

Witam.

Niecałe 3 lata temu kupiłem płytę główną Asus'a. Niedawno zaczęła stwarzać problemy. Na dzień dzisiejszy po każdym uruchomieniu resetuje ustawienia do fabrycznych, wymiana baterii nie pomaga, zresztą komputer nie jest odłączany od sieci. Nie działają też 4 z 6 banków pamięci. Oddałem płytę na gwarancje do sklepu gdzie kupowałem gdyż za miesiąc się ona kończy. Początkowo przyjeli mi ją na serwis, przed chwilą dostałem od nich SMS'a, "Płyta po gwarancji".

Jak mniemam płyty są objęte 3 letnią gwarancją.

Jak w takim wypadku postąpić?

25 lipca 2012 w Płyty główne przez użytkownika Illart Poziom 1 (210)
   

7 odpowiedzi

0 głosów
Prawdopodobnie sklep ma na myśli że 3 lata jest "gwarancja producenta" a sklep daje tylko 2 lata ;)
odpowiedź 25 lipca 2012 przez użytkownika niepojete Poziom 5 (2,640)
0 głosów
W takim razie mam ją odesłać producentowi :] ?
odpowiedź 25 lipca 2012 przez użytkownika Illart Poziom 1 (210)
0 głosów
Gwarancja Produktu Płyta główna
Standardowa Gwarancja 3 lata
Uwagi Wszystkie płyty główne ASUS zakupione po 1 listopada 1999 objęte są 3 letnią ograniczoną gwarancją. Zakup dokonany przed tą datą obejmuje 1 roczna gwarancja. Gwarancja sprawdzana jest na podstawie numeru seryjnego umieszczonego na płycie.
Adnotacja: Gwarancja jest nieważna dla płyt z usuniętą lub uszkodzoną naklejką zawierającą numer seryjny. (tutaj SN jest nadrukowany na stałe na płycie głównej)
Gdzie naprawić ? Proszę skontaktować się ze sprzedawcą
odpowiedź 25 lipca 2012 przez użytkownika Illart Poziom 1 (210)
0 głosów
sklep nic nie daje,bo sklep nie produkuje tylko sprzedaje,
producent daje gwarancje
a odesłanie do Asusa nic nie da bo nie przyjmują od prywatnych osób tylko przez sklep w którym byl zakupiony towar

ktoś chce cie wydymać ja tak to odbieram
skontaktuj sie z pomocą techniczną Asusa i wyjaśnij problem.

Kto posłał ci tego smsa? sklep? serwis?

odpowiedź 25 lipca 2012 przez użytkownika bolth Poziom 6 (5,740)
0 głosów
Zapewne informacje o ktorych piszesz sa z tej strony
http://support.asus.com.tw/repair/repair.aspx?no=201&SLanguage=pl-pl
Owszem, jest tam napisane, ze produkty zakupione po 1 listopada 1999 objete sa 3 letnia ograniczona gwarancja (cokolwiek "ograniczona gwarancja" znaczy). Jednak jest tam tez informacja, ze: "Przedstawiona informacja gwarancyjna nie dotyczy produktów OEM", a jestem prawie pewien ze twoja plyta jak i kazda inna czesc w twoim komputerze jest OEM, bo kazda czesc kupiles osobno i zlozyles komputer sam.
Wiec w tym przypadku twoja plyta mogla byc objeta roczna lub dwu-letnia gwarancja i dlatego dostales informacje, ze "plyta po gwarancji".

Dodatkowe informacje na dole tej strony, to:
◎ Długość gwarancji może się różnić regionalnie, proszę sprawdzić szczegóły w punkcie sprzedaży.
◎ Gwarancja nieważna w przypadku zniszczeń/dysfunkcji spowodowanej nieprawidłową obsługą/użyciem, zniszczeniem.
◎ Gwarancja nieważna, gdy system został rozmontowany przez użytkownika końcowego, zamiast autoryzowane centrum ASUS.
odpowiedź 26 lipca 2012 przez użytkownika tjntjntjn Poziom 7 (21,760)
0 głosów
Zadzwon do serwisu ASUS-a i tam powinni Ci powiedziec, czy twoja plyta jest jeszcze objeta gwarancja. Bedziesz potrzebowal tej plyty jak bedziesz dzwonil, aby podac im Serial numer. Lub wytlumacz im co i jak.
odpowiedź 26 lipca 2012 przez użytkownika tjntjntjn Poziom 7 (21,760)
0 głosów
@bolth

"sklep nic nie daje,bo sklep nie produkuje tylko sprzedaje,
producent daje gwarancje"

Masz racje, ze to producent udziela gwarancji, ale sklep-sprzedawca jest posrednikiem, wiec tak dlugo jak dany produkt (w tym przypadku plyta glowna) jest objety gwarancja, tak dlugo sklep-sprzedawca sa odpowiedzialni za przyjecie wadliwego (uszkodzonego) produktu. I to "oni" kontaktuja sie z producentem.
odpowiedź 26 lipca 2012 przez użytkownika tjntjntjn Poziom 7 (21,760)
...