KOMPUTER DO 1500ZŁ

+1 głos
wizyt: 1,158
Zakładam nowy temat z racji tego że za 1000zł nie można kupić dobrgo kompa. Wieć tak jak w temacie złóżcie mi kompa do 1500zł (częśći mogą być używane). Z góry dzięki
18 stycznia 2013 w PC przez użytkownika C3H5ONO23 Poziom 2 (300)
   

14 odpowiedzi

+1 głos
Witam,

1. AMD Phenom II x4 965 Black Edition AM3 BOX

2. MSI 760G-P43 (FX)

3. Corsair DDR3 4GB 1600MHz CL9 XMP Vengeance

4. WD Caviar Blue 500 GB, SATA III

5. Gigabyte Radeon HD 7770 OC 1GB DDR5 PCI-E BOX

6. SilentiumPC Brutus 410 Pure

7. OCZ CoreXStream 500W SLI

RAZEM: 1602 zł ceny ze sklepu Agito.pl

Pozdrawiam
odpowiedź 18 stycznia 2013 przez użytkownika fanta6 Poziom 10 (192,280)
0 głosów
Ok. Dzięki ale w jakiej rozdzielczości pogram i na jakich detalach w battlefiled 3? Dało by rade w FullHD na średnich 40fps?
odpowiedź 18 stycznia 2013 przez użytkownika C3H5ONO23 Poziom 2 (300)
0 głosów
Dokładnie ile będziesz miał FPS to ci nie powiem ale da radę grać w FullHD na średnich bez zbędnych "wodotrysków"
odpowiedź 18 stycznia 2013 przez użytkownika fanta6 Poziom 10 (192,280)
0 głosów
1. Procesor: AMD FX-4100 (3.6GHz, Quad Core, 4MB, 8MB, 95W, AM3+) /389 zl
2. Płyta główna: Gigabyte GA-970A-DS3, AMD 970, DDR3, SATA3, RAID, USB3.0, GBLAN, ATX, AM3+ /259 zl
3. Pamięci: DDR3 8GB 1866MHz Kingston HyperX Genesis XMP (2x4GB, Dual, CL9) /195 zl
4. Karta graficzna: GeForce GTX650 Palit 1024MB, DDR5, mHDMI, DVI, PCI-E /396 zl
5. Zasilacz ATX: XFX Core Edition Pro 550W (Fan 120mm) /250 zl

razem: 1489 zl

a teraz komentarz. zestaw mocny, powiedzialbym ze nawet bardzo mocny - masz 4-rdzeniowego FX'a, proc i mobo obsluguja pamiec w 1866 MHz. grafa... chcialem cos mocniejszego, ale to tez powinno styknac. sugerowalem sie tym progiem 1500. teraz minusy - potrzebujesz obudowy. cena wyjdzie wiec okolo 1600, jak u propozycji >fanta6
odpowiedź 18 stycznia 2013 przez użytkownika Amshel Poziom 6 (9,650)
0 głosów
cd...
nie uwzglednilem tez dysku. obstawiam, ze jakis masz na stanie, wiec na nim postawisz poczatkowo system. a pozniej zdecydowanie sugerowalbym kupno SSD - na system. ceny wg gral.pl (kompilator sprawdza, czy elementy do siebie dobrze pasuja), ergo niektore elementy moga byc nieco tansze w roznych sklepach - nei jest powiedziane, ze musisz kupowac w jednym, nie? :)
odpowiedź 18 stycznia 2013 przez użytkownika Amshel Poziom 6 (9,650)
+2 głosów
AMD FX-4100 to starsza generacja procesorów znanych jako Bulldozer, które dość kiepsko radziły sobie w grach. Phenom II 965 BE jest zdecydowanie lepszym wyborem. To samo tyczy się GTX 650 która jest słabszą kartą od HD7770. Ten zestaw jest bez obudowy i dysku, jeżeli mieli byśmy doliczyć koszty tych dwóch brakujących elementów zestawu to wychodzi nam 1489 zł + 370zł (dysk i obudowa) = 1859 zł. Tak więc w rezultacie otrzymujemy droższy i mniej wydajny zestaw - gdzie tu logika?

Pozdrawiam
odpowiedź 18 stycznia 2013 przez użytkownika fanta6 Poziom 10 (192,280)
0 głosów
Dzięki za odpowiedzi. Mam jeszcze pytanie nie opłacoło się by kupić jakiś uzywanych części? np:
http://allegro.pl/nvidia-geforce-gtx-480-1536-mb-gddr5-i2954189934.html
?????

A ten procesor phenom to się opłaci kupić na allegro
http://allegro.pl/amd-phenom-ii-x4-965-black-edition-box-3-4ghz-i2952263037.html
???

Co o tym sądzicie? czy może nie kombinować i kupić zestaw fanty6??
odpowiedź 18 stycznia 2013 przez użytkownika C3H5ONO23 Poziom 2 (300)
+1 głos
Ile zaoszczędzisz kupując ten procek z Allegro? 20-30 zł? Nic nie jest napisane czy procesor jest jeszcze na gwarancji a kupując nowy w sklepie masz 3 lata gwarancji.

Na tą kartę też bym się nie napalał - 250W pobieranej mocy, wysokie temperatury i 30 dni gwarancji jak Ci padnie to 540 zł idzie się "wietrzyć". Jak chcesz mocniejszą kartę to już lepiej dołóż 200 zł do HD7850- masz nowe z 3 letnią gwarancją.

Używaną kartę to można kupić od dobrego kolegi a nie z Allegro.
odpowiedź 18 stycznia 2013 przez użytkownika fanta6 Poziom 10 (192,280)
0 głosów
masz racje, faktycznie lepiej wjechac w phenoma2. ale ktos tu widze jest fanboyem amd, zwlaszcza jesli chodzi o GPU. masz racje, radek 7770 jest mocniejszy niz gtx650, ale... na papierze. pamietaj, ze koles chce pograc w Battlefielda, ktory mocno stawia na fizyke. a nie od dzis wiadomo, ze karty z PhysX radza sobie po prostu lepiej z fizyka, niz rozwiazania amd (jest odpowiednik tej technologii w radkach?)
no i jak juz porownujesz dane w kompilatorze GPU, to Twoj 7770 pobiera 70% wiecej energii niz gtx650 :P
odpowiedź 18 stycznia 2013 przez użytkownika Amshel Poziom 6 (9,650)
0 głosów
Gdybyś kupował takiego GTX-a 480 od dobrego znajomego, to czemu nie... Jest z 3x wydajniejszy od tej 7770 OC.
odpowiedź 18 stycznia 2013 przez użytkownika KamiKAzeDBC Poziom 7 (14,260)
0 głosów
jak ja patrze na tego 7770 to on wcale taki mocny nie jest. moj gtx 460 OC depcze mu po pietach, a jest starszy o 2 lata ;]
co do Phenoma 965 BE - czy on czasem nie obsluguje ramu TYLKO do 1333 Mhz? nie mowiac juz o TDP 140W (wiecej niz niejedna pradozerna grafa zielonych)?
odpowiedź 18 stycznia 2013 przez użytkownika Amshel Poziom 6 (9,650)
0 głosów
HD7770 - TDP ok. 80W
GTX650 - TDP ok. 65W

Gdzie tu widzisz 70%

Co z tego że Phenom II oficjalnie wspiera pamięci 1333MHz? Według Ciebie lepiej kupić słabszy procesor bo on wspiera pamięci 1866MHz? Co Ci da ta różnica w taktowaniu jeśli ogólna wydajność procesora jest mniejsza? Co do TDP to w przypadku Phenom'a wynosi ono 125W chyba że kupisz starszą rewizję C2.

O ile BF3 lepiej wykorzystuje karty od "zielonych" o tyle HD7770 spokojnie dorówna GTX650 w tej grze a w innych będzie na pewno wydajniejsza jeśli mówimy o przedziale cenowym ok. 400 zł

Dorzucę test z Benchmark'a aby nie było wątpliwości:

http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/geforce-gtx-650/strona/18287.html

Pozdrawiam
odpowiedź 18 stycznia 2013 przez użytkownika fanta6 Poziom 10 (192,280)
0 głosów
Amshel, akurat GTX650 (bez TI) jest słabszy od HD7770 nawet w BF3.

http://tpucdn.com/reviews/AMD/Catalyst_12.11_Performance/images/bf3_1920_1200.gif

podsumowanie wydajności we wszystkich grach
http://tpucdn.com/reviews/AMD/Catalyst_12.11_Performance/images/perfrel_1920.gif
odpowiedź 19 stycznia 2013 przez użytkownika MasterBarti Poziom 8 (26,850)
0 głosów
@fatnta6:
jak juz bardzo chcesz brac dane z benchamrkowego kompilatora gpu, to czytaj uwazniej :)

GAMING:

hd 7770: TDP 75W
gtx 650: TDP 45W

75/45= 1.67. wiec ~70% wiecej. zgadzasz sie? ^^

osobiscie nie bralbym ani gtx 650, ani tym bardziej tego badziewnego hd 7770. juz lepiej dolozyc 50 zl wiecej i kupic mocniejsza karte. a jak juz sie kupuje wydajniesze GPU, to czysta glupota jest ograniczac sie do 1333 MHz RAMu. no chya, ze uwazasz ze predkosc pamieci nei ma najmniejszego znaczenia, to stworz mu zestaw pod DDR2 :P
odpowiedź 21 stycznia 2013 przez użytkownika Amshel Poziom 6 (9,650)
...