Komputer pod gry - do ok 2 tyś

+1 głos
wizyt: 1,762

Przymierzam się do kupna komputera pod gry, do 2 tyś. Sam wybrałem coś takiego:

 

AMD Phenom II X4 955 Black Edition 401 zł

KINGSTON 8GB DDR3 1600MHz CL9 HYPERX GENESIS 220 zl

GIGABYTE GA-870A-UD3 3.1 AM3+ SATA3 350 zl

MSI GeForce GTX 560 Ti 1GB DDR5/256b D/mH PCI-E OC  817 zl

Obudowa TRACER OLYMP Nowość!!! 12cm LED Wentylator 75 zl

OCZ ModXStream Pro 700W 2xSLI MODULARNY  289 zl

Razem 2152 zl, monitora nie potrzebuję bo mam. HDD też mam.

 

Zależy mi na 8GB ramu, oraz żeby grafika była nie słabsza niż 560Ti (preferowana karta od nvidii). Nie jestem pewny, czy wybrałem dobry procesor i płytę główną.

Za dwa lata może (gdybanie) bym dołożył drugą 560Ti (z tego co wyczytałem dość dobrze się skaluje).

 Jak ocenacie taki zestaw? Czy może lepiej się pchać na jakiegoś i5?

25 sierpnia 2011 w PC przez użytkownika silvver Poziom 2 (420)
   

29 odpowiedzi

+3 głosów
 
Najlepsza odpowiedź
Mam parę zastrzeżeń:

1 - Procek KONIECZNIE z literą "K"!! (odblokowany mnożnik - ogromne możliwości OC),
2 - Płyta ze słabą sekcją zasilania i niepotrzebnie z Z68 (o wiele lepiej będzie jak kupisz np. ASUS P8P67 za ok.500zł),
3 - Chłodzenie mocowane plastikowymi kołkami tak nie bardzo... weź SILENTIUMPC Fortis,
4 - Grafika lepiej Gigabyte - taniej, ciszej, a OC możesz sam przeprowadzić,
5 - Niepotrzebnie kartę sieciową wstawiłeś (w tym ASUSie co Tobie podałem jest wystarczająca),
6 - Potrzebujesz lepszego zasilacza np. OCZ ModXStream-PRO 600W,

Dołożysz troszkę ponad 100zł, ale taka konfiguracja będzie o niebo lepsza.

No, to już chyba wszystko. xD
odpowiedź 26 sierpnia 2011 przez użytkownika Verisu Poziom 5 (2,650)
wybrane 9 listopada 2013 przez użytkownika TheSpeed
+1 głos
Na twoim miejscu zainwestował bym w jakieś dobre chłodzenie na procesor i go podkręcił ponieważ bez oc trochę niedomaga w nowych grach sam mam dokładnie ten sam model podkręcony do 4260mhz + radeon MSI HAWK 6870@ gpu 1000mhz pamięć 5000mhz oc tego procesora daje niezłego kopa jak się ma w miarę mocną kartę graficzną
odpowiedź 25 sierpnia 2011 przez użytkownika robertgr1 Poziom 7 (12,490)
–1 głos
4gb ramu starczy, wtedy mozesz kupic za to chlodzenie
odpowiedź 25 sierpnia 2011 przez użytkownika savater Poziom 4 (1,520)
+1 głos
Jeśli już chciał byś coś od intela to polecam core i5 2500k procesor na kilka lat z pewnością wystarczy zwłaszcza po oc 4500mhz -5200mhz na chłodzeniu powietrzem
odpowiedź 25 sierpnia 2011 przez użytkownika robertgr1 Poziom 7 (12,490)
+1 głos
Te 8GB to po coś konkretnego czy na zapas? Jak na zapas to sobie odpuść, 4GB styknie. Drugie 4GB dokupisz kiedy będziesz potrzebował, jeśli w ogóle.

Procesor jest OK. Bez cudów powinieneś zrobić symboliczne 10% OC, a jak się trafi lepszy egzemplarz to z odpowiednim chłodzeniem będzie lepiej. Intelowski i5 2500K to inna kategoria cenowa.
odpowiedź 25 sierpnia 2011 przez użytkownika Irrlicht Poziom 7 (14,720)
0 głosów
a do 3 tyś z i5 2500k jakie inne części byście polecili?

odpowiedź 25 sierpnia 2011 przez użytkownika silvver Poziom 2 (420)
+1 głos
poszedłbym w i5/i7 na chipsecie z68. RAM-u wystarczy 4GB do gier. i5-2500k jak ktoś napisał to inna kategoria cenowa, ale czy jest sens pchać się w OC? Przy takiej karcie graficznej wystarczy i5-2400 i chipset Z68, np. na płycie Gigabyte Z68X-UD3H-B3 można skorzystać z oprogramowania dołączonego przez producenta i programowo podkręcić z 3,1 do 3,6 - przy fabrycznym coolerze nie ma żadnych problemów, wiem bo: mam taki sprzęt, wszystko śmiga aż miło. Bardziej pomyśl o SSD pod system, to BARDZO usprawni pracę całości.
odpowiedź 25 sierpnia 2011 przez użytkownika looker Poziom 4 (1,090)
0 głosów
zerknij na to: http://www.purepc.pl/zestawy_komputerowe/zestawy_komputerowe_na_sierpien_2011?page=0,5

a bedziesz miał odpowiedź co sie opłaca w tej cenie :)
odpowiedź 25 sierpnia 2011 przez użytkownika Bakak Poziom 8 (38,780)
0 głosów
Witam.Ja wypowiem sie co ja sądze o składaniu komputera pod gry.Według mnie PC do gier,tylko do osób ktore mają dużo kasy i nie lubią padów(choć b.szybko idzie sie przyzwyczaić)złożenie komputera do 2000zł i tak nie pozwoli ci na płynną gre np. w nowego Battlefielda 3.Odpowiednikiem tego sprzętu może być Xbox 360 bądz Ps3.Albo jeszcze lepiej masz dwie konsole i jeszcze ci zostanie.A gry nawet nie bedą próbowały sie ściąć.Nawet jeżeli zestaw który sugerujesz pociągnie nowe produkcje to podzespoły i tak nie wystarczą ci na długo.Rozumiem że twój zestaw pozwoli ci na płynną gre w średnich detalach przez np. 1rok.Nowe silniki może i nie wyciągają z dobrego sprzetu 100%,ale jak na komputer do 2000zł z pewnoscią pokazą na co je stac.Wiec jeszcze raz sie zastanów przed zakupem.

Moja wypowiedz miała charakter informujący.Starałem sie doradzic autorow
i wątku.Wiec prosze o powstrzymanie sie z komentarzami o charakterze wyzywającym moją osobe.
Dziekuje!

odpowiedź 25 sierpnia 2011 przez użytkownika wojtekk944 Poziom 5 (4,200)
0 głosów
@wojtekk944

Zupełnie nie zgadzam się z tym co piszesz, co prawda za rok czy dwa komp za 2K, który teraz poskłada sobie @silvver nie pociągnie w FullHD i pełnych detalach każdej produkcji, ale w przeciwieństwie do konsoli X360 i PS3 już teraz zapewni mu możliwość grania w wyższych rozdzielczościach i detalach.
Fakt, że konsole są nieco mniej problemowe bo wkładasz płytę i działa. Mimo to żadna konsola obecnie nie jest w stanie wyświetlić obrazu tak szczegółowego jak PC.

Mam zarówno PC i konsole PS3, a więc mam też porównanie i niestety konsola wymięka. Gdyby nie fakt, że jest traktowana bardziej jak centrum multimedialne niż tylko platforma do gier to już dawno bym się jej pozbył, gdyż obecnie prawie w ogóle na niej nie gram. wole PC na którym mogę cieszyć się ładniejszą i bardziej szczegółową grafiką.

PS
Mój komp jest obecnie wart właśnie jakieś 2K.
odpowiedź 25 sierpnia 2011 przez użytkownika Bakak Poziom 8 (38,780)
–1 głos
@Bakak


Tak jak mówisz konsola nie jest w stanie wyswietlic tak szczegółowych elementów i lokacji jak dobry PC.Własnie DOBRY...Ja mysle tu przyszłosciowo komputer za 2k juz teraz może nie poradzic sobie w wyswietleniu obrazu w 1080p a konsola..Podłanczasz przez Hdmi i cieszysz sie Full HD bez nerwów że gra działa w 20fps.To jest ta zaleta konsol.Nie wspominam o tym że jestesmy juz nie daleko wejscia next-gen-ów ktore jak wiadomo narazie z plotek że np.Xbox 720 bedzie w stanie wyswietlić grafike sczegółową jak w Avatarze,co daje do myslenia.
odpowiedź 25 sierpnia 2011 przez użytkownika wojtekk944 Poziom 5 (4,200)
0 głosów
@wojtekk944

stary w ogóle nie zakumałeś tego co napisałem. Konsola nawet jeśli podłączysz ją pod LCD i przez HDMI nie daje FullHD. Ponieważ sygnał jest tylko skalowany do tej rozdzielczości najpierw przez sama konsole a później telewizor co i tak nie daje możliwości uzyskania tej samej ostrości obrazu co z PC. Na ekranie i tak widać pikseloze i nieostre tekstury! Mam to na codzień.
A mój komputer za 2K pociągnie mi grafikę w pełnym FullHD jeszcze przez dwa latka i nawet jeśli będę musiał obniżyć nieco detale to nadal moje PS3 nie będzie w stanie nawet zbliżyć się do tej samej jakości obrazu.

Co do opłacalności konsoli bo jest tańsza od PC:
- na PC są fajne gry za 100-140zł a po pół roku można kupić je za 60-80zł
- na Konsolach te same gry kosztują 200-250zł i więcej po pół roku

Niestety w ogólnym rozrachunku konsola wychodzi drożej.
odpowiedź 25 sierpnia 2011 przez użytkownika Bakak Poziom 8 (38,780)
–1 głos
@Bakak

Każdy ma swoje zdanie co do sprzetu do gier.Moze i pecet odtwarza obraz bardziej szczegółowy,ale według mnie jest to studnia bez dna jesli chodzi o inwestycje z tym związane.A różnica miedzy konsolom a komputerem względem jakosci nie jest aż tak duża by w nia tyle inwestowac.Zakończmy już ten spór. Każdy ma swoją opinie:-)
odpowiedź 25 sierpnia 2011 przez użytkownika wojtekk944 Poziom 5 (4,200)
+1 głos
Dobra, to nie miejsce na przekomarzanie się.

Wracając do sprzętu - za dużo RAM-u i za słaby procek. Według mnie najlepszym optimum dla Ciebie będzie:http://www.arest.pl/konfiguracja-533303

Co prawda dołożysz trochę grosza, ale podzespołów dłuuugo nie będziesz musiał zmieniać. Po podkręceniu procek jest wyśmienity i dobrze współgra z kartą. Na pewno w Crysis'a 2 na full detale i rozdzielczości 1440x900 sobie pograsz ;-)
odpowiedź 26 sierpnia 2011 przez użytkownika Verisu Poziom 5 (2,650)
0 głosów
Różnica jest kolosalna i obie platformy to studnia bez dna! Tak samo jak samochód, abonament za kablówkę, opłaty za rachunki i inne. Ale mimo, że to wszystko pochłania masę pieniędzy i tak płacimy. A dlaczego? A no dlatego, że jest nam to do czegoś potrzebne. Tak samo jest z wszelakim sprzętem. I na tej podstawie śmiem twierdzić, że twój argument jest bezpodstawny.

Aha i jeszcze jedno. Jak chcesz prowadzić inteligentną, lub w ogóle jakąś rozmowę to naucz się pisać po Polsku!

"KONSOLA" odmienia się na "KONSOLĄ". a nie KONSOL[OM]!

Żeby była jasność nie potępiam konsol jako platform do gier bo sam mam jedną. Ale uważam, że ich obecna generacja przestała być Next-gen jakieś 3 lata temu.
Obecnie bronią się tylko tym, iż wychodzą na nie gry których nie sposób znaleźć na PC. I tylko dlatego jeszcze trzymam swoją PS3.
odpowiedź 26 sierpnia 2011 przez użytkownika Bakak Poziom 8 (38,780)
0 głosów
Trochę zapędziłem się w tej gadce o konsolach i pc-ach. I tak każdy wybiera co uzna za stosowne i najlepsze.

Jeśli chcesz się zmieścić w 200-2200zł to niestety możesz sobie wybić z głowy platfome na Intelu. Pozostaje ci tylko AMD.

Wcześniej dałem ci linka co przykładowego zestawu zaproponowanego przez portal PurePc. Sprzęt jest na prawdę sensowny i w pieniądzach które możesz zainwestować. Fakt ceny sa troche nieaktualne ale jak dobrze poszukasz poskładasz kompa w tym budżecie.

Aha i jeszcze jedno, moja konfiguracja składa się właśnie z Phenoma II 955 podkręconego na nominalnym napięciu do 3,6 GHz i w połączeniu z Radeonem HD 6870 (który jest nieco wolniejszy niż GTX 560 Ti) sprawuje się naprawde rewelacynie każda gra śmiga w FullHD bez zgrzytów.
odpowiedź 26 sierpnia 2011 przez użytkownika Bakak Poziom 8 (38,780)
0 głosów
@ wojtekk944 "A różnica miedzy konsolom a komputerem względem jakosci nie jest aż tak duża by w nia tyle inwestowac"

Jak masz zamiar pisać takie bzdury to nic nie pisz. Zobacz sobie Batlefileda 3 wersje konsolowa i wersję przeznaczona na PC różnica jest bardzo duża. Taka prawda ze konsolę są już przestarzałe. A komputery nie takie drogie , choć zgodzę się ze i tak trzeba od czasu do czasu coś wymienić. Mam PS3 jak uruchamiam nawet te ładniejsze gry widać ograniczenia techniczne. PC jest lepszą maszynka do gier i nie wcale nie tak drogą.
odpowiedź 26 sierpnia 2011 przez użytkownika adivxv5 Poziom 6 (8,130)
0 głosów
@adivxv5

Posłuchaj to jest moja wypowiedz i moje zdanie.Każdy ma swoje.Jeżeli według ciebie PC to maszyna do gier to OK.Moja opinia jest taka że komputer jest nieopłacalny.Sam mam Xbox 360 i PC dlatego wypowiadam sie tak jak ja sądze.
odpowiedź 26 sierpnia 2011 przez użytkownika wojtekk944 Poziom 5 (4,200)
0 głosów
jeśli lubisz grać na xboksie to okej, ale nie pisz ze różnic nie ma, bo są i to coraz większe, wiec kupno konsoli nie jest takie dobre. Np. Wiedźmin 2 wersja na X a na PC. to jak low i v. high
odpowiedź 26 sierpnia 2011 przez użytkownika adivxv5 Poziom 6 (8,130)
0 głosów
Ty też juz troche przesadzasz low i very high.Przestań plesc głupoty.Różnice są ale nie tak diametralne.I pomyśł tez o tym ile taki Xbox ma lat a jeszcze odpala gry w dobrej jakosci.Gdybys miał kompa z lat 2007-2008 nie odpalił bys nawet Black Ops na madium.Wiec nie wmawiaj mi ze komp za 2k to lepsze rozwiązanie.
odpowiedź 26 sierpnia 2011 przez użytkownika wojtekk944 Poziom 5 (4,200)
0 głosów
Ale ty konsolarzu jesteś upierdliwy :) Sam producent to powiedział, że wersja na X będzie coś pomiędzy low-medium w zależności od lokacji. Poczytaj, a potem się udzielaj ok? I wątpię byś widział na swoim komputerze na oczy Wiedźmina 2 na ultra robi to piorunujące wrażenie, Daleko w tyle zostawiając najładniejsze produkcje konsolowe.
odpowiedź 26 sierpnia 2011 przez użytkownika adivxv5 Poziom 6 (8,130)
0 głosów
Oj wy pecetowcy.Przyznam juz wam racje bo mnie zjecie żywcem:-)

Ale nadal bede trzymał sie swojej teori.
odpowiedź 26 sierpnia 2011 przez użytkownika wojtekk944 Poziom 5 (4,200)
0 głosów
Zamiast już chyba milionowego posta o komp do gier do 2k użyj wyszukiwarki bo takich tematów było tysiące.I na boga użyjcie rozumu:
4gb ram-dużo
gtx 560-wydajna grafa
II x4-wydajny procek

Co do konsoli to ps3 jest za 450 i komp za tyle lepszy nie bedzie.I konsola wyswietla bardzo dobrą grafę w 720p na plaźmie 50 HDready.
odpowiedź 26 sierpnia 2011 przez użytkownika Dj Sajmon Poziom 6 (6,740)
0 głosów
@Dj Sajmon

Własnie zgadzam sie z twoją wypowiedzią.Spojrzałes obiektywnie na ten spór.I masz racje każda konsola wyswietli o wiele lepszy obraz niz komp w tej cenie.Konsole i tak są o wiele lepsze wydajnosciowo..
odpowiedź 26 sierpnia 2011 przez użytkownika wojtekk944 Poziom 5 (4,200)
+1 głos
Jeżeli będziesz dysponować wystarczającą ilością gotówki to możesz zamiast Asus GTX 560 kupic Gigabyte GTX 560 Ti - cichsza i mocniejsza.(Tak odnośnie mojej konfiguracji)

Co do sporu o konsolach (... tak wiem...) to chyba lepiej mieć takiego świecącego, trochę szumiącego blaszaka niż apatycznie wyglądającą skrzyneczkę. W takim komputerze masz o wiele większe pole do manewru odnośnie modyfikacji (zmiany coolerów, OC itp.). Konsola jest zbyt dużym (jak dla mnie) ograniczeniem - ktoś tak skonstruował i praktycznie nic nie idzie zmienić. Podobnie laptopy. Podsumowując: "Jeden lubi ogórki, drugi ogrodnika córki" xD.
odpowiedź 26 sierpnia 2011 przez użytkownika Verisu Poziom 5 (2,650)
0 głosów
@Dj Sajmon Jakbyś doczytał, to byś wiedział że pytałem się o coś lepszego z i5 do ok 3k zł.

@Bakak też doczytaj, że pisałem już o i5 i kwocie 3k zł.

Co się tak o te konsole kłócicie :P Tak się składa, że PS3 mam. Ale komputer też chcę - bo dotychczas miałem laptopa, jednak padła w nim karta graficzna, i teraz chcę zainwestować w stacjonarnego.
Z konsoli nie zrezygnuje, bo jest dość trochę na nią gier, których nie ma (i nie będzie na PC), np Tales of Vesperia, Tales of Graces F, Tales of Xantia, Ar Tonelico 3, Valkyria Chronicles, Gran Turismo 5, Tekken 6, Final Fantasy XII, Final Fantasy XIII-2 i jeszcze wiele innych, świetnych (od razu zaznaczam, że to pogląd subiektywny - jak widać jRPG mnie kręcą) tytułow.

W lapku miałem GF 8600M GT i też można było bez problemów pograć w Dragon Age, Dragon Age 2, Mass Effect, Supreme Commander 1&2 i dużo więcej (lubię też strategię i mmo).
Jak dla mnie posiadanie konsoli jak i dobrego PC to nic złego, z wyjątkiem większego obciążenia portfela. Wojny konsole vs PC są IMO śmieszne, ale że jako na jednej platformie jest dużo gier, w które chcę pograć (i vice versa) to po prostu ja się dostosowuje kupując dwie platformy a nie psioczę na innych :P

Zacząłem wybierać elementy:
http://img694.imageshack.us/img694/2743/002aug252252marianpc.jpg
i aż 3,5k się uzbierało ;)
Kwota znacznie przekracza początkowe założenia, ale jak na dłuższą metę taki zestaw da radę to chyba warto tyle wydać (kwota jest do przełknięcia dla mnie).
500
odpowiedź 26 sierpnia 2011 przez użytkownika silvver Poziom 2 (420)
0 głosów
@Verisu jak to niepotrzebnie kartę sieciową wybrałem? O ile się orientuje, to płyty główne Asusa (innych producentów też) nie posiadają wbudowanego modułu WiFi.

560Ti od gigabyta nie ma w ofercie proline.pl

http://www.proline.pl/?p=ASUS+P8P67+LE+R3 o takiej płycie pisałeś?
W zasadzie największy problem to chyba mam z wyborem odpowiedniej płyty głównej
odpowiedź 26 sierpnia 2011 przez użytkownika silvver Poziom 2 (420)
0 głosów
źle popatrzyłem - mają jednak 560Ti od gigabyte. Jednak to, czy jest ta karta od Asusa, czy od Gigabyte to strasznie dużej różnicy nie ma - wolałbym bardziej przemyśleć wybór odpowiedniej płyty głównej
odpowiedź 26 sierpnia 2011 przez użytkownika silvver Poziom 2 (420)
+1 głos
Odnośnie karty sieciowej - nie wiedziałem, że potrzebujesz Wi-Fi xD.

Co do płyty, to chodziło mi o http://www.proline.pl/?p=ASUS+P8P67+R3 bo ma o wiele lepszą sekcję zasilania. W połączeniu z i5 2500K masz ogromne możliwości OC = na dłużej wystarczy Tobie ten zestaw ;-).

A jeżeli chodzi o grafikę, to lepiej wziąć tą od Gigabyte, gdyż jest wyposażona w wydajniejsze i cichsze chłodzenie.
odpowiedź 26 sierpnia 2011 przez użytkownika Verisu Poziom 5 (2,650)
...