Rozumiem, że oddałeś dysk na podstawie gwarancji. W takim wypadku:
1. odpowiedzialnym z tytułu gwarancji jest producent i jest to umowa pomiędzy Tobą a producentem, sprzedawca pełni tu jedynie rolę pośrednika,
2. warunki gwarancji reguluje karta (regulamin) gwarancji),
3. istnieją pewne warunki gwarancji sprzeczne z tzw. prawem konsumenckim (klauzule abuzywne), od których skutków konsument może się uchylić, ale naprawa bądź wymiana na sprawny produkt takim postanowieniem nie jest,
4. musisz otrzymać informację o istotności wady, z uwagi, iż otrzymałeś inny dysk wnioskuję, że wada była istotna, a to oznacza iż okres gwarancji biegnie od początku,
5. następnym razem korzystaj z uprawnień z tyt. rękojmi, tj odpowiedzialności sprzedawcy, dysponujesz wtedy uprawnień żądania wymiany towaru na nowy w bezzwłocznie (przyjmuje się do 14 dni).
6. w mojej ocenie nie masz podstaw do prowadzenia dalszego sporu, chyba, że:
- gwarant w warunkach gwarancji podał, iż zawsze wymienia uszkodzone dyski na nowe, jeśli nie, to nie złamał postanowień gwarancji.