Zrobil ktos cos z obsluga starych gier na nowych systemach?

+1 głos
wizyt: 1,053

Witam,

Chodzi mi o brak akceleracji 3D w systemach Windows Vista i nowszych dla aplikacji uzywajacych DirectX 8 i starsze.

Wczoraj/dzisiaj spedzilem duzo czasu na przegladzie programow do wirtualnych maszyn i nic z tego. Najbardziej obiecujaco zapowiadal sie VIrtualbox z tekstowym plikiem konfiguracyjnym, ale jak dozucilem sobie 0 do pamieci grafiki to musialem wcisnac reset na obudowie...

 Czy jest jakis program, ktory jest w stanie wykorzystac mozliwosci karty graficznej w takiej konfiguracji - czyli, zeby dziesiecioletnia gra nie miala spadkow do SPF na GTX 670? Ewentualnie moze sa jakies sztuczki z ustawieniami grafiki, moze w NVIDIA Inspector... Rozwiazania dla AMD mnie nie rajcuja bo mam Nvidia...

 

16 marca 2013 w Oprogramowanie przez użytkownika lork__ Poziom 7 (19,210)
   

9 odpowiedzi

0 głosów
O jakie gry chodzi ?
Przeciez jesli gra korzysta z danego API (DX 8 to wlasnie jest akceleracja 3D - tyle, ze na poziomie DX 8 wlasnie), to nie bedzie korzystala z innego, bo jest juz skompilowana. Poki co komputery PC uruchamiaja kod wynikowy (skompilowany), a nie zrodlowy dodatkowo z mozliwoscia autozmiany, jak to (w ostatnim, przypadku) kiedys bywalo na C-64.
Poza tym kazda gra korzysta z wlasnego silnika, a ten ma wlasne wymagania (np. kod tylko jednowatkowy), wiec wcale nie jest powiedziane, ze to kwestia karty graficznej. Dodatkowo tenze silnik moze byc dobrej, albo kiepskiej jakosci i po prostu nie miec wbudowanych mechanizmow, jakie maja dzisiejsze gry.
odpowiedź 16 marca 2013 przez użytkownika jeomax.co.uk Poziom 11 (475,040)
0 głosów
Jak bym sie znal to bym sie nie pytal ;P
Sa jakies wrappery, hookery, (moze inne)...

Jak bedzie mi dobrze chodzic Space Empires 5 na Windows 7 to bedzie uzdrowiona dusza moja.

Poki co w menu mam max 21 FPS. Nie mialem zaparcia, zeby sprawdzic jak bardzo zle bedzie podczas starcia jakis 100+ statkow...
odpowiedź 16 marca 2013 przez użytkownika lork__ Poziom 7 (19,210)
0 głosów
Probowales instalowac wczesniejsze biblioteki DX:

http://www.microsoft.com/en-us/download/confirmation.aspx?id=35

i uruchamiac gre w trybie zgodnosci ?
odpowiedź 16 marca 2013 przez użytkownika jeomax.co.uk Poziom 11 (475,040)
0 głosów
Mozesz tez sprobowac tego (po ang.):

i've been having the same problems running windows 7. recommend the following.

under compatibility run xp sp3.

disable: visual themes, desktop composition, scaling on high dpi settings.

run as administrator.

boot se 5

start task manager and end process: explorer.exe

go to applications in task manager and click SE V

works for me. (i'm running it now on a midling notebook!)
intel duo p8600 @ 2.40ghz
geforce 9600 m gt
win 7 pro 64 bit
res - 1280 x 800

when finished playing go to task manager and run process: explorer.exe
odpowiedź 16 marca 2013 przez użytkownika jeomax.co.uk Poziom 11 (475,040)
0 głosów
Probowalem DX z oldapps.com
DX7 nie startuje pod Windows 7, reszte (nowsze) mam.

Tego z explorer.exe jeszcze nie widzialem, ale sprawdzilem i nie robi mi zadnej roznicy.

Wydaje mi sie, ze problem polega na tym, ze starsze wersje DX sa emulowane w Windows 7. I moze costam z GDI costam, ale nie mam w ogole pojecia o co chodzi...
odpowiedź 16 marca 2013 przez użytkownika lork__ Poziom 7 (19,210)
0 głosów
To jest syfiasta obsluga niesystemowych rozwiazan - programisci pisza albo przyszlosciowo, a system jest przygotowany na rozbudowe (wobec czego odwolania do wszelkich bibliotek beda dzialac poprawnie na przyszlych wersjach oprogramowania), albo pisza stare trepy korzystajac ze sztywnych rejestrow i robia niesystemowe sztuczki, a potem program nie chodzi dobrze na nowszym sofcie (DX).

Od wersji 260 sterowniki mialy miec poprawke jakich bledow zwiazanych z brakiem obslugi DX7, ale jedni pisza, ze to sie nie stalo; inni pisza, ze od tej wersji juz stery to maja. Kij im w oko - widac od jakiegos czasu (po wielkosci sterownika pod WIn), ze gry nie pisane systemowo, a wiele ulepszen oferowanych jest na poziomie sterownika, w ktorym sa nanoszone poprawki - szczegolnie wydajnosciowe i wizualne - do konkretnej gry. Z takim systemem "ulepszaczy i dopalaczy" to daleko nie zajedziemy, gdzie wydajnosc w danej grze zalezy od specyficznej poprawki w samym sterowniku.

Zmierzam do tego, ze jesli nVidia nie zrobi poprawki w sterze do samej gry, to cienko widze nawet jakiekolwiek proby samodzielnego rozwiazania problemu. Chyba, ze emulacja DX w VirtualBoksie bedzie stala na wysokim poziomie ;-)

A nie ma tej gry w wersji na linucha ? Moze to by cos zmienilo, albo sprobuj uruchomic ja pod linuchem przez wine.
odpowiedź 16 marca 2013 przez użytkownika jeomax.co.uk Poziom 11 (475,040)
0 głosów
Chyba masz racje :/
Najprostszym rozwiazaniem chyba bedzie zainstalowanie Windowsa XP.
Gra jest tylko pod Windows. Gdy sprobowalem przez VirtualBox z opcji dostepna jest tylko emulacja RGB i dziala jeszcze gorzej niz jakiekolwiek ustawienia pod Windows 7.
Instalowanie wirtualnego Linuxa i Wine albo MacOS i Crossover raczej nie poprawi wydajnosci w zaden sposob.
Z wirtualnych maszynek o ktorych slyszalem nie probowalem jeszcze Hyper v i viemware, ale watpie zeby pod wzgledem grafiki bylo tam lepiej niz w Pararels czy VirtualBox...
odpowiedź 16 marca 2013 przez użytkownika lork__ Poziom 7 (19,210)
0 głosów
W przypadku dużo starszych tytułów pod Windows posiadanie XP jest często najlepszym rozwiązaniem, choć często też pomaga instalacja wszelkich dostępnych patch do danej gry. Sam miałem problemy z pierwszą częścią Soul Reaver pod XP do czasu zainstalowania wersji gry wydanej w postaci antologii - gra normalnie działa pod XP bez ciągłego wywalania do pulpitu i tak samo pod Vistą czy 7. Często też miewałem cyrki, gdy menu ledwo działało a sama gra śmigała aż miło, tyle że w przypadku AMD odpowiedzialny był mechanizm zmiany taktowania w trybie 3D, gdzie sterownik w menu nie widział potrzeby zwiększenia taktowania ze 150MHz na 750MHz (na HD3650).
odpowiedź 17 marca 2013 przez użytkownika nazaropeth Poziom 6 (8,820)
0 głosów
Potrafie wykrecic GPU, ale w tym przypadku nic to nie daje.
Najnowszy patch do Space Empires jest z maja 2009 i nie zanosi sie na kolejny. Steam wypuscil ta gre jakis czas temu, ale nic z tej okazji nie zrobiono. Innych okazji do sprodukowania patcha nie widze...
Prawa do gry ma teraz Strategy First i chyba nie oplaca im sie w tym babrac a zeby udostepnic zrodlo sa za chytrzy. Gra w pudelku kosztuje jedyne £35 (!!!) na amazon.co.uk
Zbieram sie do instalacji XP, ale straszne klody pod nogami - dlatego kombinuje pod gore :)
odpowiedź 17 marca 2013 przez użytkownika lork__ Poziom 7 (19,210)
...