Co wymienic? Krótka piłka.

–1 głos
wizyt: 1,369
Mam problem natury wykozystania procesora graficznego nie jestem przekonany aby byl on w 100% uzyciu podczas grania itp. itd 

Skrecilem procka jak w opisie 2.8 @ 3.33 mhm i mozliwe ze odczulem skok wydajnosci Jednak pytanie jest takie: czy karta z tym prockiem osiaga swoje maximum czy nadal jest ograniczona. 

Jestem otwarty na wszelakie propozycje wymiany procka / plyty glownej 
     e6300
     P5G41-M
     Corsiar 4-4-4-12 800 mhz twin 4gb
     zasilka 600w 85+ (nazwy niepamietam)

konfig na szybko z pamiecie gdyz jestem w pracy :)

I teraz jesli chodzi i podkrecanie tego procka ktorego posiadam jest ono w dalszym stopniu niemozliwe z ta plyta glowna szukalem modow biosa do niej aby odblokowac mozliwosc regulowania ratio jednak nic nie znalazlem. Tak wiec procek leci na mozliwie najwyzszych na ten czas obrotach :) co wy sadzicie o takim konfigu co zmienic itp.itd 

pozdrawiam MTB.

10x 333mhz 1333fsb :) prosze o ciekawe propozycje
    o ile odbrze pamietam pamieci leca na ~1000-1061mhz 2.1v
4 marca 2011 w Karty graficzne przez użytkownika Tolpyga Poziom 1 (190)
   

22 odpowiedzi

–1 głos
nierozumiem tego wpisu, pierw mówisz o karcie a potem przeskakujesz o zmianie na inną platforme , jak to karta może niebyć wykorzystana w 100%? nierozumiem dlaczego miała być niewykorzystana?
odpowiedź 4 marca 2011 przez użytkownika t_h_c Poziom 5 (4,870)
–1 głos
Witam! Nic nie zmieniaj;) Niema czegoś takiego jak ograniczanie grafiki przez procesor, a nawet jeśli by był to twój procek jest jak wsam raz do tego zestawu;)
odpowiedź 4 marca 2011 przez użytkownika piotrek8x Poziom 7 (24,950)
–1 głos
@piotrek8x

I jestes absolutnie pewien ze 4 jajowiec niezrobi zadnej roznicy? :>
odpowiedź 4 marca 2011 przez użytkownika Tolpyga Poziom 1 (190)
–1 głos
konfig jak najbardziej poprawny nie opłaca się nic zmieniać
odpowiedź 4 marca 2011 przez użytkownika robertgr1 Poziom 7 (12,490)
–1 głos
jak byś chciał zmienić procesor na Intel Core 2 Quad to i kartę graficzna przydało by się wymienić na coś wydajniejszego np gtx 460 lub radeon 6850 ale przydało by się z 1000 zł ja bym nie inwestował więcej w ta platformę
odpowiedź 4 marca 2011 przez użytkownika robertgr1 Poziom 7 (12,490)
0 głosów
Tak jak przedmówcy nic nie zmieniaj. A jak chcesz sobie sprawdzić użycie procesora graficznego podczas grania to odpalasz GPU-Z, na zakładce sensors sobie wybierasz co chcesz mieć zapisywane do pliku (te strzałki przy gpu load, gpu core clock itd) i zaznaczasz log to file na dole po lewej przed włączeniem gry. Żeby łatwo się było połapać to zaznacz sobie tylko gpu load do logowania a reszte odznacz i sprawdź po rozgrywce loga jak zmieniało się użycie procesora graficznego. Wiadomo, że nie zawsze będzie to 100% ale mniej więcej będziesz wiedział w jakim stopniu używana jest karta.
odpowiedź 4 marca 2011 przez użytkownika d14b3l Poziom 5 (2,800)
–1 głos
Radeon 4850 lata świetności ma dawno za sobą.Ja zostawiłbym ten procek na 3,33 i wymienił kartę na coś w granicach 600zł. A ci co twierdzą,że nie ma czegoś takiego jak ograniczanie grafiki przez procesor to nie mają pojęcia o co chodzi w temacie.Mam za sobą wiele lat badania wzajemnych zależności między procesorem a kartą i kilka zapisanych zeszytów.A moje dzieci grają w pierwszego Far Cry na 460-tce z wygładzaniem 32 razy i na 24" panoramie a ona i tak nie chce pracować bo poziom użycia ma 40% z powodu słabości procesora.Włącz MSI Afterburner albo EVGA Precision i wyświetlanie OSD to łatwo sprawdzisz co jest wąskim gardłem w grach.
odpowiedź 4 marca 2011 przez użytkownika zygmunt1973 Poziom 4 (1,150)
–1 głos
Albo użyj sposobu jaki proponuje d14b3l jaki przez pewien czas ja także używałem. Jednak wyświetlanie w OSD umożliwia obserwację w czasie rzeczywistym.I we wszystkich grach gdzie użycie karty oscyluje w granicach 95-100% to jej wymiana na szybszą spowoduje wzrost wydajności.
odpowiedź 4 marca 2011 przez użytkownika zygmunt1973 Poziom 4 (1,150)
+3 głosów
Znowu pytanie z ograniczaniem karty przez procesor...
NIE MA CZEGOS TAKIEGO.
Ludzie, zastanowcie sie troche przed napisaniem podobnej herezji w przyszlosci, w sredniowieczu za to by was na stosie Radeonow palili ;-)
NIE MA OGRANICZANIA KARTY PRZEZ PROCESOR.
NIE MA OGRANICZANIA PROCESORA PRZEZ KARTE.

To, o czym wszyscy wypowiadajaca takie bzdury mysli, to zapewne fakt osiagania nizszych/niezadowalajacych wynikow w porownaniu z hipotetycznym zestawem, ktory mialby badz lepszy procesor, badz lepsza grafike, badz obie rzeczy naraz.

Na osiagniecie pewnego wyniku w grze/benchmarku sklada sie kilka rzeczy, z dwoch glownych to predkosc procesora i predkosc karty graficznej. TO W WIELKIM UPROSZCZENIU. A wiec jest to wynik czastkowy, na ktory sklada sie praca DWOCH KOMPONENTOW: procesora i karty graficznej. O tym wszyscy racza wlasnie zapominac, bo latwo wywnioskowac, ze wymiana dowolnego z nich na szybszy da zwiekszenie (mniejsze badz wieksze - zalezy od gry/benchmarka) WYNIKU CALOSCIOWEGO. CO WCALE NIE OZNACZA, ZE poprzedni BLOKOWAL ten drugi komponent. To JEDYNIE OZNACZA, ze z szybszym GRA/BENCHMARK bedzie chodzic szybciej.

Umowmy sie wiec, wszyscy wyznawcy slowa "ograniczanie", ktorzy koniecznie chcecie go juz uzywac, ze KARTA NIE BLOKUJE PROCESORA (i vice versa), tylko karta BLOKUJE uzyskanie lepszego wyniku, bo jest np. za slaba w stosunku do wymagan rekomendowanych danej gry.
odpowiedź 4 marca 2011 przez użytkownika jeomax.co.uk Poziom 11 (475,040)
0 głosów
I wracajac do tematu: sam mialem podobny procesor - E6750 2.66 oraz E8400 3 GHz - oba krecilem tylko na potrzeby benchmarkow, bo na standardowych predkosciach pracowaly dobrze (E8400 kupilem przy zmianie monitora na FullHD) w grach.
I powiem tak, ze karty mam rowniez podobne, co 4850 - bo GTSy 250 w SLI. I jak wylaczalem SLI, to gry sie zaczynaly ciac (mam max. detale) - znaczy to tyle, ze procesor jest w stanie "obsluzyc" nawet dwukrotnie mocniejsza karte (uzywajac zargonu, ktory zrozumie kazdy zwolennik uzywania slowa "ograniczanie"). Zakup silniejszej karty zawsze bedzie dobrym rozwiazaniem - i to tez w Twoim przypadku sugerowalbym (GTX 460 na ten przyklad) - poniewaz nie tyle, co zwiekszenie plynnosci, ale uzyskasz tez dostep do nowszych efektow (DX11), czy zwiekszenie jakosci 3D (lepsze lub w ogole tryby AA/anizo).

Pytales tez o 4 rdzenie - oczywiscie, ze sa gry, ktore lepiej wykorzystaja 4 jajka, niz 2. U mnie po zmianie E8400 3 GHz na Q8400 2.66 GHz zauwazylem zmiane minFPS w GRIDzie.

Standardowo wiec powiem wszystkim, ktorzy obawiaja sie o jakies "ograniczenia": SPRAWDZAJCIE WYMAGANIA REKOMENDOWANE GIER, w ktore gracie. Tyle i az tyle :)
odpowiedź 4 marca 2011 przez użytkownika jeomax.co.uk Poziom 11 (475,040)
0 głosów
Zygmunt: to sobie zmien AAx32 na AAx4 i zobaczysz, jak gra ruszy. Tak sie sklada, ze ja rowniez gram w FarCry "jedynke" od jakiegos czasu na moim zmienianym sprzecie i jakos sie nic nie tnie.

Karty zwalaniaja lawinowo po wlaczaniu coraz to wyzszych trybow AA, tutaj tylko przyklad bez AA i Aax4:

http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews/34089-nvidia-geforce-gtx-460-1gb-gtx-460-768mb-review-15.html

Zreszta w GTX 460 troche skopali przepustowosc pamieci, ktora jest nizsza, niz w GTX 260 - przez co dzieje sie, jak dzieje w FullHD, pomimo optymalizacji trybow AA.
odpowiedź 4 marca 2011 przez użytkownika jeomax.co.uk Poziom 11 (475,040)
0 głosów
A według mnie jeżeli gra prezentuje np.100 klatek w najwyższych ustawieniach a po wymianie procesora rośnie fps to w jaki sposób mógłby on wzrosnąć gdyby karta nie miała w sobie tej rezerwy mocy.Oznacza to także to ,że na słabszym procesorze karta musiała oczekiwać na dane od niego.
odpowiedź 4 marca 2011 przez użytkownika zygmunt1973 Poziom 4 (1,150)
0 głosów
A po co Ci 100 fps na monitorze 60 Hz ??
Wlacz sobie VSync, to przestaniesz miec szarpania obrazu. Plynnosc to jest to, co zapewnia grze slodziku, a nie FPS.
odpowiedź 4 marca 2011 przez użytkownika jeomax.co.uk Poziom 11 (475,040)
0 głosów
Zygmunt: jeszcze wracajac do sedna Twojego pytania: karta I TAK OCZEKUJE na dane od procesora, wiec to oczekiwanie nie jest niczym szczegolnym.
Jesli chodziloby Ci o ilosc cykli idle, jakie wszystkie jednostki wykonawcze GPU karty musialyby wykonac bez przeliczania w danej jednostce czasu i w odniesieniu procentowym do calosci - co dawaloby procent wykorzystania GPU - to zalezy to od GRY, a nie PROCESORA, poniewaz to KOD GRY nakazuje w okreslony sposob procesorowi liczenie, a ten dopiero przesyla karcie swoje dane do obliczen. Tak wiec w Twoim modelu myslowym - przy "wiekszej rezerwie mocy w GPU" to karta graficzna bedzie blokowana przez GRE, ale nie CPU. To zasadnicza roznica, o ktorej mowilem - ze nie karta blokuje CPU i na odwrot, tylko slaby procesor moze blokowac wyniki osiagane w grze. Bo w innej grze moze byc juz inaczej, co zalezy od optymalizacji, jakosci kodu itd. Stad tez rozne wymagania systemowe roznych gier, inaczej na pudleku kazdej karty graficznej mialbys notatke "wspolpracuje tylko z Q8400 i szybszymi".

Stad konkluzja - sprawdzac wymagania rekomendowane gier, a nie "czy GTX460 pasuje do E8400, czy jednek bedzie go ograniczac".
odpowiedź 4 marca 2011 przez użytkownika jeomax.co.uk Poziom 11 (475,040)
0 głosów
Mnie nie chodzi o szarpanie obrazu a czym jest Vsync świetnie wiem.Chodzi jedynie o zbadanie wzajemnej zależności między procesorem a kartą więc do tego jest potrzebny maksymalny fps.A jeśli mowa o FC to zmiana na AA4 powoduje spadek użycia do ok.30% więc karta ma jeszcze mniej do roboty i nawet się nie nagrzewa.Pytanie jest takie dlaczego nie działa na 100%.Odpowiedź bo mój procesor nie jest w stanie jej kopnąć.
odpowiedź 4 marca 2011 przez użytkownika zygmunt1973 Poziom 4 (1,150)
0 głosów
Z tego samego powodu, dla ktorego przy przejsciach ze starego API na nowe, nowe karty zaczely notowac znacznie lepsze wyniki w nowszych benchmarkach z nowym API, a tylko troche lepsze, lub na tym samym poziomie korzystajac ze starego API.
Tak bylo w przypadku pojawienia sie kart z DX10 - 8600GT vs 7600GT, gdzie wydajnosc wypelniania pikseli spadla, a za to wzrosla wydajnosc geometryczna. Wiec benchmarki lub gry wykorzystujace te wlasciwosc (wypelnianie pikseli), na nowszej 8600GT chodzily calkiem rozczarowujaco.
Dalej - zmiana na DX11 i mamy kolejne zmiany w sposobie myslenia: zmniejsza sie ilosc jednostek teksturujacych (spada wydajnosc wypelniania tekseli), a wzrsta ilosc shaderow, czyli Stream Processors - i znowu, gry wykorzystujace pierwsza wlasciwosc beda chodzily lepiej na GTS250, a te druga - na GTS450.
W Twoim przypadku karta nigdy nie bedzie zajeta na 100% z tego prostego powodu, ze gra FC kompilowana pod API DX9.0b, a wiec do niej najlepiej byloby tez i taka karte miec staruchna, zeby osiagnac maksimum :>
odpowiedź 4 marca 2011 przez użytkownika jeomax.co.uk Poziom 11 (475,040)
0 głosów
Wiec jak widzisz, nie chodzi tu o procesor (ktory masz calkiem dobry, aczkolwiek niezbyt wystarczajacy dla gier korzystajacych mocno z 4 rdzeni), tylko o nowa technologicznie karte, ktora do zapewnienia kompatybilnosci ze starszym API (DX9) uzywa jedynie czesci zasobow, ktore sa zuzywane w coraz wiekszej ilosci zblizajac sie do API, z mysla o ktorym karta byla konstruowana, a wiec w DX10 bedzie jeszcze wiekszy procent zajetosci i najwiekszy bedzie w DX11 z wykorzystaniem wszystkich wlasniwosci karty, a wiec calej Polymorph Engine (teselatorow, ViewPort Transformerow, Vertex Fetch) itd.
odpowiedź 4 marca 2011 przez użytkownika jeomax.co.uk Poziom 11 (475,040)
0 głosów
Tak znam te wszystkie technikalia.Zgadza się,że stara karta działałaby maksymalnie.Ale myślę,że z moją też tak będzie po założeniu bardzo szybkiego procesora.Nowoczesne gry to dla komputera sytuacja ekstremalnie ciężka.Myślę,że sprawdza się tu zasada,że komputer działa tak szybko jak najwolniejszy jego element.A powracając do tych przykładowych stu klatek oznacza to dla mnie,że jeden z elementów -procesor lub karta- osiągnął kres swoich możliwości.
odpowiedź 4 marca 2011 przez użytkownika zygmunt1973 Poziom 4 (1,150)
+1 głos
Co tu zmieniać?Jeżeli wydajność jest wystarczająca to nie trzeba nic zmieniać.Jak chcesz żeby karta graficzna była wykorzystana w 100% to zrób OC Karty.Procesor i karta graficzna pracują ze swoją prędkością,więc nawet gdybyś dał npAMD Athlona 64 3200+ i GTX580 to i tak odczujesz wzrost wydajności a to że te wasze bzdurne Ograniczanie GPU prze CPU to po zmianie na np.GTX580 nie odczuje się wzrostu wydajności z takiego np.ATI HD3650 bo procesor za wolny to czysta bzdura.Zgadzam się z joemaxem w tej kwestii.
odpowiedź 4 marca 2011 przez użytkownika Macieyerk Poziom 8 (26,450)
+1 głos
No widzisz a z mojego doswiadczenia jest calkiem inaczej :)

do tej karty mialem Amd x2 4000+ 2.1 i w sumie bylo tak:

Ustawienia graficzne: detale, rozdzialka itd nie powodowalo u mnie zmiany fpsow w grze dajmy nato gta4. no poza ustawieniem 800x600 all low wtedy smigalo.

A po oc procka byl widoczny i odczuwalny wzrost fpsow (fraps) wiec nie jestem przekonany co do tych wypowiedzi ktore sugeruja iz nie ma zadnych ograniczen zadam nawet pytanie:

Czy mowicie ze nie ma "ograniczen" z wlasnego doswiadcznia czy jest to wasza wyobraznia "nie ma opcji zeby tak bylo". :)


Z drugiej strony glupio zrobilem iz przed daniem tego watka niesprawdzilem wykozystania gpu programem :) co uczynie w najblizszym czasie.
odpowiedź 5 marca 2011 przez użytkownika Tolpyga Poziom 1 (190)
0 głosów
GTA 4 najwięcej wymaga od procesora więc się nie dziw ,że na Athlonie X2 4000 grałeś na low.
odpowiedź 5 marca 2011 przez użytkownika Macieyerk Poziom 8 (26,450)
0 głosów
Ja sie jeszcze raz powtorze, ze to wszystko zalezy od gry. To gra narzuca ograniczenia sprzetowe, a nie procesor wymaga jakiejs konkretnej karty graficznej. Czasem mam wrazenie, ze sobie pisze i pisze, a nikt tego nie czyta, bo musze powtarzac po raz n-ty, ze procesor zadnej karty graficznej nie ogranicza, a jesli cos juz ogranicza cos-2, to z pewnoscia albo karta, albo procesor ograniczaja plynnosc gry, a nie siebie nawzajem, bo ani karta, ani procesor nie zwolnia z zadnego innego tytulu, jak tylko obnizenia mnoznika albo czestotliwosci.
Nie piszcie, ze na przyklad bylo to GTA, a w domysle myslicie tez o innych grach i na nich opieracie doswiadczenia, bo to bedzie podawanie zlych wynikow prawidlowych obserwacji.
Od gry wiec zalezy, czy podkrecanie procesora da przyrost fps, czy nie - w wiekszosci da. Przy czym wchodzac w szczegoly, bardziej podkrecanie przydaje sie Intelowi (szczegolnie temu staremu, nie mowie o Sandy Bridge), gdzie krecenie procka odbywalo sie przez krecenie magistrali, co pomagalo tylko w uzyskaniu lepszej wydajnosci. W AMD krecenie magistrali nie pomagalo z reguly na nic, tudziez krecenie odbywalo sie przez zmiane mnoznika (modele BE), wiec w przypadku AMD efekty wygladaja nieco inaczej, niz u Intela.
Dlatego jedna konkluzja dla wszystkich wywodow jest wspolna: czytac wymagania rekomendowane gier. Kazdej z osobna.
odpowiedź 5 marca 2011 przez użytkownika jeomax.co.uk Poziom 11 (475,040)
...